Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

18-11-2012 om 12:57

Oudere met piercings


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

19-11-2012 om 13:04

Leeftijd

Ik vind piercings niet mooi. Net zo min bij 20 als bij 40. Het enige verschil is natuurlijk dat een 20 jarige met een mooi figuurtje er makkelijker mee wegkomt. Maar mooi vind ik het nog steeds niet.

Tattoos vind ik soms wel mooi, maar dan wel op een strakke jonge huid. Bij oudere mensen (en dan bedoel ik echt ouder dus boven de 70/75) staat het niet mooi meer omdat de huid is gaan zakken. Tattoos vind ik overigens ook maar in beperkte mate mooi. Een of twee kleine plaatjes maar zeker niet zo'n hele lijf wat helemaal onder de inkt zit.

Het grootste nadeel van een tattoo lijkt me toch wel dat als je huid niet zo mooi meer is het echt niet staat.

Ik vind een tattoo meestal dan wel weer mooier dan een piericng maar dat is mijn smaak.

De mode voor piercings heb ik nooit begrepen maar dat komt wel vaker voor met dingen die in de mode zijn. Het zal ooit wel weer een keer uit raken denk ik dan maar.

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2012 om 13:46

Van alles

Ik hou zelf rekening met de plek van een tattoo, dus niet op een plek met hoge uitzakkans. Ja, ook in NL zijn er dames met tattoos in hun decollete. Ik denk dat jullie vooral de huis tuin en keuken tattoos voorbij zien komen, maar neem van mij aan dat er ware tattoo artiesten zijn die echt beeldschone tattoos van hoog niveau aanbrengen. http://www.myownlittleeverything.com/2010/09/22/tattoo-inspiration/

+ Brunette +

+ Brunette +

19-11-2012 om 14:10

Plannen voor na mijn werkzame leven.

Als ik er niet meer representatief uit hoef te zien, overweeg ik om er net als in mijn puberteit lekker shocking bij te lopen, opvallend maar smaakvol gekleed en met zichtbare piercings waar men schande over roept, misschien neem ik ook wel een tattoo met een ontwerp dat niet misstaat bij een uitzakkende huid. Ik denk dat dit gevoel bij sommige 40-plussers ook meespeelt maar als je een gewone baan hebt, kun je het niet te bont maken. Hmmmm, misschien zijn piercings en tattoos wel heel saai geworden wanneer ik tegen de 70 loop. Nou ja, dat zie ik dan wel weer.

Zoiets, brunette?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=443724022335559&set=pb.368367226537906.-2207520000.1353331183&type=3&theater

Ik vind tatoeages en piercings zonder uitzondering niet mooi, of iemand nou jong of oud is. Maar ik vind het wel leuk als iemand gewoon doet wat hij zelf mooi vindt zonder zich daarbij af te vragen wat de goegemeente er van vindt en of het nog wel kan. Daarom vind ik de mevrouw van de foto dus oerlelijk toegetakeld, maar wel heel leuk en een verrijking van het straatbeeld.

skik

Op de enkel

Ik vind een kleine (niet gekleurde) tatoeage op de enkel wel mooi. Maar ik heb er geen hoor, want ik zou niet weten wat ik zou moeten kiezen, het staat er voor je hele leven!

Limi

Limi

19-11-2012 om 15:00

In de nek

In onze groep van peuterzwemmen heeft een vrouw iets in haar nek, ik dacht dat ze gebeten was of dat het een ander lelijk soort wond was. Van dichtbij bleek het een tatoeage van lippen.
Verder had ze nog meer plaatjes. Met meerdere en grote plaatjes hebben ze ook altijd een kind met een Engelse of fantasienaam. Maar da's vast alleen bij onze peuterzwemgroepen zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2012 om 15:49

Jippox

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook door een paar fases van acceptatie heb moeten gaan. Ik ben nu eenmaal van een generatie waarvoor het niet altijd 'gewoon' is geweest. Tijdens mijn jeugd waren tattoo's inderdaad vooral voorbehouden aan ruwe bonken en de meer ordi-types, maar in de jaren tussen toen en nu heeft er een verschuiving plaatsgevonden waardoor je echt niet meer ordinair hoeft te zijn om van tattoo's en piercings te mogen houden. Dus 'oh, ben je er zo een' is een vooroordeel waarmee je er heel goed naast kunt zitten.

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2012 om 16:21

Limi

Nee, geen engelse en/of fantasienamen hier.

