Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NaShA

NaShA

11-08-2011 om 22:42

Over engeland gesproken (niets te maken met de rellen)

Volgens mij zijn er die er hebben gewoond of nog wonen: van de week zat ik te zappen en viel in een programma over sex na je huwelijk (tja...). Dit ging over een gezin met 4 kinderen waarvan er 1 ernstig ziek was, een hartaandoening, niet operabel. Vader had ontslag genomen om voor zijn gezin te zorgen, moeder werkte volgens mij niet. En wat ik nou niet begrijp....waar leven deze mensen dan van met 4 kinderen? Ik bedoel, in Nederland zelf ontslag nemen betekent geen WW en ook je Bijstand zal op een of ander manier gekort worden, hoe zit dat dan in Engeland?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

kent men in de UK helemaal niet, krijg je ontslag heb je geen inkomen meer. Heb je een verdienende partner heb je ook geen recht op benefits (bijstand). Deze mensen krijgen ongetwijfeld wel wat aan benefits, allerlei regelingen waar ik (gelukkig)niet veel van weet, maar dit zijn dan van die kansloze gezinnen. Armoe troef..........

Fianna

Fianna

11-08-2011 om 23:24

Weet niet precies de details, maar mensen zonder werk krijgen volgens mij wel degelijk een uitkering oid. Ik ken iemand die daar van rondkomt (soort bijstandsuitkering, dus geen WW) en okee, geen vetpot, maar ik geloof dat het zeker niet minder was dan in Nederland. Tel er bij op dat je geen ziektekostenverzekering hebt, want gratis. Ik kreeg de indruk dat het wel meeviel, maar wie weet zit ik er naast...

Inderdaad

Fianna, je hebt gelijk. Je krijgt "Job Seekers Allowance" voor een aantal (6?) maanden als je inderdaad kunt aantonen dat je solliciteert. Maar de hoogte van dat bedrag heeft niets te maken met je laatst verdiende salaris, vandaar dat ik het al meteen met de" bijstand" vergeleek.

Hibiscus

Hibiscus

12-08-2011 om 10:07

Benefits

Net als Shonagh weet ik er gelukkig niet veel vanaf. Het is voor zover ik weet een systeem van benefits. Je krijgt niet echt een uitkering zoals in Nederland maar allerlei dingen vergoed. Zo kun je gratis/zeer goedkope woonruimte krijgen (de council estates waar alle armen dan bij elkaar wonen - soms echte ghetto's), mensen met jonge kinderen zonder werk krijgen geld, als je voor iemand moet zorgen ook, op school krijgen kinderen van ouders met een laag inkomen gratis warm eten tussen de middag. Bij ons op school liggen bijvoorbeeld altijd bananen/mandarijnen/wortels/tomaten/appels die kinderen tussendoor mogen pakken als ze honger hebben. Ziektekosten zijn er niet, tandarts is ook NHS maar volgens mij kunnen de echt armen dat ook gratis krijgen, normaal betaal je iets van 16 pond voor een tandartsbezoek. Maar het is echt armoede zoals Shonagh al zegt. Pas op tv een programma over kinderen uit echt arme families. De koelkast ging open en er stond geloof ik alleen een half pakje schimmelige margarine. Om daaruit te komen is echt ontzettend moeilijk.

Er zijn hier relatief veel tienermoeders. Heb je een kind, krijg je woonruimte en benefits. Voor sommigen de enige manier om op zichzelf te gaan wonen.

Hibiscus

Tienermoeder

De werkster van mijn vriendin adviseerde haar 17 jarige dochter maar zwanger te worden, als ze zo graag het huis uit wou. Moeders met een baby tot 1 jaar hebben ook weer een aantal voordelen, oa 10 % korting bij een aantal supermarkten en inderdaad gratis tandarts, maar ja dan wordt de baby 1........

Erg he

Toen ik laatst mijn baan verloor heb ik even gekeken of ik nog benefits zou kunnen krijgen en mooi niet hoor. Gelukkig had ik het toch niet nodig. Jobseekers allowance is iets van 70 pond per week voor max 6 maanden, absoluut niet te vergelijken met de bijstand in NL. Wel zijn er nog andere regelingen en je hoort wel eens van die families met veel kinderen die een meer dan modaal inkomen hebben van alle benefits maar geen idee hoe die dat doen.

Ook laatst programma gezien over teenage pregnancy en daar was een stel van 16 die bij een van de ouders inwoonden, allebei niet werkten en 2 maanden na de geboorte weer zwanger waren. Vreselijk.

Petal

Kreeg je ook die £70 per week niet ? Ja,er zijn altijd mensen die de mazen van het net kennen, die heb je in ieder land :o) Maar je hoort/ leest toch ook wel vaak van benefit fraude, met een gevangenisstraf als gevolg. Bv mensen die claimen x extra kinderen te hebben en daar jaren kinderbijslag voor krijgen ?!?!

Shonagh

Nee want als je meer dan iets van 6000 pond spaargeld hebt dan krijg je niets, en daaronder dan word je geminderd geloof ik. Gelukkig kreeg ik een goede redundancy van mijn bedrijf en verdient mijn man.

NaShA

NaShA

12-08-2011 om 20:17

nu zag dit gezin er niet echt "achterbuurt" achtig uit en ze hadden natuurlijk een behoorlijk ziek kind. Maar goed, niet heel duidelijk dus waar ze dan van leefden, daar ging het programma natuurlijk ook niet over...

Belle Époque

Belle Époque

12-08-2011 om 22:18

Nasha

"nu zag dit gezin er niet echt "achterbuurt" achtig uit"

Mensen met een uitkering of een laag inkomen herken je echt niet altijd aan hun achterbuurt-uiterlijk/uitstraling, integendeel. Velen zijn "net normale mensen"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.