Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Brianna F

Brianna F

10-01-2010 om 20:50

Opvallend weinig kinderen buiten in de sneeuw

N.a.v. sneeuwdraadje: wat mij opvalt is het totaal gebrek aan kinderen buiten, geen sneeuwpop, sneeuwhut, sleetjes of wat dan ook. Niet nu, maar ook niet toen het net begon met sneeuwen. Geen kind op straat. En ik herinner me van mijn eigen jeugd dat we niet naar binnen te krijgen waren als het sneeuwde. We waren de hele dag buiten, sleeen, glijbanen maken, sneeuwballengevechten, complete iglo's verrezen er.
Waar zijn al die kinderen, binnen achter de Wii, Nintendo, DS?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

10-01-2010 om 20:53

Buiten

Hier zijn ze gewoon buiten: sneeuwpoppen, sneeuwballen en schaatsen op de parkvijver.

Guinevere

Guinevere

10-01-2010 om 20:57

Ook buiten

Hier waren ze ook buiten hoor. Gisteren met schaatsen en vandaag met de sleetjes. Een sneeuwpop hebben we nog niet, da's wel jammer. Het kan wel uitmaken dat er nu al ongeveer 3 weken sneeuw ligt, dan is het nieuwe er wel af.

Tihama

Tihama

10-01-2010 om 21:10

Dochter

(8) heeft hier de hele dag op het ijs op de vaart achter geschaatst. Vergaat nu van de spierpijn
Zoon (12) heeft een uur geschaatst en is toen een game gaan ontwerpen. Spannend spel, ik mocht het spelen.
Van allebei vond ik het een prima dag.

Tihama

Hier

ook twee koters van 5 en 7 die met de buurjongens van 6 en 7 buitten gespeelt hebben. Dochter (jongste) was alleen erg verontwaardigd dat het fietsen in de sneeuw niet ging.

Gr Pham

Puck

Puck

10-01-2010 om 21:25

In het begin wel, nu niet zo veel meer

De kinderen speelden in het begin wel heel veel buiten op straat, met alle kinderen in de straat werd er zelfs 's avonds bij de start van de eerste en tweede sneeuwgolf buiten gespeeld. Overal staan metershoge sneeuwpoppen. En sinds de ijsbaan open is zijn bijna alle kinderen uit het dorp dagelijks daar te vinden. Er wordt dus wel degelijk nog buiten gespeeld, alleen het sneeuwpoppen maken in de straat hebben ze nu wel gezien.

Binnen

Voor de kerst hebben ze nog wel buiten in de sneeuw gespeeld, sneeuwpop gemaakt enzovoorts maar nu krijg ik ze ook niet meer naar buiten. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen: ik heb een gruwelijke hekel aan kou en sneeuw.
Wat ze dan wel doen: lezen, met hun speelgoed spelen, spelletjes spelen (bord- en andere gezelschapsspellen dus), tekenen en knutselen en af en toe tv kijken of een spelletje op de WII. Maar daar hebben we hier in huis regels voor dus dat mag zeker niet meer dan het bv 's zomers mag.

Hier ook

in het begin vooral veel buiten. Gewoon lekker aanrommelen in de sneeuw. Beginnen aan een sneeuwpop en dan af laten maken door papa en mama... Sleeen kan zoonlief niet alleen en eerlijk is eerlijk; ik heb ben al helemaal klaar met de sneeuw (behalve dat het er prachtig uitziet) en heb ook niet altijd zin om met hem mee naar buiten te gaan.
Vanmorgen zei hij:""Mama, wordt het gauw lente? Ik haat sneeuw. Ik wil in het badje buiten met mijn zwembroek aan." Tja, zo voel ik dat nou ook...

amk

amk

10-01-2010 om 22:02

Wil wel

maar er ligt hier echt nauwelijks sneeuw. Een sneeuwpop bouwen kon alleen het weekend voor kerst. En toen was mijn dochter niet thuis. En sindsdien is er geen sneeuw van betekenis gevallen. Laat staan blijven liggen.

