Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

fladder

fladder

19-03-2011 om 12:04

Over ING, bezuinigen, bonussen, pensioenen...

We moeten 18 miljard bezuinigen. Het is geen nieuws dat daar flink wat mensen de dupe van worden. Zo is het nog maar afwachten of mijn zoon na de vakantie naar het speciaal voortgezet onderwijs kan. Er wordt goed en hard aan gewerkt om hem een plekje te geven, maar door de bezuinigingen is het onzeker of het gaat lukken.
Een oorzaak van die bezuinigingen is o.a. het graaigedrag bij banken geweest. Het gevolg is dat met name de mensen die hier niets mee te maken hebben (bijv. geen bonusspekkende tophypotheek hebben) hier keihard door worden getroffen.
Tot mijn uiterste verbijstering worden er inmiddels weer bonussen verspreid alsof het niks is, terwijl "het volk" steeds verder opdraait voor de gevolgen van de vorige bonussen!!!
En dan lees ik dit:

http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/ing_bevriest_pensioenen_maar_deelt_wel_bonussen_uit/

Quote:
ING bevriest pensioenen maar deelt wel bonussen uit
Het bestuur van de bank die staatssteun kreeg ontving onlangs een riante bonus
ING heeft zaterdag bekend gemaakt de pensioenen te bevriezen omdat de bank er slecht voor zou staan. Trouw meldt dat de pensioenen op de nullijn gaan vanwege aangescherpte kapitaaleisen, de aanhoudende onzekerheid over de financiële markten en omdat de bank staatssteun moet terugbetalen.

Het ING-bestuur kreeg onlangs een riante bonus uitgekeerd. Zo zou bestuursvoorzitter Jan Hommen een bonus van maar liefst 1,25 miljoen euro ontvangen. Het is opmerkelijk dat ING kiest voor zo'n riante beloning aangezien de bank nog 5 miljard euro aan de Nederlandse staat verschuldigd is.

De oppositie reageerde deze week boos op de bonussen die ING uitkeerde. PvdA, GroenLinks, SP, ChristenUnie en de PVV noemen de bonus schokkend. PvdA-Kamerlid Plasterk spreekt van 'idiote toestanden' die het vertrouwen van mensen in de banken niet doet verbeteren. Minister De Jager reageert vooralsnog terughouden. Hij wil eerst onderzoeken of de afspraken met de overheid zijn geschonden.

Einde quote.

Ben ik nou gek, zie ik het nou zo verkeerd?
Ik heb i.i.g. besloten de ING-rekening van de kinderen (in overleg met hen) over te hevelen naar een andere bank. Ik weet dat geen enkele bank "smetvrij" is, maar dit gaat zo ongelooflijk ver over mijn walg-grens...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

19-03-2011 om 12:29

Inderdaad fladder

Ik zit er ook hard aan te denken, maar ik heb alles bij de ING (voorheen postbank, maar ja, dat werd ING, had ik geen inbreng in)...En alles ineens gaan overzetten. Dat is ook nogal wat werk.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-03-2011 om 12:50

Geen woorden maar daden

Zóveel werk is het nou ook weer niet, een nieuwe bankrekening openen en een handvol wijzigingen van machtigingen versturen, daar kun je een standaardbrief voor maken, eventueel met lege ruimtes om met de hand de variërende gegevens in te vullen, dat bespaart tijd. In een avondje ben je er klaar mee en heb je een daad gesteld. Ik ben weleens van bankrekeningnummer veranderd, al was het dan niet uit politiek oogpunt maar vanwege de hypotheek. Je kunt de oude rekening nog een tijdje aanhouden en er wat geld op laten staan voor mogelijke vergeten abonnementen. Via je bankafschriften kom je dan te weten welke bedrijven je eventueel nog moet inlichten.

NaShA

NaShA

19-03-2011 om 13:09

En welke bank dan?

