Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

15-09-2012 om 16:16

Oproep van avaaz

Beste mensen, ik krijg geregeld zo'n oproep van Avaaz om een petitie te tekenen. Vandaag ontving ik onderstaande en ik vind het allemaal nogal rellerig klinken. Echt tijd en zin om me hierin te verdiepen heb ik niet. Iemand die hier meer van weet en er iets zinnigs over kan zeggen?
Alvast bedankt, Maw.

Beste vrienden,

Slechts 24 uur hebben wij om een wereldwijde geheime monsterdeal tegen te houden. Bureaucraten aangezet door lobbyisten dreigen de wereld zoals wij die kennen, met bijvoorbeeld een vrij internet en milieubescherming, te grabbel te gooien om hun eigen winstbelangen te dienen. Klik hieronder om dit geheime plot te laten ploffen met een mondiale oproep om de TPP deal te stoppen:

Er beginnen details uit te lekken over een geheime machtsgreep van adembenemende proporties. De op handen zijnde monsterdeal dreigt alles waar wij voor staan, van een vrij internet tot gezondheidzorg en milieu bescherming, op de schop te gooien. Wij hebben slechts 24 uur om dit tegen te houden.

De afgelopen jaren hebben corporaties in het grootste geheim zitten broeden op een nieuw plan om hun zakken te vullen. De grote tabaks-, olie- en medicijn corporaties, maar ook Walmart en zo’n 600 bedrijfslobbyisten hebben samen dit masterplot tegen onze democratieën gesmeed. Zij hebben dit plan dat anti-rook wetgeving, het vrijgeven van betaalbare medicijnen en het garanderen van een vrij internet onder druk zet, zelfs geheim weten te houden van onze eigen volksvertegenwoordigingen.

Als wij bureaucraten en grote corporaties nu afschrikken van het tekenen van deze deal door wereldwijd met een miljoen man sterk onze verontwaardiging te laten horen, kunnen wij de deal nog wegvagen voordat de inkt over 24 uur droog is. Teken hieronder en stuur dit door aan iedereen die je kent. Avaaz zal dan de petitie teller levensgroot op de muur van de conferentiezaal projecteren, zodat de onderhandelaars hun plannen onder druk van een wereldwijd front van verontwaardigde burgers met hun eigen ogen kunnen zien ploffen.

http://www.avaaz.org/nl/stop_the_corporate_death_star/?bvLKjdb&v=17899

De deal, ook wel de Trans-Pacific Partnership (TPP) genoemd, schermt investeerders af van overheidsregulatie, zelfs als die regulatie het algemeen belang dient. Gelekte versies suggereren dat deze deal wetgeving die water en luchtkwaliteit beschermt op losse schroeven zet, wetgeving die eerder internet vrijheid bedreigde herintroduceert, en het vrijgeven van betaalbare medicijnen voor een groter publiek tegen houdt. Alsof dit nog niet genoeg is, kunnen wetgevers die zich niet aan de stipulaties van TTP houden voor een internationaal tribunaal gedaagd worden. Zo zouden onze volksvertegenwoordigers in de toekomst kunnen worden veroordeelt door een deal die door een vorige regering in het geheim getekend is!

Onderhandelaars blijven volhouden dat dit slechts een handelsovereenkomst betreft, die investeringen die ons allen ten goede komen mogelijk maakt. Maar de gelekte versies van de overeenkomst suggereren helaas dat het enige doel dat deze ‘handelsovereenkomst’ dient dat van het opdrijven van de winst van grote corporaties is, en deze ten koste gaat van de bescherming van de rechten van gewone burgers. Niet erg verwonderlijk voor een deal die in het geheim door 600 bedrijfslobbyisten is opgesteld!

Maar er is hoop: Australië wil de rechtsbevoegdheid van het internationale tribunaal niet erkennen en Nieuw Zeeland verzet zich tegen het teniet doen van wetgeving die de prijzen van medicijnen betaalbaar houdt. Massaal publiek protest zal overheden overal ter wereld ervan overtuigen dat zij de TPP wetgeving onmogelijk thuis kunnen verkopen en de geheime onderhandelingen die nu worden gehouden voorgoed ontregelen. Teken de petitie daarom nu en stuur deze door aan iedereen die je kent en laat zo de delegatieleden en lobbyisten onze oppositie op hun conferentiezaal geprojecteerd zien staan.

http://www.avaaz.org/nl/stop_the_corporate_death_star/?bvLKjdb&v=17899

Kandidaat Senator Elizabeth Warren uit de VS zei in een recente speech: “Corporaties zijn geen mensen. Mensen hebben een hart, kinderen, banen, worden ziek. Zij huilen, dansen, leven, hebben lief en sterven. En dat maakt het verschil, want onze overheid is er niet voor corporaties, maar voor mensen.” Op naar een miljoen stemmen om de overname van onze overheid door corporaties te stoppen!

Met hoop,

Iain, Pedro, Laura, Ari, Emma, Lisa, Luca, Ricken en het hele Avaaz team

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kersenboom

kersenboom

15-09-2012 om 20:55

Emmawee

Gewoon een groot onzin bla,bla,bla…Dus gewoon delete, in de prullenbak ermee!

Emmawee

Emmawee

16-09-2012 om 13:47

Kersenboom

Ik kan even niet goed zelf denken, dus bedankt. Ik snap dat Avaaz niet. Amnesty deed een actie via hen (een tijdje terug), waardoor ik ze als betouwbaar instituut ben gaan zien, maar sommige acties zijn zo... nou ja, zo dus.
Groet, Maw.

kersenboom

kersenboom

16-09-2012 om 20:57

Precies!

Je eerste ingeving qua gevoel is vaak de beste! Als jij nu denkt: "He…dit voelt vreemd en raar", niet op ingaan.

Als ik het bericht zo lees van 'Avaaz' dan lijken ze wel erg veel 'inside information' te hebben en de perfecte oplossing voor handen te hebben….ze weten echt alles, zo lijkt het. Ik had al direct het gevoel van: "Dit klopt niet".

Gewoon weg ermee dus.

Fiorucci

Fiorucci

17-09-2012 om 07:21

Inderdaad

Ik krijg vaak zinvolle mails van Avaaz, maar deze heb ik ook weggegooid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.