Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Parc asterix

Wij gaan in maart naar Parc Asterix. Ik heb totaal geen idee wat ik kan verwachten, is het zoiets als de Efteling, of meer als euro Disney. Van de website wordt ik ook niet wijzer.
Al met al graag jullie ervaringen, is het in 1 dag te doen, of meerdere dagen? Wat is leuk, wat minder?

Groetjes,

Vannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

28-09-2009 om 16:48

Vannie

Je hebt aan 1 dag genoeg. Het is een soort pretpark met wat Asterixdingen erbij. Ons viel het tegen, maar wij houden dan ook niet van pretparken . Let erop dat voorstellingen in het Frans zijn, daar snap je niks van tenzij je echt goed Frans spreekt.

Maylise

Maylise

28-09-2009 om 18:00

Uit archief

Ik heb een paar maanden geleden ook gereageerd op een vraag hierover dus ik kopieer even mijn berichtje van toen (is een draadje in vakantietijd van eind Juni):

" Ik ben er meerdere keren geweest met de kinderen en ik vond het altijd wel prima. Het hangt er misschien vanaf wat je verwacht. Het is geen Disney waarbij alles ook echt in het Disney thema is gedaan. Het is meer een gewoon pretpark met een asterix sausje.

Wel lopen er figuren rond van Asterix/Obelix en consorten, er is een Asterix dorp (wat echt leuk is gebouwd) en er zijn meerdere theater voorstellingen. Zal vast alleen in het Frans zijn. Dat weet ik niet zeker hoor maar vermoed ik alleen maar. Buiten Disney (en daar is al veel in het Frans) ben ik nog nooit een pretpark in Frankrijk tegengekomen met goede taal voorzieningen. Hoeft overigens niet persé een probleem te zijn. Mijn kinderen hadden de grootste lol bij een show in Gardaland zonder ook maar een woord Italiaans te kennen.

Er zijn bijvoorbeeld ook shows met dieren (zoals dolfijnen) en zwaardvechten waarvoor de taal niet echt heel belangrijk is.

Verder hebben ze alle attracties die je in andere parken ook tegenkomt, verschillende achtbanen, draaidingen, treintje, wildwaterbaan enzovoorts.

Zolang je geen Disney verwacht maar een gewoon pretpark met wat extra Asterix dingen is het echt een prima park. Goed verzorgd, leuk opgezet. "

Maylise

Dus ik vind het een leuk park en de moeite waard maar ik zou er niet speciaal voor naar Frankrijk gaan. Als je echter toch in Frankrijk bent is het echter zeker de moeite waard!

ps: je hebt ook een leuk smurfen pretpark in de buurt van Metz. Ook een aanrader hoewel wat kleiner dan Asterix en voor een wat jonger leeftijdsgroep.

pps: ik denk dan 1 dag inderdaad wel genoeg is. in maart zal het ook niet extreem druk zijn dus dan kun je in een dag genoeg zien. Ik ben ook nooit langer dan 1 dag geweest. Wij gingen 1x vanuit Parijs een dagje en 1x toen we op de terugweg waren vanuit een vakantie in Zuid Europa.

Maylise

Maylise

28-09-2009 om 18:06

En nog even

Ze hebben er wel hele leuke spectaculaire attracties dus voor een echte pretpark liefhebber is het zeker wat. Er zijn een flink aantal achtbanen waaronder een houten achtbaan en verder van alles en nog wat zoals treintje, wildwaterbanen, zweefmolens, vliegend tapijt.
Net als Disney is het in verschillende thema werelden opgedeeld (Romeinen, Galliërs en zo nog wat)

De figuren en het Asterix dorp zijn ook leuk. Ik vond zelf de shows ook mooi in elkaar zitten.

Maylise

Caroline

Caroline

30-09-2009 om 11:32

Gewoon een leuk park, niet meer, niet minder

gewoon een leuk park, niet meer, niet minder, maar de houten achtbaan daar is ÉCHT heftig.
Onze dochter mocht er wat lengte betreft net in, maar oooo wat hadden we een spijt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.