Ik vind op zich het internetbankieren wel handig bij ING. Daarnaast heb ik overigens ook nog de rekening van de OR van school in mijn beheer, ook bij de ING, dus het is wel meer dan 1 avondje vrees ik (4 rekeningen in totaal van onszelf, op 1 ervan komt ook het PGB van zoon....)

fladder

fladder

19-03-2011 om 14:32

Triodos...

...schijnt ook goed te zijn. Het gaat om een simpel rekeningetje voor het zakgeld van de kinderen, dus overstappen is geen probleem hier.

Maar ik vraag me vooral af hoe het godsmogelijk is dat zoiets gewoon maar kan, terwijl complete groepen kapotbezuinigd worden als gevolg van dat soort acties van o.a. hetzelfde bedrijf!

Dan heb je toch wel een portie héél veel gore moed in je donder (pardon my French, maar ik ben hier echt witheet over) plus een realiteitsbesef van ver beneden nul, inclusief oogkleppen die dik genoeg zijn om de kerncentrale in Fukushima ruimschoots mee van de rest van de wereld te isoleren, om als bedrijf zoiets te flikken én als "big shot" die bonus ook nog eens aan te nemen...

En mijn kind kan straks misschien niet naar school... (om maar eens één gevolgje in een enorme hoeveelheid gevolgen te noemen).

Speurder

Speurder

19-03-2011 om 15:25

Overstappen

Overstappen naar een andere bank ik sinds een poosje heel simpel. Je kunt bij je nieuwe bank de zgn. Overstapservice aanvragen. Dit is een gezamelijk initiatief van de banken om gemakkelijker van de ene naar de andere bank over te kunnen stappen.Deze dienst is gratis.

Kijk maar eens op www.overstapservice.nl

De introductie staat hier onder:

Succes!!

Introductie
De Overstapservice is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland. Deze service maakt veranderen van betaalrekening van de ene naar de andere bank eenvoudiger en zorgt ervoor dat uw betalingsverkeer soepel doorloopt.

U kunt van de Overstapservice gebruikmaken als u uw betalingsverkeer wilt omzetten naar een nieuwe of bestaande betaalrekening bij een andere bank.

De Overstapservice kan u van dienst zijn wanneer u uw betalingsverkeer van uw betaalrekening wilt doorleiden naar een nieuwe of bestaande betaalrekening bij een andere bank. Deze service zorgt ervoor dat uw betalingsverkeer gedurende dertien maanden probleemloos kan doorlopen.

De Overstapservice zorgt gedurende dertien maanden voor het automatisch doorleiden van bijschrijvingen naar uw nieuwe betaalrekening, schrijft rechtstreeks betalingen op grond van incasso van uw nieuwe betaalrekening af, en geeft een overzicht van alle doorgeleide transacties op uw rekeningafschrift. Voor een compleet overzicht van diensten gaat u naar Wat wordt geregeld?

Natuurlijk moet u zelf ook het één en ander doen. U vraagt bijvoorbeeld zelf nieuwe passen, creditcards en internet bankieren aan bij de nieuwe bank. U informeert zélf de relaties waarvan u geld ontvangt, zoals een uitkeringsinstantie of werkgever over uw nieuwe betaalrekening. Kijk bij Wat regelt u zelf? voor een overzicht van de zaken die u zelf moet regelen.

Om inzicht te geven in wat achtereenvolgens gebeurt om uw overstap soepel te laten verlopen, is een tijdbalk gemaakt met daarop alle activiteiten en mijlpalen. Ga naar Hoe werkt de Overstapservice?

Klik op Downloads als u aanvullende documentatie wilt openen, zoals de brochure Overstapservice en de Checklist.

De Overstapservice kunt u aanvragen bij uw nieuwe bank.

NaShA

NaShA

19-03-2011 om 15:42

Ik zal het hier in de groep gaan gooien

want het stuit me inderdaad enorm tegen de borst!
Speurder, dank voor je info! Ik zie dat ASN bank een eigen overstapserviceteam heeft, dus misschien ga ik wel naar die...

+ Brunette +

+ Brunette +

19-03-2011 om 15:48

Wauw, een overstapservice!

