Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miss M®

Miss M®

27-01-2009 om 14:14

Originele naam voor een goudvis?

Buurjongetje van vijf heeft een goudvis voor z'n verjaardag gekregen en nu wil ie een originele naam voor z'n visje hebben. Z'n ma vroeg aan mij of ik een leuke naam weet...
Heb totaal geen inspiratie en kom niet verder dan 'Blub'
Iemand?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Guus

Da's het eerste wat in me opkomt.
n@nny

Govert goudglans?

(van Donald Duck)

Ingrid

Racevisje

Wij hadden een goudvis die af en toe de kolder in zijn kop kreeg en als een idioot door de bak ging zwemmen. "Het lijkt wel een racevis" zei mijn zoon (toen 3). Vanaf toen heet de vis dus Racevis... Verder hebben we ook een Blub gehad, Nemo natuurlijk, Vlekje, en Visje In het Water.

O ja

En vis Snoepje, omdat een van onze katten er altijd naar zat te hengelen (zonder resultaat gelukkig

Kazan

Of Tarzan

Kari1

Kari1

27-01-2009 om 15:12

Psies

Genista, iets stoers moet het worden. Hectorrr....hierrr!!!
Kari

Harrie

Harrie, naar Harrie Jekkers die met zijn Goudvis naar Zee ging.

Hier

De mijne heten Japie, Schicht, Hotseflots, Goudvonk, Dikkie en Sterrenprinses. Het is maar net wie de naam bedenkt, dochter of ik

Mutant

Ik had er vroeger eentje die Tsjernobillie heette, roepnaam billie (niet dat hij dan kwam). Hij zag er gewoon uit als het gevolg van een nucreair ongeval.

Hmm

Goldfinger
Flits
Fifi
Kwibus
Lef
Dorus
Glimpie
24-karaats
Titanic

Hier

De oudste heet Wie. De andere Wat2.0 (Wat1.0 had al snel het loodje gelegd). "Waar" en "Waarom" leven ook al niet meer.

Rambo
(read my) Lips
Lippy
Goldy

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 17:18

Blub

Ik vind gewoon Blub een prima naam voor een vis hoor. Waarom verder zoeken? Ons konijn heet trouwens Konijn....

Bastet

Bastet

27-01-2009 om 18:17

Ehm....

Nemo,Jaws,Henk,Napoleon Bonaparte,Lodewijk Napoleon,MarieAntoinette....
Bastet

Niet alles gelezen

Ik heb alleen het startbericht gelezen, dus misschien is deze al voorbij gekomen (en is mijn moeder dus niet zo gek als ik dacht maar mijn moeder heeft een jaar of 7 geleden een goudvis gekocht en het arme beestje Neeltje Jacoba genoemd. Roepnaam Neeltje...
Oke, het beestje werd in de loop der tijd door mijn kinderen gewoon blub genoemd maar mijn moeder bleef stug Neeltje zeggen hoor. En de vis is een maand of 3 geleden overleden, dus nog best oud geworden voor een vis. Niet dat dat iets met de naam te maken had, maar zelf had het diertje er blijkbaar dus niet zo veel last van, haha...

Miss M®

Miss M®

27-01-2009 om 20:20

Geweldig, wát een reacties!

... en het is geworden... Nemo!!! Hahahaha, buurjongetje helemaal superblij!

Bedankt meiden, z'n dag kon niet meer stuk!

Groetjes, Miss M.

Gallifrey

Gallifrey

27-01-2009 om 20:21

Sushi

Sushi dus

Gallifrey

Gallifrey

27-01-2009 om 20:22

Oeps, net te laat

Wedstrijd was net afgelopen

Konijn

Ik vond eigenlijk Konijn wel de origineelste naam voor een goudvis...

Hier heetten ze trouwens (wijlen) Harrie, Kleurtje en Putje. Vraag me niet hoe een 3-jarige op die namen kwam, ze was er HEEL stellig in: zo heten ze!

Ook nog

Ik had nog even rondgevraagd en hoewel de wedstrijd al gestreden is wil ik deze nog even meegeven:
- idem en dito
- oranjebovenlipje
- schubbebuikje

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 22:39

Offffffffff

El Vis.

Tirza

Yesss!

Kijk dát vind ik nou de leukste : El Vis
Duogoudvisnamen zijn trouwens ook leuk. Krijg je namen als:
Pot & Vis
Dol & Fijn
Fish & Chips
Blub & Bur

Duo goudvissen (ot)

Vroeger had ik een collega die twee goudvissen had, vanwege een liefde voor Ajax Litmanen en Van der Sar geheten.
Op een dag dreef laatstgenoemde ondersteboven, en collega liet aan de lunchtafel vallen dat Van der Sar was overleden.
Toen enige weken later iemand melding maakte van een mooie actie van keeper Van der Sar riep een van de secretaresses verbaasd 'maar die was toch dood?'

Groeten,

Temet

Nemo?

dat is toch helemaal niet origineel, alle goudvissen die ik 'persoonlijk ken' heten nemo !

Jujube

Jujube

28-01-2009 om 11:28

Idee van dochter

Idee van jongste dochter:
Vis-stick

Ingridt (b-tje ot)

Hoe heb je uiteindelijk de kittens genoemd?

Silone.....

Woody, Ping en Blondie! (weg anonimiteit!)

Het zijn moppies trouwens, we genieten erg van ze....

Ingrid

Kersen

Kersen

28-01-2009 om 13:40

Oro?

spaans voor goud

Mijn goudvissen

heetten Dirk en Desiree, naar een strip van Hein de Kort. Desiree legde al snel het loodje, Dirk heeft het een hele tijd volgehouden.

brigges

brigges

28-01-2009 om 17:40

Hij-die-maar -niet-dood-wil

Zo noemde mijn vriendin haar goudvis na een jaar of 12. Hij heeft daarna nog een paar jaar geleefd en luisterde dus goed naar zijn naam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.