Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Slootje

Slootje

23-03-2012 om 08:55

Outfit voor 50+

Hallo,

In een eerder draadje (vraag niet welk of wanneer) las ik van iemand dat zij het zo raar vond dat 50+ vrouwen van die bloemetjes aan hun fietsstuur of -mand hingen. Dat was iets voor jongere vrouwen, vond zij. Ik liep toen al langer met de gedachte om mijn fiets wat op te fleuren met bloemen, maar afgeschrikt door dit berichtje, heb ik er van afgezien.
Nu wil ik zo graag een bloemetjesbroek. Maar ik ben 50+ en ik denk dat dat niet meer kan, dus. Is dat zo? Vinden jullie dat ook. Ik ben verder slank en zie er niet "oud" uit, dus van achteren zou je kunnen denken dat ik 30 ben, of zo....
Maar goed, ik zal geen minirok meer dragen, want mijn benen zijn duidelijk 50+ (spataderen en van die rimpels boven mijn knieën), maar wat kan nog wel en wat kan dus niet?
Niet zeggen dat alles kan wat ik zelf mooi vind, want je idee over jezelf is vaak anders (lees: beter) dan de visie van anderen.

Ben benieuwd.

Slootje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-03-2012 om 09:04

Foto?

Ik kan me niets voorstellen bij een 'bloemetjesbroek'. Heb je een fotootje? Overigens denk je van jezelf al snel dat je er van achter uitziet als 30, maar meestal is dat niet zo. Rond je 39e verdwijnt je taille, en je ziet dus 'meestal' duidelijk verschil tussen 40-plussers en 40-minners.

mirreke

mirreke

23-03-2012 om 09:19

Aantrekken wat je wilt

en je vooral niets aantrekken van andermans gedachten over wat wel en niet kan. Als jij bloemen aan je fiets wilt hangen en bebloemd en gebroekt door het leven wil. vooral doen. Zelf hou ik erg van kleur en vrolijkheid, alles beter dan saai en degelijk eruit zien.

Guinevere

Guinevere

23-03-2012 om 10:20

Wat jij wilt

Trek nu maar aan wat je wil en waar jij je zelf fijn in voelt.wel op de kwaliteit letten, dat vind ik zelf wel belangrijk als je wat ouder bent.
En vic, hoezo taille weg na je 39e?

Bloemetjesbroek

Ik kan me ook niet zo veel voorstellen bij een bloemetjesbroek, eerlijk gezegd. Maar dat je 50+ bent betekent natuurlijk niet dat je alleen nog maar in het beige op een degelijke fiets door het leven mag gaan.

Vic, dat van die taille snap ik ook niet echt. Je weet van jezelf toch wel of je al dan niet een taille hebt? Het verdwijnen ervan na je 39e lijkt me nogal persoonsgebonden.

Chris

Merel

Merel

23-03-2012 om 10:55

Kwaliteit ja

Hier is die discussie met mijn kinderen en ook met vriendinnen wel eens voorbij gekomen. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat je als 'oudere jongere' niet meer wegkomt met flodderjurkjes en kleding van de markt. Die jonge meiden hebben een prachtig figuurtje en zien er zelfs in een vuilniszak mooi uit, als je wat ouder bent, kom je gewoon wat beter uit de verf als je een beetje let op de kwaliteit van wat je koopt. Over het algemeen is je figuur net iets forser dan voorheen, of je bent nog net zo slank, maar wat 'stakerig' geworden, want hele slanke ouderen, daarvan is het figuur ook niet meer zo mooi rond. Dus wat betere kleding, stoffenkeuze e.d. verhullen veel. Ook is de pasvorm vaak mooier bij kwaliteitskleding. Dus ik zou daar wat meer op letten en dan kan je volgens mij verder gewoon blijven dragen wat je leuk vind, beetje eigenheid moet er wel zijn hoor, het zou niet leuk zijn als iedere oudere er als een soort eenheidsworst bij moet gaan lopen toch?