Wat zijn ze toch efficiënt in Nederland.

In Spanje hebben ze een mooi gezegde, laatst las ik het in een krantenartikel dat ging over iemand die een bank had opgelicht:

"Quien roba de un ladrón tiene cien años de perdón."
(Vrij vertaald: Wie iets van een dief steelt wordt voor honderd jaar vergeven.)

Jolanda123

Jolanda123

19-03-2011 om 16:03

"nou, fantastisch, die overstap service, "

Wat een service.

Na 25 jaar bankieren waarvan de laatste 10 jaar met veel ergernissen toch maar besloten om van bank te verwisselen.

Overstapservice in gang gezet via de nieuwe bank.

Wat is de respons van de oude bank? "sorry, dit doen we niet, we hebben uw handtekening niet...."

Dan breekt me de klomp helemaal.
25 jaar bij dezelfde bank, rekeningen van de kinderen bij de bank, verschillende hypotheken afgesloten bij deze bank, zakenrekening afgesloten bij deze bank, en dan die opmerking?

Ze kunnen van mij helemaal de hik krijgen.

Grrrrrr.....

Kwam ook via postbank bij ING terecht

en ik ben net zo verbijsterd als Fladder.

Hoe wagen ze het??? Ik snap er niks van!

Moet eens even thuis overleggen wat we zullen veranderen aan de geldzaken. Het is schandalig.

Valkyre

Valkyre

22-03-2011 om 21:08

Beter laat...

... dan nooit!

Linda64

Linda64

24-03-2011 om 20:41

Verdiend

Die mensen werken zich een slag in de rondte! Die hebben echt wel een bonus verdiend hoor. Die werken echt geen 40 uur in de week.

Ik zou niet met ze willen ruilen...

Kiki

Kiki

24-03-2011 om 21:35

En vergeet niet

dat dankzij diezelfde top de helft van de staatssteun inmiddels al afgelost is en er eentje van zijn pensioen terug is gekomen om ING te helpen.

Laten we aub ook een beetje reëel blijven.

Laten we reëel blijven?

ING salaris van ca 1,5 miljoen per jaar en dan een bonus van 1,2 miljoen. Waarom zou dat reëel zijn zelfs als ze zoveel uren in hun werk stoppen en de bank er weer bovenop hebben gekregen? Komt op mij toch over als rupsjes nooitgenoeg. Tuurlijk mag een commercieel bedrijf zelf bepalen wat de salarissen zijn, de klant betaalt het wel en deze klant vindt het te gortig worden. Ik stap over naar Triodos. Daar verdient de top max 10x het jaarsalaris van de lage inkomens en is de bonus bij winst 300 euro voor iedereen ongeacht functieniveau. Zo kan het ook !

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Pensioenen

pensioenen van het personeel wordt bevroren,en er worden wel degelijk bonnussen opgestreken.
maargoed..laten we vooral reeel blijven!! natuurlijk!
het is al jaren mijn bank..maar ik ga er nu toch echt weg,heb het wel een beetje gehad met dat graai cultuur wat daar heerst

Fiorucci

Fiorucci

25-03-2011 om 07:11

Verdiend?

Ze verdienen al zoveel! Kom op zeg.

fladder

fladder

25-03-2011 om 10:48

Gehoord

ING-medewerkers hebben vanwege de bezuinigingen al een paar jaar geen kerstpakket o.i.d. meer gehad... Hoezo, demotiverend...?

Aïsa

Aïsa

25-03-2011 om 12:45

Fladder, top versus rest personeel

De Fortis en de ABN die nu samen gaan nemen uit beider CAO's de voor het personeel minst gunstige bedinging en daarvan smeden ze een nieuwe CAO. De ene bank gaf kerstpakketten, de ander niet, voortaan geen kerstpakketten meer. De ene bank had meer loonschalen dan de ander, voortaan gebruiken ze het kleinste aantal loonschalen, dus veel medewerkers kunnen niet meer groeien. De ene bank heeft een duurder pensioenplan dan de ander, voortaan draagt iedereen meer premie af en krijgt maandelijks minder op zijn loonstrookje. Wel later een iets beter pensioen, maar je moet nog maar zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren. Ook niet echt motiverend voor het personeel.

