Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


De trage reactie van Kaag doet mij twijfelen. Dat klopt gewoon niet met haar houding eerder in die week. Hoe kan het dat je de verkiezingen wint, daarna behoorlijk positie pakt en dan ineens, als het om jouw eigen partij gaat, niks meer zegt en Rutte laat spreken?

AnneJ schreef op 30-03-2021 om 11:15:

En transparantie is belangrijk maar er is een grens. De zichtbaarheid van de documenten van Ollongren daar gaat de transparantie te ver.

De vraag is niet of deze vorm van transparantie te ver gaat. De vraag is waar wie-dan-ook de brutaliteit vandaan haalt om de positie van een gekozen volksvertegenwoordiger inzet van de formatie te maken. 

Er zitten meer kanten aan. De onervarenheid met het proces en dat nu in elk geval duidelijk wordt dat je kaders moet stellen waar de verkenners wel of niet over gaan. Aan de andere kant wil je ook niet dat iedereen de hele tijd op vingers kijkt want dan 'verstijft' zo'n proces ook. Echter, de koning heeft ervaring, is neutraal, en geheimhouding zit vanzelfsprekend in het verhaal, waarbij het protocol is ingebakken. Daardoor heb je minder kans op 'spontane' fouten of vergissingen die het proces verstoren.

Alsjeblieft zeg. Er gaat iets mis, en dan moeten we De Koning er maar weer bij halen? Alsof die man altijd zo'n onfeilbaar gevoel voor verhoudingen heeft. Maar zelfs als hij dat wel had, dan nog is dat geen reden waarom hij per se een inhoudelijke rol in de coalitievorming zou moeten hebben. 

Maar goed, ik ben dan ook verklaard voorstander van een republiek

Groeten, 

Temet

'En transparantie is belangrijk maar er is een grens. De zichtbaarheid van de documenten van Ollongren daar gaat de transparantie te ver.'Natuurlijk dat gaat iedereen te ver. Transparantie is bijvoorbeeld: wel een debat erover willen.

Wellicht kan de kamervoorzitter ook een neutrale rol spelen. Tsjor

'De trage reactie van Kaag doet mij twijfelen.' Oh, is dat het? Dan bouw je daar wel een heel complot omheen. Het kan ook zijn dat ze te druk was met die handelsmissie (Rutte had blijkbaar wel tijd om voor de camera te verschijnen), niets toe te voegen had aan de uitspraak van Rutte, maar wel een statement wilde maken over de wenselijkheid van het debat, toen dat aan de orde was.

Tsjor

tsjor schreef op 30-03-2021 om 13:15:

'De trage reactie van Kaag doet mij twijfelen.' Oh, is dat het? Dan bouw je daar wel een heel complot omheen. Het kan ook zijn dat ze te druk was met die handelsmissie (Rutte had blijkbaar wel tijd om voor de camera te verschijnen), niets toe te voegen had aan de uitspraak van Rutte, maar wel een statement wilde maken over de wenselijkheid van het debat, toen dat aan de orde was.

Tsjor

Het kan allemaal. Nee, ik bouw geen complot maar ik analyseer wat mij opvalt. En naast de opmerking van Rutte vind ik de afwezigheid van Kaag opvallend en niet in lijn met haar opstelling eerder. In ben benieuwd naar het debat. 

Pief: 'Nee, ik bouw geen complot maar ik analyseer wat mij opvalt.' Nou nee, je verzint er van alles bij. Tsjor

tsjor schreef op 30-03-2021 om 14:03:

Pief: 'Nee, ik bouw geen complot maar ik analyseer wat mij opvalt.' Nou nee, je verzint er van alles bij. Tsjor

Nou nee hoor, ik speculeer en dat doen we hier allemaal. 

Mija

Mija

30-03-2021 om 19:51 Topicstarter

Pief schreef op 30-03-2021 om 19:33:

[..]

Nou nee hoor, ik speculeer en dat doen we hier allemaal.

Ik verwacht dat een politicus, zeker op dat niveau, strategisch spreekt of zwijgt. Zelfs als aan de oppervlakte een praktische aanleiding lijkt te liggen, is dat nooit de enige of zelfs de echte reden om, in dit geval, te zwijgen. Ze zal toch echt gedacht hebben dat het in haar voordeel was om dat te doen. Als ze had gedacht dat het in haar voordeel was om voor zichzelf te spreken, had ze dat gedaan. Dan had ze daar wel een mogelijkheid voor gecreëerd. Waarom ze dit zwijgen strategisch verstandig achtte, daar kun je inderdaad alleen maar over speculeren. 

Bericht van het forumbeheer.

Graag niet persoonlijk worden maar het bij het onderwerp houden.

Daarom heb ik dit bericht aangepast en zal ik een aantal berichten verwijderen of aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

[email protected]

Vandaag het debat. Alvast even een waarschuwing: het is een gewoonteregel dat kamerleden die hun eerste debat in de tweede kamer houden niet onderbroken worden. Dat geldt bijvoorbeeld voor Kaag en voor Hoekstra (en vele anderen). Rutte is al ooit eerder kamerlid geweest.

voordat iemand los gaat, over waarom niemand Kaag onderbreekt, het is een gewoonteregel. Natuurlijk kan het zijn dat daar nu van afgeweken wordt.

Tsjor

Temet schreef op 30-03-2021 om 12:07:

Alsjeblieft zeg. Er gaat iets mis, en dan moeten we De Koning er maar weer bij halen? Alsof die man altijd zo'n onfeilbaar gevoel voor verhoudingen heeft. Maar zelfs als hij dat wel had, dan nog is dat geen reden waarom hij per se een inhoudelijke rol in de coalitievorming zou moeten hebben.

Maar goed, ik ben dan ook verklaard voorstander van een republiek

Groeten,

Temet

Hier nog een. Dat er nog steeds een meerderheid belastingcenten willen spenderen aan die poppenkast  om met hun hoedje en hun toetertje "Oranje boven " te roepen, vooruit dan maar .Homo Ludens, brood en spelen. Maar in een volwassen democratie een serieuze rol aan erfopvolger toe te bedelen, is tien mijl terug richting middeleeuwen. Thorbecke maakt een koprol in zijn graf.  Hebben we net de ene sprookjesfiguur (zwarte piet)er bijna uitgewerkt, zouden we een ander (de koning met zijn gouden kroon en hermelijnen mantel) weer van stal halen, scheid toch uit. Bovendien moet je wel erg oranjeverblind zijn om nou erg onder de indruk te zijn van het maatschappelijk Fingerspitzengefuhl van meneer van Amsberg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.