Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

17-02-2010 om 08:26

OOQ2

Samen met Sancy heb ik wat zitten brainstormen over de OOQ2. Het moet anders, dat was duidelijk.

We willen nog maar 1 persoon hebben die vragen plaatst (dat zal ik worden want Sancy moet haar titel kunnen verdedigen ..) maar die ene persoon moet niet alle vragen hoeven te bedenken.

Het plan is dat iedereen die mee wil doen als entreebewijs minstens 2 vragen moet mailen naar mij. Op alfabet naar nickname zal ik de vragen plaatsen. Iedereen die nog minstens 1 vraag heeft uitstaan bij mij mag antwoord geven (behalve de vraagsteller natuurlijk).

Als het goede antwoord is gekomen zal ik een nieuwe vraag plaatsen.

Onder de vraag (in mijn posting) staat een lijst met deelnemers die mee mogen doen . Zij hebben dus nog minstens 1 vraag openstaan. Het is dus belangrijk om er voor te zorgen dat ik altijd een vraag van je op voorraad heb want wellicht weet je het antwoord maar mag je niet meedoen. Stuur dus meteen een vraag op als je ziet dat ik een vraag van je gesteld heb.

Het enige probleem wat we nog hebben is: WELKE vragen?

Vorige keer werden er vragen gesteld waar gewoon amper zonder google een precies antwoord op gegeven kan worden. Mijn voorstel: alleen vragen waar je zelf zonder te googlen het antwoord op kan vinden? Of heeft iemand anders nog ideeën?

Het zal een stuk minder hectisch verlopen (ik ben ook wel eens weg LOL) dus meer kans voor de werkenden overdag onder ons.

Andere ideeën?

Ik wil beginnen op 1 maart.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Categorieën

Het lijkt mij het handigst als jij = Pelle bepaalt in welke categorie een ingestuurde vraag valt en dat meldt dat een bepaalde categorie vol is. Of in elk geval rijker voorzien dan de andere

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2010 om 14:02

Leuk!

Ik stel voor: geen vragen meer over landbouwministers begin twintigste eeuw. Ik wil graag nog een rubriek Cultuur. Daaronder kunnen dan vragen vallen over boeken, kinderliedjes, enz. En een rubriek Taal lijkt me ook leuk. Maak van Algemeen iets anders waarin je alle vragen gooit waarvoor niet zo snel een categorie beschikbaar is en noem die categorie Grabbelton of Smorgasbord ofzo.
O ja, kan er ook een regel komen over huisgenoten? Mag de buurman nu wel of niet meedenken? Ik zie zelf niet veel verschil tussen Googlen of je man raadplegen, maar ik ben een quizpurist.
Geweldig hoor, ik vond de eerste quiz zo leuk dat ik zelfs stiekem op mijn werk ging kijken welke nieuwe vragen er waren. Anderen ook, begreep ik uit hun postings.
Groetjes
Massi

Leuk! nog twee puntjes

Wie geeft het goede antwoord? De vraagsteller zelf? Of doe jij dat ook Pelle?
Waar moeten de vragen naartoe gemaild worden?

Massi Nissa

Massi Nissa

21-02-2010 om 21:27

Antwoorden

Ik zou inderdaad afstappen van het idee dat alleen degene die het goede antwoord geeft, een nieuwe vraag mag stellen. Gewoon zelf steeds een andere vraag uitzoeken en die dan erop gooien. Dan houd je ook veel afwisseling.
15 vragen lijkt me prima (10 ook, hoor).
Ik zal weer op mijn werk moeten spieken als ik meedoe. Misschien kan iemand wat vragen insturen die speciaal geschikt zijn voor pubers? Als je niet kunt verhinderen dat anderen meedenken, wil ik mijn klas wel inzetten .
Groetjes
Massi

Wanneerwelkevraag

Wat mij betreft: ik geef je carte blanche om er vragen in te gooien die jou op dat moment het leukst lijken. Zo zie jij kans de categorieën een beetje af te wisselen. Ik denk dat het inderdaad beter is het idee los te laten dat de vraag van de goede beantwoorder wordt gesteld. Schat maar gewoon zelf in of niet te vaak een vraag van dezelfde deelnemer wordt gesteld
En 15 vragen goed voor de titel lijkt me wel leuker. Dan duurt het allemaal wat langer, hoop ik Bij de weg, ik heb zojuist een paar vragen in jouw richting gecyberd.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-02-2010 om 08:53

Kom op jongens (ladies)

Stuur Pelle eens wat vragen. Dan wordt het echt leuk vanaf 1 maart.
Groetjes
Massi

Puck

Puck

22-02-2010 om 10:45

Leuk

Ik ga eens ernstig zitten denken over wat leuke vragen

Toe maar, iedereen!

Vragen verzinnen! De vorige keer was iedereen zo creatief. Ik heb dit keer geen heel obscuur collector's item op de foto gezet, maar een wat herkenbaarder ding Ik verheug me al op allerlei andere vragen.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-02-2010 om 11:27

Ik heb vorige keer niet meegedaan

dus even voor de goede orde
ik stuur pelle 2 vragen, waarvan ik zelf het antwoord weer zonder de googlen.
en de andere moeten ook het antwoord weten zonder googelen????

euh... zoals.. welke kleur heeft het schoolgebouw van mijn kinderen????

of op hoeveel punten krijg je bij een conversion na een placekick bij rugby?

zoiets??/

want echt hele inteligente vragen kan ik niet verzinnen waar ik zelf zonder boeken/of google het antwoord op weet geloof ik...

groet, polly ( hoogblond dus ik mag alles vragen)

Polly

Natuurlijk mag jij het antwoord wel weten met googlen, maar anderen moeten het goede antwoord ook kunnen geven zonder googlen. 't Is een parate-kennis-quiz
"op hoeveel punten krijg je bij een conversion na een placekick bij rugby?" is een goede vraag, want mensen die iets van rugby weten, moeten die vraag wel kunnen beantwoorden. Kleur van de school van je kinderen zou gokwerk worden
Een vraag in de categorie OO-insiders zou kunnen zijn: in welk persoon transfigureerde Polly Shearman tijdens carnaval 2009 ...

Tineke

Tineke

22-02-2010 om 17:59

Nope sorry

Ergens om hou ik gewoon niet van een kennisquiz. Spelletjes als Triviant vind ik dan ook vreselijk. Dus ik doe niet mee, maar wens jullie veel plezier.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-02-2010 om 19:48

Jaaaa!

ik heb zojuist wat vragen naar ons aller pelle gestuurd, nu maar hopen dat ze goed genoeg zijn om mee te mogen doen...

ik win lekker toch niet, maar ik kan me wel verschuilen achter mijn haar ! whahahhahah

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.