Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

pollewop

pollewop

13-02-2009 om 15:11

Opname calorieën

Hallo,
In het kader van 'lekker belangrijk'
Wie weet hoe snel en waar de opname van colorieen uit voedsel plaatsvind? Is het zo dat als je iets eet, dit 'vermalen' wordt in de maag en dan direct de opname van calorieen plaatsvindt? Of gebeurd dit pas in een later stadium? Wie kan me er meer over vertellen?!?
Wij hadden hier een discusie over en kwamen er niet uit...
Hartelijk dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

13-02-2009 om 15:17

Ik zou zeggen

pas in de darm, waar de voedingsstoffen die de calorieen leveren worden opgenomen.
Niet al in de maag, anders zou bijvoorbeeld de boulimia-patiente (overmatig eten en dat weer uitbraken)wel aankomen, terwijl die meestal een normaal gewicht hebben.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-02-2009 om 15:26

Dunne darm

dacht ik, en ook nog een beetje in de dikke darm.
Omdat je appeltje eerst verteerd moet worden voordat de moleculen in het bloed kunnen worden opgenomen.

Sancy

Sancy

13-02-2009 om 15:58

Niet mijn beste vriend

maar zeker een behulpzame vriend:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijsvertering

Tinus_p

Tinus_p

13-02-2009 om 16:29

Ff mierenneuken

Pollewop:
"Wie weet hoe snel en waar de opname van colorieen uit voedsel plaatsvind?"
Calorieen worden niet opgenomen. Voedingstoffen worden opgenomen. De plaats en snelheid waarmee dat gebeurt, hangt af van het soort voedingsstof, en van de hoeveelheid die je in totaal eet.
Maar: Hoezo??

Huh, pollewop

Ik ben een beetje verbaasd over je explosieve reactie.Waarom voel je je zo aangevallen? Ik herken helemaal niet wat je zegt.Je stelt een vraag en krijgt antwoorden.Als je geen antwoorden wilt moet je hier geen vragen stellen.Wees blij dat je nu wat meer weet.

Damajo

Sancy

Sancy

14-02-2009 om 09:32

Wat?

Was jij niet op de meeting dan Pollewop??? Had ik dát geweten dan had ik niet zo serieus gereageerd met een link met duidelijke informatie!!!
Dit alles natuurlijk met een heel dikke vette knipoog, dat begrijp je hopelijk wel.

Guinevere

Guinevere

14-02-2009 om 12:43

Pollewop

De informatie die hier is toegevoegd, onder het motto "mieren" is juist reuze handig en leerzaam en niet op jouw persoon gericht. Als je hier een vraag stelt kun je er van op aan dat die tot op de bodem wordt uitgezocht.
Wat doet jou trouwens denken dat jij geen bekende forumnaam hebt? Dit is bepaald niet je eerste posting hier tenslotte.
Je laatste regel is beneden alle peil, zoiets zie ik hier niet vaak. Een excuus lijkt me eigenlijk best op zijn plaats.

Mieren

Die mieren-reacties zijn vaak juist de reacties waardoor je zelf ook weer verder kunt/gaat zoeken. Wat is er erg aan? Je wilde toch begrijpen hoe het zit, of vergis ik me daarin?
Zo verbaasde ik me ook in die draad waarin iemand een vraag over haar nieuwe auto had, namelijk wanneer je moest schakelen. Daar komen dan een aantal (in mijn optiek) praktische antwoorden, namelijk dat dat van bepaalde zaken afhangt en waarvan dan wel, waarop de vraagstelster concludeert dat er maar weinig antwoorden komen waar ze wat aan heeft. Verbazingwekkend vind ik dat.

Tinus_p

Tinus_p

14-02-2009 om 18:21

Ach ja

Pollewop:
"Wat een stelletje zeikerds zijn jullie!! "
Jeumig. PMS
Ik noemde t nietvoorniets zelf al mierenneuken. Deze hele discussie gaat verder nergens over, dat is niet erg, maar als je serieus gaat praten over voedselopname moeten de details wel kloppen.

Pollewop:
" Dus, het is ook nog eens per voedingsmiddel verschillend hoe snel deze wordt opgenomen? Hoe meer van iets hoe sneller?"
Hoe meer, hoe trager en de meeste voedingsmiddelen worden pas in de dunne darm opgenomen, terwijl als je meer eet t ook langer in de maag blijft.

Pollewop:
"Er was nogal calorierijk gegeten, er werd geopperd om dan maar even alles uit te gaan spugen. (nou nee dank je, lijkt mij geen pretje...) Maar toen ontstond dus de discussie. De een gaf aan dat spugen geen zin heeft omdat het merendeel al snel wordt opgenomen."
Dat is dus niet zo

Pollewop

Pollewop

16-02-2009 om 12:28

Pollewop(ot)

Zou jij misschien een andere nick willen nemen? Ik had deze nick namelijk eerder, is erg vervelend als iemand onder dezelfde nick post.

Pollewop-met-hoofdletter (ot)

Dus jij was het toch niet! Goed dat je het even zegt, want voor mijn gevoel klopte het al niet.

Pollewop

Pollewop

16-02-2009 om 13:49

Nee zeg

Ik kan wel raar uit de hoek komen soms ;0) maar niet zo!

Guinevere

Guinevere

16-02-2009 om 20:11

Aha!

Ah, ik snapte het ook al niet PPPPPollewop! Gelukkig dat jij het niet was, ik dacht al, wat gebéééurt er!?

Pollewop

Pollewop

16-02-2009 om 23:24

Guinevere

It wasn't me :0)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.