Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tops

Tops

05-11-2008 om 23:20

Opmaken in de tram

Heb mij vanochtend weer 20 minuten zitten verbazen over een dame die zich uitgebreid op zat te maken in de tram.
Er gebeuren wel meer dingen in de tram die ik niet begrijp, maar opmaken in het openbaar vind ik zo vreemd. Wat is het nut van opmaken als iedereen de truc live kan meemaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

05-11-2008 om 23:47

Tops

Nu maar hopen dat de tram geen noodstop hoeft te maken!
Ik had vroeger een meisje in de klas die van haar moeder geen make-up mocht gebruiken. Die maakte zich op school op. Maar onderweg kan natuurlijk ook.
Zelf ga ik nooit verder dan nagels vijlen in de trein.

Prulletje

Zo heb ik een vriendin

Die zich altijd opmaakt in de auto, met een oog op de weg en een oog in het achteruitkijkspiegeltje. En ja, ze heeft al eens brokken gemaakt, niet tijdens het opmaken trouwens maar omdat ze per definitie een beetje laks is in meerdere opzichten.

Tinus_p

Tinus_p

06-11-2008 om 09:34

Iedereen

Tops:
"Wat is het nut van opmaken als iedereen de truc live kan meemaken?"
Wie zegt dat je je voor 'iedereen' moet opmaken. Mss maakt ze zich op voor haar werk ('s ochtends) of haar date ('s avonds).

Hahaha

ach dat geeft je wel weer de gelegenheid om vrolijk en verbaasd aan je eigen dag te beginnen. Ik vind het leuk om dat soort dingen te zien. Ik moet dus ook wel eens lachen om mensen die hele genante dingen bespreken op hun mobieltje terwijl iedereen het kan volgen.

Jet Burg

Jet Burg

06-11-2008 om 10:25

Fluitketel in de auto

Haha leuk toch!
Laatst stond ik in de file en de bestuurder naast mij had blijkbaar zin in thee, hij pakte een mok, fluitketel en een theezakje en ging op zijn gemakje thee leuten, geweldig!

Mees Tal

Mees Tal

06-11-2008 om 11:50

Ja hoor jet burg

Volgens mij kijk jij teveel tv hahaha

Jet Burg

Jet Burg

06-11-2008 om 13:37

Wie weet mees

Mijn eerste gedachte was eigenlijk: "wat moet iemand tegenwoordig met een fluitketel" Daarna de verbazing dat hij in een auto zat ermee.
Hij had denk haast en dacht neem alles maar mee om tijd te besparen, haha!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2008 om 14:25

Maak je je op voor een ander?

Ik ben het met Tinus eens. Dat kunstje is hopelijk niet bedoeld voor 'ons' medereizigers. In principe moet je je nooit opmaken voor een ander. Alleen als je dat leuk vindt. Mijn man vind make up niet leuk, dat maakt het wel makkelijk voor mij om zonder make up rond te lopen, maar ik zou het ook niet laten om zijn mening. Omgekeerd ook niet. Ik zou het niet doen omdat hij dat wil.
Als ik iemand in de trein zie die zich opmaakt vind ik dat allemaal wel prima. Als ze dat nodig vindt en er geen tijd voor had... nou ja in de trein tijd genoeg. Behalve als diegene ook nog allerlei spuitbussen bij zich heeft voor haar en oksels. Dat zou verboden moeten worden.

Amarins

Amarins

06-11-2008 om 15:06

Ja bah!

... deodorant opdoen in de trein. Psssssst en een halve minuut later zo'n indringende lucht voor iedereen. Of zo'n irritant nagelknippertje in een stille coupe. Of langzaam een bakje muesli met joghurt, ehm, opsmakken. Of een sinaasappel pellen. Van de andere kant, het heeft wel iets huiselijks .

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2008 om 15:43

Bij ons op het werk

is het een hele tijd normaal geweest om onfrisse oksels weer even bij te puffen met deo. Dat was werkelijk niet te harden. Gelukkig is daar een eind aan gemaakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2008 om 00:55

Het is prettig als anderen vinden dat je

er leuk uit ziet. Dat kan een goede reden zijn om make up op te doen. Maar als dat eigenlijk helemaal niet in je systeem past moet je het niet doen.
Het onderwerp is voor mij een beetje actueel. Vroeger experimenteerde ik nog wel eens met mijn haar, daarna heb ik jarenlang mijn haar mijn haar gelaten. Eens in de zoveel tijd de schaar erin en het was weer netjes. Nu doe ik mousse in mijn haar en föhn het rechtop. Ik heb zelden zoveel complimentjes gehad. Ik ben daarmee begonnen omdat ík het leuk vond. Ik had er weer zin in om die moeite te nemen. De complimentjes zijn een leuk gevolg en een goede aanmoediging om het zo te blijven doen.

reina

reina

07-11-2008 om 15:07

Altair (ot)

Dat herken ik, ik zit ook soms (in de bus!) met verbazing te kijken wat iemand er 's ochtends zoal opsmeert

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2008 om 01:02

Cameron

écht een schatje, ik laat 'm morgen ook aan mijn dochter zien
Zo punk zie ik er niet uit hoor, meer type ragebol.

Mayte*

Mayte*

08-11-2008 om 08:05

Krulspelden

In de tijd dat ik in Mexicostad woonde heb ik me hier ook altijd over verbaasd. Daar deden echt bijna alle vrouwen dit 's ochtends in de metro. Ze stapten in met een grote krulspeld in hun pony en stapten volledig beschilderd en met een bolle pony -strak in de lak- uit.
Je kan er inderdaad gewoon je ogen niet vanaf houden. Bijzonder hoe anderen hun gezicht verfraaien voor de ogen van anderen. Ik voelde me altijd heel erg 'de anonieme massa'.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2008 om 15:20

Krulspelden

Nog niet zo heel lang geleden was het hier in Nederland ook de gewoonste zaak van de wereld om tussen de krulspelden door brood te kopen. Niet dat ik het een fraai gezicht vond, maar ze deden het toch maar
Dit onderwerp doet me overigens ook een beetje denken aan het Sinterklaas effect. Zet een gewoon gekleed mens voor een klasje kleuters, laat die gewoon gekleedde mens zich tot Sint transformeren voor hun ogen en ze geloven dat het Sint is.

Gebeurt nog steeds

Toevallig Natasja Froger gezien in dat 'Geen cent te makken' programma laatst? Ze liep de hele tijd met nogal uitgezakte krulspelden in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.