Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

15-10-2009 om 20:51

Oudste nederlander overleden

Oudste inwoner van Nederland overleden

HILLEGERSBERG - De oudste inwoner van Nederland, Grietje Jansen-Anker, is dinsdag in Rotterdam overleden. Dat blijkt uit een rouwadvertentie in de Provinciale Zeeuwse Courant.
Grietje Jansen Anker is 112 oud geworden. De vrouw was sinds 2006 de oudste Nederlander. Jansen-Anker heeft nooit veel aandacht willen schenken aan haar titel.

Pers was nooit welkom op haar verjaardag. Zelfs burgemeester Koos Schouwenaar van Middelburg werd steevast geweigerd als hij op haar verjaardag een taart wilde brengen.

Jansen-Anker werd geboren in Vlissingen en woonde tot vorig jaar in Middelburg. Ze woonde in een verzorgingshuis in Rotterdam, samen met haar dochter.

Door haar overlijden is een 107-jarige vrouw geboren in 1901 de nieuwe oudste inwoner van Nederland, liet de Sociale Verzekeringsbank weten. Nadere gegevens geeft de SVB om privacyredenen niet vrij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

15-10-2009 om 21:02

Zeeuwse

he. Verbaast me niks. Bij mij komt de burgemeester er ook niet in

Tirza

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 21:44

Zeeuwse

"Onze" oma is een zeeuwse. Ze verheugt zich nu al op het bezoek van de burgemeester (nog een kleine 3 jaar te gaan). Ze hoopt wel dat er dan een leuke (lees knappe) burgemeester is!

Polly Shearman

Polly Shearman

15-10-2009 om 22:08

Hier

In breda woont nu de oudste.

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2009 om 22:34

Dat, polly

kun je niet weten want die gegevens zijn geheim )
Het is maar weer duidelijk. Onder de grote rivieren is het leven goed Zodra ze Grietje naar Rotterdam verhuisden, ging ze dood.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-10-2009 om 22:36

Guinevere

Waar woont oma? Dan kan ik wel een kansberekening maken Het is, laat ik het voorzichtig stellen, niet veel soeps. Alhoewel dames van 100 wellicht een andere mening hebben over "leuk"

Mijn schoonmoeder (nog 10 jr te gaan hoor, daar niet van) zou het fan-tas-tisch vinden. Maar ja, dat is geen Zeeuwse en hoewel ze hier al 60 jr woont, is ze nooit geintegreerd. Spreekt 4 talen, 3 dialecten maar géén Zeeuws Koppige Hollander

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2009 om 00:15

Wat moet er van mij worden?

Een tante van mijn vader is, lang geleden alweer, in de krant gekomen omdat ze honderd was geworden. Zij woonde in Groningen. Van mijn moeders kant stroomt er Brabants bloed door mijn aderen. Dit moet toch een ijzersterke mix zijn. Op naar de 115 jaar dus maar

Ach

Ze worden ook steeds jonger he, die oudste Nederlanders
Nee, dan 'onze' Hennie van Andel. Die was tenminste dik 115 en scherp van geest. Maar ja, dat laatste zijn we natuurlijk allemaal in dit dorp (even tegengas geven aan die Zeeuwen).

Guinevere

Guinevere

16-10-2009 om 10:19

Tirza

Ze woont in het prachtige stadje Z. En ze spreekt géén Zeeuws, want dat mocht niet van haar ouders. Dat was niet netjes om Zeeuws te spreken als je een winkel had. Aan haar voorkeur voor leuke, knappe burgemeesters zie je wel dat ze zéker nog scherp van geest is!

Polly Shearman

Polly Shearman

16-10-2009 om 12:42

Jawel tirza

dat stond nl hier in de krant.. en natuurlijk geloof ik alles wat in de krant staat... whahah

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2009 om 23:28

Polly - triest bericht

Ze is vandaag overleden.........Echt waar. Ik heb het wel 5 keer gelezen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2009 om 23:29

Guinevere

Dan denk ik dat ik haar zou kunnen kennen. Dat Zou Zomaar eens kunnen........

Tirza

Tijgeroog

Tijgeroog

17-10-2009 om 13:05

Oudste nederlander overleden

Van nu.nl, ook deze mevrouw heeft nooit als oudste Nederlander de burgemeester op haar verjaardag gehad.

Oudste inwoner van Nederland overleden
Uitgegeven: 16 oktober 2009 22:46
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2009 22:46
BREDA - In Breda is vrijdag de oudste inwoner van Nederland, Bertha van Hasselt, overleden. Dat heeft een zegsvrouw van verpleeghuis De Leystroom laten weten. Bertha van Hasselt is 107 jaar oud geworden en was sinds vier dagen de oudste inwoner van Nederland.
© ANP

Bertha van Hasselt is in 1901 geboren en zou op 24 november 108 jaar oud zijn geworden.

Afgelopen dinsdag overleed in Rotterdam Grietje Jansen-Anker die met haar 112 jaar sinds 2006 de oudste inwoner van Nederland was.

Guinevere

Guinevere

17-10-2009 om 14:36

Tirza?

Tjee, je maakt me nieuwsgierig, Tirza, heel erg nieuwsgierig!

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2009 om 14:49

Ach

Dat weet je toch Guinevere. Ik hou wel van een beetje spanning. Je kunt me mailen hoor, als je dat wilt: jegrootje-at- en dan de provincie met net.nl er achter.
Offffffff via Hyves: tirzag43

Tirza

Minet

Minet

17-10-2009 om 17:31

Tirza?

Op tirzag43 ben je niet te vinden op hyves

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2009 om 23:33

Precies

tirzag43.hyves.nl

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.