Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mokkie

Mokkie

14-09-2009 om 16:41

Opmerkelijk artikel: narcistischere vrouwen

Ik las net in het AD een artikel: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/Jouw-Wereld/article/detail/430064/2009/09/14/Vrouwen-narcistischer-dan-ooit.dhtml
Ik vond het interessant genoeg om hier een link van te geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

15-09-2009 om 10:44

Goh

Dus nu zijn vrouwen voortaan bijna net zo narcistisch als mannen? Ja, dat zal wel pijn doen

Ik moet opeens denken aan de stripje waarin een gezegd wordt dat vrouwen niet meer willen emanciperen. Ze willen namelijk vooruit, niet achteruit....

Overigens: het AD had er netter aan gedaan (maar ja, het blijft natuurlijk het AD om de naam van de psychologen te noemen. Dan valt er tenminste wat door te linken: http://www.narcissismepidemic.com/
Een van de psychologen heeft het boek geschreven: "When You Love a Man Who Loves Himself: How to Deal with a One-way Relationship".

Tihama

Haha, niet wij

Maar studentes

Massi Nissa

Massi Nissa

15-09-2009 om 21:16

Simpel, haha

Tihama: "When You Love a Man Who Loves Himself: How to Deal with a One-way Relationship". Dumpen die handel. Hup, terug naar je moeder, jij, het is allemaal haar schuld .
Lorwyn, heel het internet staat bol van de foute reacties. Tegenwoordig staat 'reageren' op veel sites gelijk aan 'kotsen'. Het lijkt wel of mensen vooral chagrijniger zijn geworden. Ik vraag me altijd af: hebben mensen nu echt meer gal om te spuien/spuwen (welke is het?) of houden ze zich in hun echte leven allemaal enorm in en moet het er op internet uit?
En voor wat betreft dat onrealistische, narcistische zelfbeeld van moderne studentes: ik geloof er niks van, eigenlijk. Ik kom IRL veel studentes tegen (hele mooie, jonge, begaafde types) en ze zijn niet overdreven tevreden of veeleisend. Integendeel, veel jonge vrouwen worstelen ontzettend met wat zij zien als de 'eisen' die er aan vrouwen worden gesteld. Ze slikken betablokkers (sp?), zijn in therapie of abnormaal streng aan de lijn. Ik zie dus juist het spiegelbeeld van dit artikel: van al die mediabeelden en overspannen verwachtingen word je alleen maar onzeker. Maar goed, da's ook alleen maar mijn dagelijks leven, misschien kom ik de verkeerde meiden tegen.
Groetjes
Massi

Gallifrey

Gallifrey

16-09-2009 om 14:28

Ot, massi nissa: foute reacties

Die foute reacties op internet vallen mij ook zo op. Ik lees altijd met heel veel verbazing en afschuw de reacies op de telegraaf-site. Soms probeer ik, na het lezen van een artikel, eerst in te schatten wat de reacties zijn maar dat lukt me nog steeds niet. Ze zijn altijd weer stompzinniger dan ik bedacht kan krijgen. Zelfs van een aardbeving krijgt Den Haag de schuld.
Ik vraag me steeds meer af wat dat nu toch voor mensen zijn. Als ik journalist of documentairemaker zou zijn dan zou ik hier eens induiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.