Vic

Vic

23-03-2012 om 10:56

Nee echt niet

Let er maar eens op. Het is ook algemeen bekend dat je taille verdwijnt omstreeks de overgang. Dat heeft te maken met mannelijke hormonen (ofzo). Misschien als je dikke billen en grote borsten hebt, dat het dan nog lijkt of je een taille hebt. Maar bij mij was hij ooit onder de 60 en inmiddels richting de 70. Gaat helemaal vanzelf. Het is ook allemaal niet heel erg, maar het gebeurt wel, en op je 50+ zeggen dat je het figuur hebt van een 30-jarige, dat is dan heel erg geflatteerd. Je hebt dan waarschijnlijk een goed figuur voor een 50+'er.

mix

mix

23-03-2012 om 11:38

Doen

doen wat je wilt, doen waar jij je goed in voelt.
Als je het kledingstuk dráágt en uitstraalt dat je je goed voelt, dan staat het je (meestal) ook.
Dat je slank bent interesseert me niet, (grof gezegd) ik had hetzelfde gezegd tegen iemand van 150+ kg )

Hier loopt in de buurt een oudere man vaak te wandelen. ELKE keer roepen mijn dochters dat die man zich zo fantastisch kleedt.
Een hippe spijkerbroek, hip shirt, hip jasje, hippe schoenen, ze kijken hem zelfs na.
En hij is......juist, een 70-jarige (over de 70)
Die man draagt zichzelf en zijn kleding uit, echt mooi om te zien.

Fiorucci

Fiorucci

23-03-2012 om 12:19

Taille weg?

Dat is wel erg algemeen gesteld, ik heb nog steeds een taille, en ben bijna 46.

jongens-moeder

jongens-moeder

23-03-2012 om 12:33

Gewoon doen

Gewoon aandoen wat jij wlt. Wat een geneuzel dat een 50 plusser geen bloemen op zijn fiets of broek zou mogen.
En over wel of geen taille: lekker belangrijk. Mag je 'zonder taille' opeens geen leuke jurkjes of broeken meer aan dan? Tjonge, wat maken sommige mensen het (zichzelf) moeilijk.

Conference

Conference

23-03-2012 om 13:05

Waarom niet

Ik vind zo'n bloemetjesbroek verschrikkelijk, maar kan geen reden bedenken waarom jij niet zo'n bloemetjesbroek aan zou trekken. Taille, leeftijd, figuur, wat maakt dat nou uit, als jij het mooi vindt, er blij van wordt en je er goed in voelt, trek je het lekker aan. Net alsof anderen er altijd fantastisch uitzien, smaken blijven nog altijd verschillen.
Ik vind het echt raar dat je door de mening van anderen geen bloemetjes op je fiets hebt gedaan. Ik gruwel zelf van die bloemetjes, daarbij maakt het echt helemaal niets uit of er nu een 16 jarige meid of 55 jarige vrouw mee fietst. Het belangrijkste is dat jij het leuk vindt en er blijkbaar blij van wordt. En men ziet, over het algemeen, liever een vrolijk gezicht op een fiets versiert met bloemetjes, met haar bloemetjesbroek aan, dan een zuurpruim

Ely

Ely

23-03-2012 om 16:37

39 jaar en dat is omstreeks de overgang?

Dan is omstreeks opeens wel een heul ruim begrip! Ik herken het dus ook niet, sorry Vic

En vwb bloemetjesbroeken: ja dat kan zeker maar let idd op de pasvorm enzo. Dan kan alles volgens mij, zelfs bij een evt bolvormige taille .
Ik hou er erg van als iemand zich 'durft te kleden', het hoeft helemaal mijn smaak niet te zijn, als iemand zich er lekker bij voelt vind ik het heerlijk om te zien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

23-03-2012 om 17:43

Ok ok

Nou, dan is het alleen in mijn omgeving. Ik ken toevallig een heel stel vrouwen dat dit jaar 40 wordt, en ook een aantal dat richting 50 gaat, en die herkennen het allemaal wel.

Vic

Vic

23-03-2012 om 17:46

En wat je aantrekt

Dat moet je zelf weten.

