Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Valkyre

Valkyre

12-10-2012 om 19:33

Ouderwets namendraadje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 00:01

Cobi

Ted vind ik niks (geen idee waarom eigenlijk) maar ik kwam zo wel op Dorus. Dat vind ik nou een leuke naam! Zal wel weer afgeschoten worden door man, en is in D waarschijnlijk ook niet handig (dooroes?), maar ja. Inspirerende keus.

Valkyre

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2012 om 00:54

Ah, als je dorus leuk vindt...

wat vind je dan van Marius (Romeins: Man), of Aris (Mannelijk/Dapper).

ishtar

ishtar

15-10-2012 om 09:18

Blonde vraag

waarom kun je de juiste uitspreekwijze niet aan je buitenlandse familie uitleggen?
Hier een schoonzus die met een Engelsman getrouwd is met een zoon Richard. Ritsjurd dus, geen probleem om hem ook zo te nomen(behalve voor mijn schoonouders, maar die spreken de naam van mijn oudste ook standaard verkeerd uit...). Mijn ex heeft ook een naam met een Engelse uitspraak, die je ook 'op zn Nederlands zou kunnen uitspreken' keertje voordoen en geen probleem meer.

Teun!

Ja sorry, niet handig voor Engelssprekenden, maar wél leuk En past ook leuk bij Simon vind ik (dat wordt toch ook [Saimen]?

dorle

dorle

15-10-2012 om 10:05

Misschien

Felix of Bart?

moedervanzoon

moedervanzoon

15-10-2012 om 11:53

Serieuze naam

Nog een tijdloze naam die het ook in buitenland geen problemen oplevert:

mijn zoon heet Ernst.

In het Nederlands, Engels en Duits blijft het gewoon Ernst of eventueel Ernest. Gangbare naam en toch minder dan 20 per jaar de afgelopen jaren. Dus geen klassen vol.

nikkie

nikkie

15-10-2012 om 12:21

Sasha

Sasha vind ik een mooie naam. En Rick, ook erg internationaal.

Jonathan vind ik een mooie bijbelse naam, helaas wel weer erg lang, dat vind ik minder mooi.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-10-2012 om 12:27

Thomas!

Vind ik heel mooi bij Simon passen en afgekort tot Thom echt een prachtnaam...

Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 14:02

Inderdaad, berber

Zoon heet niet Simon, maar die naam past niet in ons gezin, zal ik maar zeggen...

Tja, waarom man Morris niet leuk vindt, geen idee! (ik heb de lobby nog niet gestaakt, haha).

Valkyre

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2012 om 14:07

Berber (ot)

Het weeshuisvandehits-hetweeshuidvandehits.........taraaaaaaaaa.......maar heette dat ventje nou geen MorrisON

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2012 om 14:18

Oh ja

Ik heb het opgezocht en het is inderdaad Morrison. Ik heb het ook als Morris opgeslagen
Ik weet van twee jongens dat ze Morris heten en ik vind het een leuke naam.

Tineke

Tineke

15-10-2012 om 14:25

Bij deze

Met stip op nummer 1: Tobin, een degelijke christelijke betekenis "God is goed" en goed uitspreekbaar, desnoods ook in Azië.
En verder: Fabian, Damian.
Geen meisjesnamen nodig? Jammer, is ook zo leuk om uit te zoeken (voor een ander).

Jessica O

Jessica O

15-10-2012 om 15:22

Ooievaars

hier stonden onlangs ook weer ooievaars in tuinen.
Even een paar namen, ik weet niet of ze al genoemd zijn
Giel
Boet
Luuk
Abel
Sander
Tijn
Loek
Joris
Sepp
Bram

Rafelkap

Rafelkap

15-10-2012 om 18:28

Niet consequent

Omdat wij eerst consequent wilden zijn en onze tweede zoon ook een oer Hollandse naam wilden geven, net als onze Maarten (en mijn naam), dachten we nog aan Berend (en nog wat namen, die hier al langs zijn gekomen, maar deze volgens mij nog niet).
Uiteindelijk wilden we niet meer consequent zijn, maar klonken de namen leuk bij elkaar en past naam jongste weer bij die van mijn man.
Hoe lang heb je nog om wat te verzinnen?

Tineke

Tineke

15-10-2012 om 18:51

Oeps sorry

Ik dacht dat de naam Damian "kalm, tam" betekende, en het is toch een prachtig boek van Hesse?
Maar goed, ik zie nu dat het ook de zoon van de duivel is, tja, beter maar van niet dus.

Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 19:17

Nog drie maanden!

Give or take. Ik ben half januari uitgerekend, maar ik hoop stiekem dat ik begin januari al beval... Maar ik hoop voor kerst de knoop toch maar eens door te hakken, anders word ik te onrustig, vrees ik.

Valkyre

Joël

Joël is een bijbelse naam die ik wel mooi vind, verder blijf ik ook fan van T(h)om(as) of Bas

Sem?

Boaz is misschien ook wel mooi?

Damien zou ik nooit doen, doet me veel teveel aan alle exorcist films denken..☻☻

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-10-2012 om 21:07

Oudhollands

Faas
Ties
Jan
Guus
Siem
Sim
Sjeng

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2012 om 23:21

Valkyre

Het lijkt me duidelijk. OOL gaat voor Morris(on). Dus tja, als je man het daar niet mee eens is, start hij zelf maar een draadje

Tirza

Valkyre

Valkyre

15-10-2012 om 23:24

Haha tirza!

Ik heb al doorgegeven dat hij zich erin moet schikken, maar hij stribbelt nog wat tegen, helaas...

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2012 om 07:02

Tss valkyre

De naam is best wel een soort van Rock 'n roll, past bij oudste spuitje vind ik ....nou ja zeg, en dan nog sputteren???

Rafelkap

Rafelkap

16-10-2012 om 07:43

Morris rijmt een beetje op Floris, ook oud Hollands, misschien ook een optie. Ik vind Morris wel een leuke naam, wel een beetje te apart (hoewel ik een leuk jongetje ken dat zo heet)

Wat namen nog

Waarschijnlijk komt een deel dubbel voor in deze draad, want ik heb niet bijgehouden welke al genoemd zijn en welke niet. maar soms is het goed een naam twee keer voorbij te zien komen, kan ineens het kwartje vallen:
Ben ->Benjamin
Jan of Han -> Johannes
Siem -> Simon
Joost -> Jozef
Bram -> Abraham
Luuk -> Lucas
Thom -> Thomas
Levi

Verder: Stef, Mats, Niels/Nils, Ton, Stan, Ivo, Mart

Grappig kaatje

Mijn geadopteerde neefje uit Azië heet Tobin (zijn eigen naam was onuitspreekbaar voor niet-Thai).

Elisabeth B.

Elisabeth B.

16-10-2012 om 13:20

Tabaksblaf

Morris is niet alleen rock 'n roll, ook captains of industry, denk maar aan Morris Tabaksblat ex bestuursvoorzitter van Unilever en founding Farber van de code Tabaksblat dat een gedragscode is voor bestuurders van beursgenoteerde ondernemingen.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

16-10-2012 om 13:21

Tabaksblat en founding father ... (met dank aan autocorrect)

Arawen

Arawen

16-10-2012 om 13:30

Mijn 5 centen

Niet de hele draad doorgelezen, maar n.a.v. jouw startberichtje dacht ik gelijk aan Amos. Naam van een broertje van een klasgenoot van zoon (die Izaak heet), die uit een heel christelijk gezin komt met allemaal bijbelnamen. Amos lijkt op Thomas, komt uit de bijbel, staat niet in de Top 10 en is volgens mij redelijk klank-echt. Klaar..!

Nog wat

Wat vind je van Sky (spreek uit Skai, op z'n engels dus) Ook een moderne korte naam die je overal uit kunt spreken.

Sem is ook leuk net zoals Siem. Ik hoorde ook een jongetje Jacco en die heet voluit Jakob.

En ik dacht als jullie Polle voor een meisje leuk vinden dan is wellicht Paul ook iets voor jullie. Spreek je op zn Engels ook uit als Pol.

En dan nog als laatste gewoon Max. En je kunt hem natuurlijk ook samuel noemen en dan afkorten als Sam. Sal is ook leuk (van salomon)Of marc en Josh. Je laat ons toch wel weten wat het geworden is he?!!!!!

liora

liora

16-10-2012 om 14:28

Morris

Ha Cobi,

Voor mijn jongste heb ik Morris overwogen maar niet gedaan omdat het toch een oud-Jiddische-Amerikaanse naam is. Ik zie eigenlijk een oud Joods mannetje in Manhattan, kaal, humor, die steeds moppen tapt. Niks rock!

Liora

Guinevere

Guinevere

16-10-2012 om 16:20

Heel gewoon

Heel gewoon, Karel of Carel. Je ziet het nauwelijks meer, 't is kort en stoer en lijkt op het Duitse Karl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.