Vic

Vic

19-11-2012 om 16:58

Fio

Mooie plaatjes! Ik vind er nogal verschil tussen zitten of iemand prikkeldraad over zijn kaalgeschoren hoofd laat tatoëren, of een stijlvol plaatje op een niet zo opvallende plek. Mijn kinderen hebben overigens een naam waarmee ze zo het hockeyveld op kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2012 om 17:24

Mijn dochter kan zo meedoen met boer zoekt vrouw met haar naam. Oer-noord-nederlands. De jongste heeft een naam die bekend is uit de turnwereld Man en ik hebben ook zeer Hollandse namen. En dus toch... een dochter met een tattoo.

Jo-Anne

Jo-Anne

19-11-2012 om 21:22

Piercing

Ik ben 46 jaar en heb sinds 2 jaar een piercing. Ik wilde deze al heel lang, vond het supersexy maar durfde niet. Uiteindelijk de stoute schoenen aangedaan, een vrouwelijke piercer gezocht en ervoor gegaan! Ik heb nu een intiempiercing, een knopje, en ik ben er blij mee. Had ik jaren eerder moeten doen. Verder geen tattoo's, of andere piercings. Goede baan, 3 kinderen, keurig gezin, al vele jaren getrouwd..haha

Tjonge

Heb zelf geen tattoos en piercings, maar wat anderen doen dat moet iedereen zelf weten. Ik schrik van de vooroordelen en de lelijke woorden van sommigen hier. En ook zo ouderwets, onder welke steen kom vandaan je als je zo over mensen met tattoos denkt?
Zat vandaag tegenover een gepierced meisje inde bus, enige aanstootgevende aan haar was dat ze in haar neus zat te peuteren, haha.

Sjansje

Sjansje

19-11-2012 om 22:38

2 stuks

Ik heb 2 tattoos, al jaren. En nog steeds ben ik er erg blij mee. Als ik wil zijn ze gemakkelijk te verbergen, dat vond ik toen ik ze liet zetten wel een vereiste.
En als ik later oud en rimpelig ben...ach, dan zijn mijn ogen vast (nog) slechter en zie ik het zelf niet meer.

Relithe

Relithe

19-11-2012 om 22:49

Ik ken wel

een aantal vrouwen die op latere leeftijd nog een tattoo hebben laten zetten waarvan ik denk dat ze het hebben gedaan om 'hip' te zijn. Denk dat je daar dan wel heel veel spijt van kunt krijgen. Maar ik ken ook mensen die het gewoon echt heel mooi vinden en verder hele leuke mensen zijn
Vroeger waren het idd vaker de wat 'ordinairdere' types die tattoos of piercings hadden, nu is dat niet meer zo toch..
Wat ik nog wel afschuwelijk vind zijn kleine jongetjes met een ringetje in hun oor (dat zie je dan wel weer meer bij dat soort mensen), maar ook dat moeten ze zelf weten.

Ik geloof niet dat ik vooroordelen heb

Over tattoo's an sich. Er zijn tattoo's met een heel verhaal erachter. Vriendin van oudste heeft 1 tattoo met de as van haar overleden vader, ik ken een hele goede muzikant, conservatorium gestudeerd, speelt klassiek in de meest beroemde orkesten, ziet er nog goed uit ook en heeft een enorm grote tattoo op zijn arm laten zetten na een muzikale ontdekkingstocht rondom de wereld. Waar afrikaanse,aziaatische en amerikaanse elementen inzitten Die tattoo gaat keurig onder zijn overhemd met vlinderdas als hij moet werken/optreden. Ik kan een mooi plaatje op een leuke plek op een mooi lijf ook wel waarderen.
Grootste probleem is alleen dat dat lijf niet mooi blijft. Bij niemand niet. En uitzakkans is op elke plek bijna even groot. Dat is echt niet voorbehouden aan borsten alleen. En ik zie er graag ook nog aantrekkelijk en verzorgt uit als ik 65 plus ben. En niet dat de aandacht juist op mijn uitgezakte delen valt omdat daar een compleet vervormde tattoo zit.
Groeten albana

Ely

Ely

20-11-2012 om 14:43

Grappig

Oo staat voor mij voor; scheren moet iedereen zelf weten, kleding, haar, makeup mag minimaal zijn voor veel Oo-ers, schoen met hakken zijn vooral slecht voor je voeten volgens velen etc etc maar een tattoo op een uitgezakt vel, dat is opeens megabrrrrrr
Grappig dan weer

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

20-11-2012 om 14:46

Ps

Ja, ik weet dat dé Oo-er niet bestaat, ik bedoel de tendens in de berichten )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

20-11-2012 om 16:28

Vraag ik me af...

