Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ov chipkaart

Wie helpt, ik heb de OV chipkaart website bestudeerd, maar kom er niet uit.
Ik woon in Schotland en vlieg volgende week vrijdag naar Schiphol,dan met de trein (naar 3 verschillende steden), ook een paar dagen OV in Rotterdam. Kan ik nu het beste/ gemakkelijkste/ goedkoopste gewoon NS kaartjes kopen en in Rotterdam een wegwerpchipkaart kopen. Of een anonieme chipkaart voor al mijn reisjes. Kan ik die dan op Schiphol kopen ? Ik heb de beschikking over een ABN/AMRO rekening.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

20-03-2010 om 19:32

Ns site

Kijk eens op de nssite en dan daar bij ovchipkaart.
Daar zie je hoe je een anonieme chipkaart kunt kopen.
Je kunt hem dus ook op Schiphol kopen.
Volgens mij is het op dit moment het goedkoopste als je ook bij de ns met je chipkaart reist.
Je betaaldt dan namelijk altijd de helft van een retour, en dat is goedkoper dan een enkele reis.
Daarbij heb je de aanschafkosten zo wie zo, omdat je in Rotterdam niet anders dan met zo`n ding kunt reizen.
Die wegwerpkaarten zijn erg duur.

Shonagh

Shonagh

20-03-2010 om 20:53 Topicstarter

Reizen op saldo

Hi Henriette, bedankt voor je reactie. Ik heb nu ook op de NS site gekeken, maar nu is me nog steeds niet duidelijk of ik wel meteen met de trein kan.
Stel ik koop een anonieme chipkaart op Schiphol, zet er € 50 op en wil ermee naar Apeldoorn. De sites zeggen me dat ik "reizen op saldo" moet aanvragen via het Internet. Dus, of ik moet op zoek naar Internet op Schiphol of ik koop eerst een gewoon kaartje en regel dit "reizen op saldo" later vanaf mijn logeeradres. Is dit juist ?

Shonagh

Shonagh

21-03-2010 om 16:01 Topicstarter

Didi68

Daar zit nou net de kneep, dat aanmelden via de website, als je op Schiphol aankomt vanuit het buitenlan. Vriendin in NL gaat nu het 0900 nummer voor me bellen, ook zo handigdie gratis nummers als je niet in Nl woont, haha.
Ik zal de uitkomst hier melden.

Henriette123

Henriette123

21-03-2010 om 20:21

Alles op schiphol regelen

Je kunt op schiphol gewoon die ovchipkaart kopen, en hem daar dan ter plekke laten acticveren bij de nsbalie.
Volgens mij is dat dezelfde balie als waar je die kaart ook kunt kopen Je hoeft hem niet van te voren via internet bestellen.

Shonagh

Shonagh

21-03-2010 om 22:20 Topicstarter

Joepie!

Henriette, dat zou geweldig zijn !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.