Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Brianna F

Brianna F

29-07-2010 om 11:46

Ov nog maar eens

Ik moet er toch aan gaan geloven en met de bus/trein/metro/tram naar het ziekenhuis in Rtd vanwege een vader die geopereerd gaat worden. Grote operatie, dus ik wil er meteen naar toe.
Bus is geen probleem hier, gewoon een strippenkaart. Trein kun je geloof ik nog gewoon een kaartje kopen op het station? Nou ja gewoon, de laatste keer dat ik dat deed, gaf het kaartje een plaats aan waar ik helemaal niet naartoe wilde, gelukkig wel het geld terug gekregen bij de NS. Ik ben zo'n oen met die apparaten.
Dan de metro, ik ben gewoon een toerist, kun je ook gewoon nog ergens een kaartje uit de muur halen? En de tram? Ik meen me te herinneren dat de bestuurder onbereikbaar in een glazen hokje zit. Ooit eens willen vragen hoeveel strippen ik moest afstempelen, die man gaf geen sjoege, dus ik heb maar wat gedaan. Teveel bleek later.
En als ik halverwege de treinrit eruit wil om even een oude vriendin te gaan bezoeken, kan ik dan weer verder reizen op hetzelfde kaartje, of moet ik dan weer een nieuw enkeltje kopen?
Ik word een beetje wanhopig van het OV hoor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-07-2010 om 12:09

Rotterdam

Als je Rotterdam bedoelt,op het treinstation waar je uitstapt,kun je een wegwerp OVchipkaart kopen voor tram en metro,de strippenkaart kun je daar niet meer gebruiken.Die kaart kun je kopen in een automaat,of bij een RET loket.
Veel sterkte voor je vader!
Groetjes,Bastet

Tijgeroog

Tijgeroog

29-07-2010 om 17:08

Onderweg uitstappen

Wat betreft het onderweg uitstappen zou ik een via-kaartje nemen. (Kun je ook oefenen met de link van Pelle) Als het station op de route ligt ben je net zo duur uit, maar volgens mij bij je dan legaal, en anders niet.

Brianna F

Brianna F

30-07-2010 om 09:36

Maar

ik meen dat ik ergens gelezen had dat je binnen 35 minuten weer in moet checken als je op hetzelfde kaartje verder wil reizen. Ik kan het nergens meer vinden.

Pluk53

Pluk53

30-07-2010 om 10:02

(ot) cobi

als je van Eindhoven naar Utrecht reist, dan gaat dat direct via den Bosch; wil je eerst naar Tilburg, dan zul je zeker een via kaartje moeten kopen.
In ieder geval met het "papieren kaartje" mag je de reis zo vaak en zo lang onderbreken als je wilt, als je maar in de geldigheidsduur van het kaartje blijft (tot 4 uur 's ochteends)

Brianna F

Brianna F

30-07-2010 om 12:37

Dank

voor alle raadgevingen. De trein gaat wel lukken denk ik, maar ik ga in Rotterdam toch maar lopen. Ik denk dat ik hopeloos verdwaal met de metro. Er is zoveel veranderd sinds ik er voor hetlaatst de metro heb gebruikt.
En ik heb verdorie in de binnenstad van Rtd gewerkt, jarenlang. Wat voor watje ben ik geworden?

Brianna F

Brianna F

30-07-2010 om 16:23

Izar

Dank je, tis inderdaad het Erasmus. Ik bewaar dit even voor het geval dat.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-07-2010 om 21:22

En anders

lopen er genoeg aardige RETers die je best even de juiste weg op willen wijzen hoor Brianna, ze bijten echt niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.