Maargoed, de top van de ABN ziet dit jaar geheel af van bonussen (wegens miljoenenverlies) zag ik op het nieuws, dat dan weer wel.

Die ING-topman maakt 1,33 miljard winst en krijgt 1,25 miljoen bonus op zijn toch al niet lullige salaris. 2,6 miljoen op 1,3 miljard winst is 20%. Als een accountmanager een miljoen winst maakt, krijgt hij daar echt geen twee ton voor. Ook niet de helft.

Aïsa

Kiki

Kiki

25-03-2011 om 14:24

Asia

Je kan niet rekenen. Ik weet niet hoe jij op 20% komt.
Maar 20% van 1,3 miljard is volgens mij iets van 260 miljoen en is een bonus van 1,25 miljoen nog minder dan 1 promille.

Maar goed, daar gaat het mij niet zozeer om.
Ik ben tegen overheidsbemoeienis bij private ondernemingen. We hebben geen staatsbanken meer, daar hebben ze zelf voor gezorgd en van geprofiteerd.

Dus OF je maakt het een staatsbedrijf zodat je zelf de bonussen kan reguleren OF je privilegieert het (wat ze destijds gedaan hebben)en houd je mond bij interne aangelegenheden.

Ik vind een heffing van 100% voor een bonus zottigheid en ik vind dat je er als overheid niets mee te maken hebt.
Die mensen hebben goed werk gedaan, de ING floreert weer en dat vind ik prettig want mijn geld en hypotheek zitten daar.
Ik vind het een prestatie van formaat om in zo'n korte tijd al zoveel van de staatssteun af te lossen en daar mag best wat tegenover staan.
En als we die bonussen 100% gaan belasting houden we geen topmensen meer over, want die gaan dan allemaal in het buitenland werken waar ze nog wel bonussen krijgen.

Lentefris

Lentefris

25-03-2011 om 16:30

Nou

dan gaan ze toch lekker naar het buitenland. Dat vind ik toch altijd zo'n kulargument. Er blijven er vast genoeg om die plekken op te vullen.

Zelfverijking is het.

fladder

fladder

25-03-2011 om 22:02

Izar

Zolang we te lijden hebben onder de gevolgen van de kredietcrisis, die toch echt mede is veroorzaakt door zelfverrijking en "graaicultuur" (overigens niet alleen bij de ING), en de bezuinigingen als gevolg hiervan voor bepaalde groepen onaanvaardbaar ver gaan, kan ik geen enkel excuus bedenken voor dit soort dingen. Ook niet als een bankmeneer keurig de staatssteun aan het aflossen is. Dat raad je de koekoek!!! In plaats van staatssteun hadden "ze" de ellende moeten terugstorten van hun bonussen!!! Ik vind de verhouding te scheef voor woorden! Als "de publieke opinie" niet had gesproken, hadden ze die bonus van 100% jaarsalaris van een bedrag waarvoor je in Blaricum een leuke vrijstaande villa kan kopen gewoon kunnen houden, vergeet dat niet! Omdat het zogenaamd goed zou gaan (en de pensioenen dan?).
In goede tijden bonussen? Prima. Maar in slechte tijden dan ook inleveren.

Ik stel het nu heel zwartwit en het zal in het echt wel niet te realiseren zijn *zucht*, maar ik snap werkelijk niet dat "het gewone volk" ervoor mag opdraaien (enorme bezuinigingen, werknemers die nog geen kerstpakket krijgen, ex-werknemers die hun pensioen zien bevriezen)...

*zo... en nu een bloeddrukpilletje*

fladder

fladder

25-03-2011 om 22:04

Oh, enne...

Izar, trek je mijn gemopper niet persoonlijk aan bij nader inzien had ik de subjecttitel beter kunnen veranderen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.