Anna3

Anna3

23-03-2012 om 21:28

Bloemetjesjurk

Waarom zou je als 50-plusser wel een bloemetjesjurk dragen, maar geen bloemetjesbroek
Ik weet niet wat je met een 'bloemetjesbroek' voor ogen hebt. Het klinkt trendy, en persoonlijk vind ik het altijd een beetje mal om hypermoderne dingen te gaan dragen als je wat ouder bent.
En wat zeker zo is: als je wat ouder bent dan ben je extra gebaat bij een goede snit en een mooi kwaliteit van de stof.

Ouder worden en taille

Ik moet bij dit draadje erg denken aan Marijke Helwegen die ik gisteren weer in een programma zag.
Kijk, oma-jurken hoeft nu ook weer niet maar het is zoals Vic zegt: bij het ouder worden verdwijnt langzaam de taille. Okee, bij jullie allemaal dan toevallig niet, maar in het algemeen gezien is het echt zo.
Ik merk dat het in mijn geval geen kwaad kan af en toe kritisch naar mezelf te kijken om te zien of de kleding die altijd bij me paste dat nog steeds doet bij mijn ouder wordende kop en mijn uitzakkende figuur. En als ik twijfel, vraag ik de mening van mijn persoonlijke styliste (mijn zestienjarige dochter).
Want in je hoofd en hart denk je toch altijd jonger te zijn dan de harde werkelijkheid van je lichaam je toont... zoals Marijke gisteren ook weer overkwam.
n@nny

Ely

Ely

23-03-2012 om 22:35

Hypermoderne kleding

))) hoe verzin je het!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Miss Elly

Miss Elly

23-03-2012 om 23:02

Je figuur verandert

Het is een feit dat het figuur van de meeste (uitzonderingen daargelaten) vrouwen van boven de 45 anders is dan dat van jongere vrouwen. Veel kleding wordt echter voor die jongere vrouwen gemaakt. Als je ouder wordt is het gewoon moeilijk om leuke passende kleding te vinden. Probleem is dat je kledingsmaak meestal eigenlijk niet echt verandert. Het is nu eenmaal niet zo dat je boven een bepaalde leeftijd ineens een enorme aandrang krijgt om een bloemetjesjurk te dragen. Hoe lossen andere oudere dames op dit forum dat op. Waar vind je nu leuke kleding voor de 'rijpere' vrouw?

tonny

tonny

23-03-2012 om 23:14

Brrr, 'rijpere vrouw'

ik ben geen peer hoor!! Akelige benaming.

Maar to the point.

Mijn taille is met bijna 53 nog redelijk aanwezig, maar ik vrees de post-meopauze-periode. In mijn werk zie ik heel wat 55-plussers (mantelzorgers) én hoogbejaarden en heus, helaas, die hebben nauwelijks taille meer.

Het is de kunst kleding te kopen met wat meer kwaliteit (en helaas bijbehorend prijskaartje) en dat helpt. Dan maar wat minder stuks, kritisch kiezen. Heb leuke dingen gekocht van het merk dolce vita, niet in een tuttige rijpere-dames-winkel.
P&C vind ik ook een plezierig trouwens.

Oh ja, koop niet te strak. Van binnen voel je je nog hartstikke strak, maar als je nietsvermoedend je spiegelbeeld tegen het lijf loopt, oei oei.

Taille?

Van het verdwijnen van je taille heb ik ook nog nooit gehoort en ja ook 46 en die taille heb ik nog steeds.
Ze zijn zeer geschikt om kleine nichtjes en neefjes in te planten trouwens als je de trap oploopt en dat heb ik vorig weekend nog ervaren....
En mijn broeken moet ik nog steeds als ze hoger zijn dan heup aansnoeren omdat ze anders afzakken. Ook mijn buik kan er nog best mee door. Hij is grotendeels nog 'plat' zeg maar (geen buikje dus).
Wel heb ik alle overige tekeken van 'middelbaar' worden...dat dan weer wel. Ik heb spataderen op m'n benen en flinke kuiten en brede heupen waar steeds meer vet op blijft hangen naar mijn idee, hoewel ik al jaren stabiel dezelfde maat heb, ziet het er toch allemaal bobbeliger en hobbeliger uit. Mijn borsten 'verleppen' ze waren al niet zo groot, maar worden steeds ingedeukter lijkt het wel. En ik krijg rimpels onder m'n armen en in mijn oksels zelf en theezakjes onder m'n armen. Nou ja, mijn gezicht daar valt het ook nog wel mee...nóg wel....En pfff ik heb ook nog steeds mijn eigen haarkleur en geen grijs haar.
Volgens mij wordt ieder met z'n eigen figuur op z'n eigen manier 'oud' en is er helemaal geen sprake van zulke vaststaande feiten als : 'op de 39ste verdwijnt je taille'. Welnee bij de een verdwijnt ie op z'n 30ste en bij de ander nooit. En bij de een bobbelen de benen op z'n 35ste en bij een ander nooit.
En allemaal hebben we wel iéts dat duidelijk veroorzaakt wordt door onze leeftijd
groeten albana

