Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Arawen

Arawen

14-08-2012 om 11:59

Oude reclame-kreet

Af en toe komt ie bij ons nog eens langs; die kreet uit een oude TV reclame; 'Dan verkopen we toch gewoon de boot'.
Hij komt uit een commercial met twee oudere mensen op een jacht. De man piekert over iets financieels (dacht dat het een reclame was van een bank) waarop zijn vrouw reageert met bovengenoemde kreet: 'Ach schat... ' Waarop man haar verbijsterd aankijkt.
De kinderen hebben geen idee waar die kreet op slaat, de reclame is van ver voor hun tijd. Ik wil 'm daarom eens opzoeken op You Tube of zo en laten zien. Wie weet hoe ik 'm kan vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-08-2012 om 12:35

Op google

ingetikt: dan verkopen we toch gewoon de boot, en dit was de eerste link:


http://www.youtube.com/watch?v=i6oKEEMnueU

Even googlen op

reclame dan verkopen we toch gewoon de boot en daar komt ie:


http://www.youtube.com/watch?v=i6oKEEMnueU

Jesse_1

Jesse_1

14-08-2012 om 13:09

Briljant

In een tijdsbestek van 2 minuten krijg je 4x dezelfde link!

Hoppa weg met die boot

opgelost de crisis.

Jaja, het is me wat. Zijn je kinderen nu wat wijzer?

Julia64

Julia64

15-08-2012 om 09:56

Lol!

Grappig, hier is "dan verkopen we toch gewoon de boot" ook al jaren een gevleugelde uitspraak tussen vriend en mij als we onze financiele situatie weer eens onder de loep nemen.... erg leuk om die reclame weer eens terug te zien, ook voor mijn zoon van 11, die inderdaad geen idee heeft waar dit over gaat!

Generatiekloofje

Laatst werd ik geïnterviewd door twee rechtenstudenten ihkv een keuzevak, en toen bespraken wij het belang van de sociale rechtshulp; ik onderstreepte dat belang, maar ja, zei ik er direct achteraan "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend". Dat hier een generatiekloofje gaapte bleek me toen ik het verslag van het gesprek te lezen kreeg, waarin deze kreet helemaal was verdraaid. Kennelijk kenden de dames die uitdrukking helemaal niet, en ik dacht nog wel dat die algemeen gebruikelijk was.

Overigens: ik zag tot mijn vreugde dat nu het oude Domo-filmpje met die zingende koeien ook op Youtube te vinden is. Dat heb ik 3 jaar geleden ook al eens voor zoon opgezocht (nadat hij me vroeg in welk liedje ik toch was uitgebarsten) maar toen stond het er nog niet op.

Groeten,

Temet

Kloofje

Zo had ik laatst dat iemand het verschijnsel "paarse krokodil" niet kende. Ik meende toch echt dat die het definitief tot de klassiekers had geschopt.

Kunstgebit...!

"28, 29, 30... en schoon is mijn kunstgebit!"
Ik was nog klein genoeg om er trots op te zijn dat ik óók tot 30 kon tellen. Jonger dan 6 want in de eerste klas basisschool vond ik het saai dat het tellen maar tot 20 ging...
Eén van mijn eerste leespogingen was met behulp van reclame, ik was 3 ofzo. Kwam er een reclamevliegtuigje over met een vlag met een grote schelp en ik riep uit: Shell! Daar staat Shell!

Verkeerde topic?!

Dat krijg je ervan als je nog even verder surft voor je reageert, zijn er meer topics over ouwe reclamekreten!

Arawen

Arawen

20-08-2012 om 13:23

Dank u

.. allemaal voor het snelle reageren! Filmpje opgezocht en aan kinders laten zien. Ze begrijpen onze kreet nu beter, maar echt 'leven' doet het niet.. zij zijn inderdaad van een andere generatie. Bij hen doet 'Reteketet...' meteen roepen 'naar Beter Bed' en het liedje van sandwichspread ('ik hou van lekker fris, ik hou van lekker anders..') komt hier ook nog wel eens langs.
Ik gaat dat draadje van de 'klassiekers' beslist volgen!

Arawen

Dat was inderdaad Zeeuws Meisje.

Toen wij een aantal jaren geleden op kantoor bedachten dat we de kosten moesten terugdringen is daarvoor de werkgroep Zeeuws Meisje in het leven geroepen.

Het merk bestaat vziw nog steeds. Dit itt Leeuwenzegel. (trouwens, bestaat Gouda's Glorie nog? Ik heb me vroeger een ongeluk geplakt aan die zegeltjes)

Groeten,

Temet

Zingen

Ik hoorde mezelf vanavond zingen: 'Fijn voor de lijijijn'..
En dan heb je nog de Latta-schreeuw.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-08-2012 om 22:30

Leuk!

Via twitter kreeg ik vanavond een filmpje en ik vond er nog meer toen ik die ging bekijken. De eerste anderhalve minuut is nog geen reclame, maar daarna is het één groot oh ja!


http://www.youtube.com/watch?v=Ip4ichqeW04&feature=related

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.