Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Visje

Visje

19-10-2009 om 21:39

Paar maanden buitenland met gezin [wie helpt met de eerste stappen?]

Beste allemaal,

manlief en ik hebben het plan opgevat om de mogelijkheden te gaan onderzoeken om samen met de kinderen (7 en 9 jaar) enkele maanden naar het buitenland te gaan.
We zijn beiden werkzaam in de gezondheidszorg, manlief als professional, ik als manager en we zouden heel graag ergens ons steentje bij dragen, bijvoorbeeld in de opbouw of functioneren van lokale gezondheidszorg.
Daarnaast ook als gezin een waardevolle levensles leren.

We staan dus nog aan het begin, en het zal duidelijk moeten gaan worden of dit een levensvatbaar plan is, en als dat het is, of het ons (nog steeds) past.

We zijn nu op het punt dat we informatie zoeken voor deze zoektocht, wie kan ons daarmee helpen?

Dank, Visje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-10-2009 om 23:00

Collega

is net dit weekend vertrokken voor een reis op het zuidelijk halfrond van 4 maanden.

Zijn grootste probleem vooraf: het overtuigen van de leerplichtambtenaar. Het heeft er even om gehangen of de kinderen tijdelijk naar een tante zouden verhuizen. Dan vielen ze onder een ander lpa en die gaf wel makkelijk toestemming. Toestemming van de school was er al wel.

Het is overigens niet zijn eerste lange reis met de kinderen. Ze doen het om de 2 jaar ongeveer.

Tinus_p

Tinus_p

20-10-2009 om 13:31

wat voor land denk je aan?

Baanperspectief

Hoi Visje,

Leuk en spannend plan. Beetje advies van mij.

Ik doe op het moment de Netherlands Course in Tropical Medicine and Hygiene aan het KIT en ken dus veel tropenartsen/verpleegkundigen die op het punt staan weg te gaan en al eerder weg zijn geweest. Ik weet van hen dat het erg moeilijk is om met gezin uitgezonden te worden. Zeker als je allebei aan het werk wilt. Als je echt iets vrijwilligs wilt doen waar je ook je eigen vluchten betaalt etc en echt helemaal geen inkomen hebt is dat soms iets makkelijker maar je moet je afvragen of die projecten sustainable zijn. Voor een paar maanden wil bijna niemand je hebben tenzij je chirurg bent maar dan heb je het vaak over hoge risicogebieden. Een jaar of twee kan ook en dan heb je ook geen leerplicht problemen want dan schrijf je je gewoon uit bij je gemeente in Nederland. En dan moet je je afvragen waar je naar toe gaat en of dat veilig/leuk is voor je kinderen.

Er is overigens in november banenmaarkt gesponsord door AHP voor artsen die in het buitenland willen gaan werken.

Succes, Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.