Wel gaan we zoveel mogelijk schaatsen. Maar met 2x per week zwemles en 2 dagen bso wordt dat al heel wat lastiger. Ik heb vrijdagmiddag speciaal vrij genomen om samen te gaan schaatsen.
Gister hebben we de halve dag buiten gelopen om de boodschappen te halen. En vandaag hebben we een pyjamadag gehouden.

Margriet*

Margriet*

10-01-2010 om 22:05

Dochter

zat in de bios met vriendinnetje van school.
Twee jongen waren eerst met ons buiten in de sneeuw wandelen, daarna hebben ze nog uren buitengespeeld. Moeders was op de fiets naar de stad uitverkoop shoppen.
Dus hier wordt wel degelijk veel buitengespeeld.
Gisteren waren ze de halve middag buiten bij de scouting een spel aan het doen.

Kadonaj

Kadonaj

10-01-2010 om 22:33

Het is dat ik niet mee kan...

Inderdaad, ik was vroeger ook met de hele buurt buiten aan het spelen in de sneeuw, nu baal ik dan ook stevig dat ik door de gladheid, 7 maanden zwangerschap en bekkeninstabiliteit niet mee kan doen met de kinderen. Alleen de eerste sneeuwdag voor de kerst heb ik even met de kids buiten gewaggeld

Maar mijn zoon van 5 en zelfs de kleine van 16 maanden spelen heerlijk samen in de sneeuw, en puber pup van 1 jaar springt er vrolijk tussendoor, ik zit of achter het raam te genieten of buiten op een tuinstoel...

maar het zijn dan wel de enige kinderen die ik buiten zie of hoor... buiten mijn kids speelt er niemand buiten...

Annet

Annet

10-01-2010 om 22:37

Wij schaatsen uit het zicht

De overburen hebben een prachtige brede sloot achter hun huis. Daar mogen wij en meegebrachte vriendjes schaatsen. Veel ijspret dus, maar niemand ziet het....

Fraz

Fraz

10-01-2010 om 22:51

Wel veel buiten gespeeld

en helemaal voor hun doen. Ze zijn niet zo buitenspeelderig. Scheelt misschien ook wel omdat wij nu met ze mee gaan. Nl. naar de heuvel om te sleeën en naar het zwembad om te schaatsen. Maar vooral zoon heeft ook flink met de buurtkinderen buiten gespeeld. Verschil met vroeger en nu is toch wel dat kinderen na school naar de BSO moeten en in naar allerlei clubs.

reina

reina

11-01-2010 om 10:17

Hier wel

IK zie overal kinderen op het ijs, kinderen die sneeuwballen gooien, sneeuwpoppen maken, ouders met sleetjes etc.

emma43

emma43

11-01-2010 om 11:00

Hier ook minder

Nu ligt hier niet zoveel sneeuw meer,maar een paar weken terug viel het mij ook op,dat ik zeer weinig sneeuwpoppen in de tuin zag staan.De onze stond in de achtertuin.Zoon is wel druk met de sneeuw en vooral het ijs.We hebben ijpegels in de vriezer,die gaat hij bewaren,mijn man heeft een zeil met een houten frame in de tuin gemaakt dus we hebben een eigen ijsbaantje.Maar hij speelt niet veel buiten,hij vindt het te koud.Hier in het dorp is iedereen nogal fanatiek met stoepje schoonvegen,dus dan valt sleeen ook niet mee.
Maar hele sneeuwballengevechten zoals wij vroeger met de buurtkinderen deden,zie je hier niet meer.

Hmmm

De sneeuwpoppen waren hier werkelijk enorm. Zo groot heb ik ze in mijn jeugd niet gezien. En aan sleeën en sneeuwballen ook geen gebrek.