Audicien

Audicien

24-03-2012 om 11:30

Smaak en plaatsvervangende schaamte

Het viel me op dat er vooral vrouwen reageren. Als man kijk ik er natuurlijk anders tegenaan, dus misschien heb je hier nog iets aan:

Gisteren zat er een aardige mevrouw van 75 aan mijn buro. Spijkerjasje, spijkerrok, aardig blousje (met bloemetjes), allemaal bij elkaar passende dingen als oorbellen, ceinture, ketting en horloge in appeltjesgroen. Vrolijk, "jeugdig" en het past bij haar.
Dus waarom niet?

Vorige week had ik een mevrouw van net boven de 50 op visite met een uitpuilend decoleté, een panterlegginging en een minirok achtig ding aan. Een beetje overdone, maar het ergste: ze zat overal zo strak in dat alle vetrolletjes geaccentueerd werden, niet haar figuur.

Tja. De meneer die erbij zat, was uit hetzelfde hout gesneden, dus blijkbaar weten sommige mensen niet beter. Ik zou met plaatsvervangende schaamte met die mevrouw op pad zijn. Die eerste mevrouw zou ik gewoon een leuke oma vinden. Bloemenmandje? Doen! Gewoon gezellig! Bloemenbroek? ook doen. Waarom niet. Grijze muizen zijn er al genoeg.

groetjes!

Fifty is the new twenty

http://carriere.blog.nl/actualiteit/2011/10/31/tijden-veranderen-fifty-is-the-new-twenty

Voor mij klopt dat wel. Ik voel ook nu juist weer neigingen om kleding van het Waterlooplein te halen en lekker te doen waar ik zin in heb. Kan mij het schelen. als ik maar vind dat het leuk staat. Ik voel me veel vrijer en zelfbewuster nu ik de 50 gepasseerd ben.
En ik zie juist vrouwen van 50 die zich beter kleden dan toen ze nog in de kleine kinderen zaten. Je hebt er soms juist ook iets meer geld voor.
Ja, inderdaad, ik voel me soms 20 in wat ik aan wil trekken. Helemaal niet schokkend of zo, gewoon leuke vrolijke kleding.

Fiorucci

Fiorucci

24-03-2012 om 15:33

Anne j.

Precies, wat kan mij het schelen. The older I get, the more everyone can kiss my ass.
Er is altijd wel iemand die iets aan te merken heeft, smaken verschillen, etcetc. Wat de een not done vindt, vindt een ander prima kunnen.

Guinevere

Guinevere

24-03-2012 om 19:48

Dames

"The older I get, the more everyone can kiss my ass. "
Voorgaande dames, ik ben het helemaal met jullie eens en dat terwijl ik de 50 nog echt niet in zicht heb. Fijn, maling hebben aan andermans mening. Eh, met mate dan.

Margriet*

Margriet*

24-03-2012 om 20:38

Tonny

"In mijn werk zie ik heel wat 55-plussers (mantelzorgers) én hoogbejaarden en heus, helaas, die hebben nauwelijks taille meer."

Met het vele overgewicht dat mensen hebben is het ook een stuk erger, het niet hebben van een taille. . Als je wat slanker bent zie ik nog genoeg met een mooie taille.

