Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Oermens

Oermens

28-09-2012 om 14:15

Over 100 jaar

Zeg, zou over 100 jaar iemand alle topics van dit forum nog eens gaan zitten doorlezen? Als wetenschappelijk/archeologisch onderzoek? Zijn wij nu onbewust sporen aan het achterlaten waar onze achterachterkleinkinderen straks van smullen? "Internet, whaaaa, wat is dat voor iets ouderwets!"?
Zomaar een gedachte..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vast wel

Lijkt me hartstikke interessant voor antropologen, sociologen, psychologen, economen en historici om dit forum over 100 door te spitten.

Ik heb eens een kasboek uit 1939 dat ik in mijn huis gevonden had aan het historisch museum gegeven, dat wilden ze heel graag hebben om te analyseren. Is ook leuk om door te bladeren, dat verzekeringen per week contact betaald werden, de spullen die ze toen kochten die we nu niet meer gebruiken, dat het voedsel op de bon ging toen het oorlog werd. Had de toenmalige eigenaresse vast ook nooit gedacht, dat haar Kasboek voor Damesch nog eens studiemateriaal zou worden.

skik

Eeuw?

Nou, daar hoef je niet een eeuw op te wachten. Als ik teruglees wat ik hier 13 jaar geleden postte, dan ken ik mezelf amper terug

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2012 om 16:09

Dat denk ik nou altijd

Bij siliconenimplantaten. Dat ze ons over 500 jaar opgraven en denken: gut. Blijkbaar was er een ondersoort met waterige zakjes.
Of ze vinden een plastic emmer en denken dat het een helm was
Of wat dacht je van zonnebanken. Misschien denken 'ze' wel dat we mensen offerden in grote tostie-ijzers

Tirza

Oermens

Oermens

28-09-2012 om 16:27

Tosti's

Zou het tosti-ijzer de tijden overleven denk je? Het is natuurlijk wel een eerste levensbehoefte, da's waar.
Misschien wil er na ons niemand meer archeoloog worden. Veel te veel materiaal, je hoeft er niet eens meer naar te zoeken. Niks graven met een tuinschepje en een tandenborstel.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2012 om 01:17

Over 100 jaar

vertoeven wij allemaal in 'the cloud'. Dan leven we in een grote kennisbank-bel, waar je alleen nog maar hoeft te denken om antwoord te krijgen op je scherm (die lijkt me dan nog steeds noodzakelijk). Toetsen bestaan dan niet meer, ook niet op een telefoon. Alles via 'the mind'. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.