Julia64

Julia64

11-01-2010 om 12:00

Sneeuwpoppen

Het lijkt ook wel alsof er nu creatiever gebruik wordt gemaakt van de sneeuw dan vroeger. Ik heb al diverse sneeuwvrouwtjes gezien (in bikini, haha), en ook allerlei andere sneeuwsculpturen (leeuwen enzo). Leuk hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2010 om 13:15

Hier wel hoor

Er ligt hier dan ook genoeg. Het ligt er al zo lang dat het normaal wordt. Net als wanneer het in de zomer wekelijks 28 graden zou zijn, dan stop je ook wel een keer met zonnebaden en dergelijke, dan is het niet bijzonder meer.
Ik zit te twijfelen of ik een filmpje zal laten zien vanwege de herkenbaarheid. Mijn dochter heeft het op Youtube gezet... Het taalgebruik is niet bij alles de mijne en je moet je hoofd scheefhouden
Nou vooruit: Na twee dagen verwijderd door de Forumbeheerder

emma43

emma43

11-01-2010 om 13:28

Kaaskopje

Heerlijk,wat een lol hebben die meisjes met elkaar!!Schitterend,ik heb echt moeten lachen,supervrolijk filmpje.Leuke meiden.Wel gaaf zo een heuvel om te sleeën.Dat missen wij hier.

filmpje was mooi gemonteerd,doet je dochter dat ook zelf!!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2010 om 13:42

Emma

Ja

Hier ook de heuvels af

In een nabij gelegen natuur gebied hebben we hier heuvels van een aanzienlijke hoogte. Hoger dan de heuvels bij Kaaskopje. Het leek wel wintersport! Er kwamen jongens met snowboards op af en wij zijn meerdere malen met de slee er vanaf gegaan. Jammer van een hoge heuvel is de lange klauterpartij weer naar boven .

Onze sneeuw ligt alweer een dikke week, maar toch nog voldoende. Verversing mag van mij, maar daar denken sommige gezinsleden anders over. Toch zijn de meiden hier superblij met hun skibroeken en jacks en bijbehorende sneeuwlaarzen. Ze dragen niets anders meer. Absoluut geen spijt gehad dat ik die vorig jaar gekocht heb. Trouwens ook ik ben blij met mijn super isolerende laarzen. Heerlijk zo'n hollandse winter!

Dorry

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2010 om 01:16

Filmpje

Ik heb gevraagd of de link naar Youtube weer verwijderd mag worden. Ik vond 2 dagen lang genoeg.

De sneeuw plakt niet meer

sneeuwpoppen kon je hier eigenlijk alleen goed maken ze rond de kerst. De sbeeuw die daarna is gevallen is geen goede 'plaksneeuw' en werkt ook niet lekker om een ijsbaan te maken. Alleen op plekken waar die al was (van rond de kerst dus) kun je van de nieuwe sneeuw dus een ijsbaan maken. Hier verzamelt alle jeugd zich op verschillende plekken. Hier op straat is weinig te beleven of er moet weer (voor de 10de keer ofzo) een pak vallen dan kunnen ze weer sneeuwscheppen (waar ze ondertussen erg bedreven in zijn geworden). de sneeuw is weggeschept of platgereden of al 'oud'en dan kan je er niks mee. Maar in het park hier vlakbij lijkt het wel een mierenhoop van kinderen. Daar sleeën ze van de bulten af. En op de ijsbaan en dichtgevroren grote vijvers is het ook een drukte van belang...Jongste is gisteren nog wezen sleeën en oudste gisteravond wezen schaatsen. In het weekend was jongste ziek en had oudste een survival in de sneeuw (van sportclub).
groeten albana

Kaaskopje

Heb ook even naar dat filmpje gekeken. Leuk. Waar was dat opgenomen? Dat vraag ik me als ex-Alkmaarse natuurlijk af.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2010 om 22:05

Temet

In de Rekerhout.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.