Yura

Yura

25-03-2012 om 11:30

Figuur veranderen

Ik geloof wel dat je figuur verandert. Ik ben nu 43 en te dik, maar dat ben ik al jaren (bmi 28 ongeveer). Ik heb nog best een redelijke taille, dat zit in de familie denk ik want had mijn moeder ook altijd nog die ook veel te dik was. Ik merk echter de laatste tijd dat mijn buik zo dik wordt. Ik ben nog even zwaar als 4 jaar geleden, maar mijn buik lijkt wel steeds dikker te worden. Als ik hem laat hangen lijk ik flink zwanger zeg maar. Mijn taille-omvang neemt dus ook toe, want ja dan meet je die buik ook mee, maar als je puur naar de zijkant kijkt zit er nog steeds een taille. Ik hoor mijn bmi-20 vriendinnen waarmee ik sport ook altijd klagen over hun taille en inderdaad hangt daar een kwab over de heupbroek, terwijl ze verder hartstikke slank zijn.
Ergens moet mijn vet zich dus de afgelopen 4 jaar verplaatst hebben dan als ik nog steeds hetzelfde weeg. Ik denk dat mijn benen en mijn achterste slanker zijn geworden en mijn buik dikker. Wel ben ik een stuk fitter dan 10/12 jaar geleden, maar dat is een tendens die ik veel zie zowel bij mannen als vrouwen. Dan worden de kinderen pubers en dan heb je weer tijd om te sporten, bovendien komt het besef dat je op je gezondheid moet letten. Je hebt de eerste hartstilstanden en kankers zien gebeuren bij leeftijdsgenoten en dat doet je beseffen dat je ouder wordt en dat je op moet gaan letten.
En voor wat betreft de vraagsteller. Ik denk dat wat je aantrekt meer afhangt van je figuur dan van je leeftijd. Ik zie soms pubers met heupbroeken en vetkwabben, dat ziet er niet uit.

Vic

Vic

25-03-2012 om 13:38

Flubberbuik

Het is dan ook nog zo dat buikvet in de vorm van flubber (zoals de meeste vrouwen hebben) minder 'erg' is voor je gezondheid dan het buikvet van mannen (die echt zo'n harde vooruitstaande buik hebben). Dat is overigens een schrale troost ;-(

tonny

tonny

25-03-2012 om 16:46

Lezer, je hebt gelijk - o.t.

appel en peer zijn erkende benamingen voor een vrouwelijke verschijningsvorm. Maar dat 'rijp' - brr. Dan moet ik ook meteen denken aan overrijp. En dan aan rot. hahaha. Nee, dat helpt niet.

tonny

tonny

25-03-2012 om 18:42

Lezer

Zondag is geen vastendag, dus neem nog lekker een eitje!!

En die appels, daar maak je lekker appeltaart van net voordat ze overrijp raken Zonde als ze aan rotten.

Hartelijke groet van een rijpe vrouw met soms een rot plekje, hahaha.

Geen taille

Nog even over het hebben van een taille: ik ben m'n hele leven al heel slank geweest, maar zonder taille! Het gaat gewoon helemaal rechtdoor bij mij, gewoon een kwestie van weinig heup. Helaas.
Bloemetjesbroek: gewoon doen als je je er fijn bij voelt!

Tihama

Tihama

25-03-2012 om 21:30

Inderdaad

Onder invloed van hormonen gaat je taille een stuk verminderen (lees: vermeerderen dus). Maar het effect is vooral relatief. Vrouwen hebben gewoon heel veel verschillende modellen. De onderverdeling peer en appel is maar een klein stukje van het verhaal, zoals Milette beschrijft. Dus als je altijd een nadrukkelijke taille had, dan zal ie taille wel minder geprononceerd worden, maar nog steeds aanwezig zijn.

Het is dus ook echt niet aan de achterkant te zien dat iemand ouder is. Er zijn legio jonge meiden zonder taille en oudere vrouwen met een taille.

Over je iets aantrekken: ik kan ontzettend genieten van vrouwen die een statement maken met hun kleding. Het maakt dan geen bal uit of ik het mooi vind, of dat ik het zelf zou willen dragen. Zodra duidelijk is dat iemand bewust een keuze maakt, vind ik het gewoon leuk.

Heb je geen plaatje van het soort bloemetjesbroek?

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.