...hoeveel vaste OOL-bezoekers houden nu wijselijk hun mond over hun tattoo...?

Dat vlindertje op je enkel, de naam van je kind op je arm, een jaren-negentig-"aarsgewei" (ook wel "trampstamp" genoemd), die roos op je heup...

Idem dito wat piercings betreft.

Een paar jaar geleden werkte ik met iemand die altijd behoorlijk strak in het (mantel)pak zat, hoge functie, kortom, het laatste type mens waar je een tattoo achter vermoedde. Tot een collega in een vertrouwelijke sfeer (lunch met een klein groepje) vertelde dat hij een tattoo had laten zetten en nogal last had van jeuk (bekend verschijnsel kort na het zetten) en zij daar heel serieus op in ging met tips... Ja, ze had, bekende ze, een flinke tattoo op haar arm! (ze vroeg daarna of we het onder ons wilden houden, dat wel!)

Ik beken: tattoo boven aan mijn bovenarm, met speciale betekenis voor mij, alleen te zien als ik "blote armen" heb en dan ben ik sowieso niet representatief Ben na de tatoeage enkele tientallen kilo's afgevallen en hij is nog keurig in vorm
Piercings heb ik alleen in mijn oorlelletjes (aan elke kant heel bescheiden ééntje).

krin

krin

20-11-2012 om 17:34

Ik heb niets aan te geven
Ons werd thuis op het hart gedrukt dat onze ouders ons heel op de wereld hadden gezet en ons heel wilden afleveren als we volwassen waren - dus geen gaatjes of andere niet noodzakelijke lichamelijke aanpassingen voor ons 18de. Ik heb dat erg geïnternaliseerd, geloof ik, want afgezien van een impulsief en naderhand betreurd gaatje in mijn oorschelp (niet eens in mijn lellen) ben ik nog steeds heel.
Maar ordinair vind ik het niet, tatoeages. Ik begrijp hooguit de behoefte niet, vooral bij de meer opvallende exemplaren, maar mijn voornaamste bezwaar is nog dat ik het raar vind dat iedereen ze zo nodig tatts of tattoos moet noemen in plaats van gewoon tatoeages te zeggen (uit het Tahitiaans, dat zijn nog eens mooie, trouwens: http://www.robdeut.com/main.htm), maar dat is omdat mijn ouders' taalfetisj ook geïnternaliseerd is )

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

20-11-2012 om 17:59

Krin

Oeps! Ja, stomme gewoonte die ik als een braaf kuddedier heb overgenomen... Maar je hebt helemaal gelijk!

Tatoeage, dus! (en ik ga dit echt nooit meer vergeten!)

Snuggle's

Snuggle's

20-11-2012 om 20:58

Andersom

Haha rv, zou het? Ik krijg juist meer de neiging om te liegen en te zeggen dat ik wel een tatoeage heb, omkranst met piercings. Ik ben nogal allergisch voor opmerkingen als 'ben jij er zo een'. Dat soort vooroordelen vind ik vreselijk.
Zou voor mij ook absoluut geen reden zijn om er geen te nemen. Dat soort mensen heb ik toch liever niet als vriend, dus dat is alleen maar handiger.

Mussie

Mussie

20-11-2012 om 22:55

O ja

O ja vooroordelen zijn vreselijk en ik zou er ook allergisch voor moeten zijn, maar ik heb er helaas zoveel! Breek me de bek niet open. En met name wat betreft piercings en tatoeages. Ik denk ook vaak dat het een pukkel betreft en vraag me dan steeds af waarom iemand zichzelf in vredesnaam zo toetakelt? En heel erg: ik vind het ordinair. Vooroordeel, ik weet het. Maar het betreft dus alleen zichtbare tatoeages. Als iemand Woody woodpecker op z'n heup heeft, kan het mij niet schelen.

Snuggle's

Snuggle's

20-11-2012 om 23:07

Ja maar

Natuurlijk mag je dingen vreselijk lelijk vinden of ordinair of wat dan ook. Smaken verschillen gelukkig. Maar om iemand dan in een categorie in te delen, of gelijk te denken 'ben jij er zo een', vind ik verder gaan.

