Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Brabander

Brabander

20-04-2012 om 10:44

Opgelicht

ik heb me laten oplichten. En wel op zo'n simpele manier! Ik was te laat met kaartjes voor Werchter, en plaatste op marktplaats een oproep. Kreeg een sms-je, en email-contact. En heb geld overgemaakt op bankrekening. Daarna doodse stilte natuurlijk.
Ik dacht, heel naief, dat een bankrekening op naam (zelfde naam als gebruikt in mail) een solide basis is. Persoon is tenslotte bekend etc. Maakt niets uit! De ING is bekend dat dit nummer gebruikt is voor fraude, maar "kan niets doen" voordat er XX aangiftes gedaan zijn. Zelfde geld voor de politie. Er lopen tegen deze persoon al 6 aangiftes, maar men begint er pas aan als er XX aangiftes liggen.
Treurig dat het systeem het oplichters makkelijk maakt, om zelfs onder eigen naam mensen op te lichten.
Ikzelf had tevoren dit bank# moeten controleren, dan had ik beter geweten. Nooit te oud om te leren ;( .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jo Hanna

Jo Hanna

20-04-2012 om 11:01

Balen zeg

Bah wat rot En zo frustrerend dat 'iedereen' weet wie het is en wat hij/zij doet en dat hij/zij gewoon lekker door kan gaan.
En in het kader van: leren van andermans fouten ... hoe controleer je dan een bankrekeningnummer?
Groet, Jo Hanna

Vreemd

dat er tig ( hoveel ?) aangiftes moeten liggen. Ik ben hier in Schotland voor £45 opgelicht op een soort marktplaats en na 14 dagen aangifte gedaan, de politie kwam zelfs thuis op een zondag om de aangifte op te nemen. De dader zit inmiddels in Malta maar de politie heeft hem opgespoord en hij heeft nu beloofd het geld terug te storten.
Ik moet eerst het geld zien hoor, de belofte is al weer 10 dagen oud, maar had niet gedacht dat er zoveel werk van gemaakt zou worden, maar ze vinden hier dat het allemaal aangepakt moet worden, "crime= crime".

Brabander

Brabander

20-04-2012 om 11:56

Controle

http://www.opgelichtopinternet.nl en https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml . Daar kun je bank#/telefoon#/email-adres ingeven. Werkt natuurlijk alleen bij de geregistreerde gevallen.
Heel frustrerend dat politie wegens "prioriteiten" wacht tot er XX aangiftes liggen (of het totaal bedrag YY is)

Margriet*

Margriet*

20-04-2012 om 19:46

En hoeveel is

dan XX? 50 of 100. Is het een haalbaar aantal?

Kun je die persoon

achterhalen? Zijn identiteit? En dan even langsgaan? Heeft smsen en mailen nog zin, en dat tot in de gloria volhouden?
Of is dat dan weer strafbaar?

Echt lullig ja.

ilsepilse

ilsepilse

27-04-2012 om 13:53

Kennisje

had via marktplaats voor 180eur schoonheidsproducten gekocht maar kreeg na aanmanen niets in huis, aangifte gedaan bij de politie, die deden ook eerst niks, alsnog hebben ze de mevrouw in kwestie gecontacteerd, haar 2 dagen de tijd gegeven om de producten naar mijn kennisje op te sturen,...
de volgende dag lagen de producten in haar bus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.