Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ouders online avant la lettre?

Dit las ik op "VPRO Boeken":

Tegenwoordig kunnen moeders met opvoedfrustraties of huwelijksproblemen hun hart luchten op oudersonline.nl, maar hoe ging dat vroeger eigenlijk? Jenna Bailey ontdekte in een archief in Sussex een geheim tijdschrift, waarin moeders vanaf 1930 correspondeerden over hun grieven, angsten en ontevredenheid over hun niet altijd bevredigende rol als huisvrouw. De mooiste verhalen en interviews met nog levende brievenschrijfsters zijn gebundeld in Het geheime tijdschrift. http://boeken.vpro.nl/boeken/42482015/

Het kostte wat meer tijd, maar ouders konden elkaar toch bereiken in die tijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

19-09-2009 om 14:56

Tipi en meer

In de nieuwste 'hoe overleef ik' staat beschreven dat indianenvrouwen samen kwamen in een tipi om hun problemen met elkaar te beschreven. Maar als een vrouw voor de derde keer dezelfde problemen besprak, stonden de andere vrouwen op en liepen ze zwijgend weg.
Mijn overgrootmoeder hield katholieke opvoedkundige praatjes voor de radio. Bij haar thuis kwamen talloze moeders met hun opvoedproblemen.
Maar wel interessant, dat Geheime Tijdschrift. Je zult zien, alles nog steeds herkenbaar voor ons.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.