Omdat ik iemand met een tatoeage/piercing gevoelsmatig schaar in een gepaalde categorie, ben ik iemand die 'onder een steen vandaan gekropen is', 'die men nooit tot vriend zou willen hebben', 'eng', enz. enz. Ik vind het prima hoor, maar zijn dat geen vooroordelen dan? Misschien ben ik verder wel reuze aardig en beschaafd
Ik lees hier dat sommigen vinden dat het vroeger wel ordi/aso was, zo'n tatoeage, maar nu niet meer. Waarom? Omdat nu 'iedereen' het doet? Mwa... ik vind dat als je kiest voor een tatoeage je daarmee bewust kiest om je bij een bepaalde groep te voegen. Net zoals je dat doet met -zeg- crocs, lichaamsbeharing, een krijtstreep pak... Dat geeft niks, wan het kan niemand toch wat schelen wat een ander er van vind?

Jesse_1

Jesse_1

21-11-2012 om 10:45

Da's wat anders jippox

"Mwa... ik vind dat als je kiest voor een tatoeage je daarmee bewust kiest om je bij een bepaalde groep te voegen. Net zoals je dat doet met -zeg- crocs, lichaamsbeharing, een krijtstreep pak..."
Dit is geheel niet te vergelijken, tatoeage is voor je leven, de andere 3 zaken zijn heel eenvoudig te veranderen. Als ik al-dan-niet scheer kies ik er toch niet bewust voor om tot een bepaalde groep te behoren? Serieus, ik heb er nog geen seconde aan gedacht dat mijn keus hierin mij tot 'een bepaalde groep' zou veroordelen.
Ook bij tatoeages (cq piercings) bestaan veel gradaties. Een kleine tatoeage op een niet zichtbare plek of een grote die niet te maskeren valt?
Persoonlijk vind ik kleine tattoos soms wel mooi staan, ook grote kunnen mooi zijn. Wat ik dan echt niet mooi vind is de trend van bijv. 'de voetballers' om hun hele armen onder te laten kliederen zodat je niet eens meer ziet wat er staat. Van een afstandje heb je gewoon rommel op je arm.

Fiorucci

Fiorucci

21-11-2012 om 10:46

Jippox

Nee, ik denk toch dat je teveel in hokjes denkt,sorry. Ik schaar me niet bij een bepaalde groep. (Vraag maar eens aan medewerkers van een tattooshop hoe divers hun publiek is!)
Ik koos voor een tattoo omdat IK een echt mooie tattoo kunst vindt, niet om ergens bij te horen ofzo. Ik zou niet weten waar ik nu bij hoor, hoor.

Jesse

Dat van de beharing enzo was ook een beetje een grapje hoor. Maar ik bedoel wel: de keuzes die je maakt zeggen iets over je. Als ik vanaf vandaag besluit verder te gaan met een botje door mijn neus, dan zegt dat iets over mij en dan WEET ik (of zou ik moeten weten) dat mensen daardoor een bepaald beeld van mij en een bepaalde mening over mij zullen hebben. Dat beeld kan best niet helemaal kloppen, maar ik roep zo'n beeld wel zelf op door die keuze te maken. Zo zie ik dat ook met een tatoeage.
Ik geloof het trouwens meteen dat iedereen vind dat zijn tatoeage echt heel wat anders is dan die van al die anderen....

Catou

Natuurlijk zegt het iets over mij!

Mussie

Mussie

21-11-2012 om 11:43

Eens

Ik ben het eens met Jippox. Wat je mooi vindt, en wat je draagt en laat zien aan de buitenwereld zegt iets over jezelf. En dat anderen je daarop beoordelen, spreekt denk ik voor zich. Of het nou een extravagant kapsel is, of een super sexy outfit; mensen trekken hun conclusies. En dat betekent heus niet dat je die conclusies nooit bijstelt maar op het eerste gezicht denk ik wel dat ik mensen in bepaalde hokjes indeel. En tatoeages is een van de dingen die mij opvalt, net als piercings. Omdat ik er dus niet van hou.

Fiorucci

Fiorucci

21-11-2012 om 12:21

Jippox

Er is (helaas) een enorm verschil in kwaliteit kwa tatoeages. Dus in die zin vind ik dat mijne afwijken van sommig broddelwerk wat ik weleens zie. Ik besteed namelijk veel aandacht aan de keuze van de persoon die de tatoeage zet. En los daarvan denk ik ook lang na over de afbeelding en de plaats ervan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.