Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ardennen

Ardennen

10-02-2010 om 15:06

Ov-chip en trein

Ik reis nog niet met de OV-chip in de trein maar vraag me het volgende af.
Als je instapt, haalt de NS, afhankelijk van je soort kaart, € 10 of € 20 van je kaart af. Als je uitcheckt berekent de computer het bedrag dat je moet betalen en krijg je de rest teruggestort. Maar als je van Groningen naar Maastricht reist, kost dat € 33. Dan is het toch gunstiger om niet uit te checken en dan dus maar 10 of 20 euro te betalen?

Hetzelfde geldt voor een lange busreis waarbij er bij het inchecken € 4 wordt afgeschreven.

Hoe denken ze dat te ondervangen? Of zouden meer mensen al op dit idee zijn gekomen (vast wel!) en zijn dat die mensen die nu in het nieuws zijn omdat ze "vergeten" uit te checken en hun geld niet terugvragen? Maar dus eigenlijk gewoon goedkoper reizen?

Ardennen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

10-02-2010 om 21:15

Niet doen, ardennen!

Dat werkt maar een aantal keer (drie keer geloof ik?) en dan wordt je kaart geblokkeerd. Het lijkt wel alsof er niet is nagedacht over het hele systeem, maar over sommige dingen is wel nagedacht. Nou ja, een beetje dan

Carmen.

amk

amk

10-02-2010 om 22:23

Next

in nrc next heeft een heel artikel gestaan over de mogelijkheden om zeer goedkoop legaal met de chipkaart te reizen. Je moet er dan wel 2 hebben.

http://www.nrcnext.nl/blog/2009/10/23/het-ov-chipsysteem-is-lek/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.