Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Perongeluk muis geamputeerd

hoi,

Ik heb laatst een muizen vangkooi gezet in de schuur, daar zat een muis. Ik had expres een vangkooi gekocht omdat ik de muis niet dood wou maken.. Heb er een paar weken geleden een muis mee gevangen en die zat er helemaal heel in. Nu zat er dus weer een muis, maar dit keer was zijn staart tussen het klepje gekomen waardoor die geamputeerd is en ook een paar vingertjes :’( echt super zielig ik heb het kooitje opgepakt en hem vrijgelaten maar die weg er naar toe was ook zo verschrikkelijk met dat kooitje en die bungelde staart eraan…….. heb er nog de kriebels van… vind het natuurlijk het aller  ergst voor die muis en ik vraag me dan ook af of die nog een kans heeft zonder staart?

Nu wil ik graag weten of dit goed komt met de muis? Ik kan nergens op internet vinden wat het effect is ervan het lijkt mij dat ze veel bloed verliezen hierbij? Ik voel me gewoon heel schuldig tegenover de muis, ik ga die vangkooi echt niet meer gebruiken. Ik dacht dat dit een diervriendelijke oplossing was. Ik zou willen kijken of dat als ik een stukje papier o.i.d. plak tussen het klepje zodat er een kiertje overblijft ervoor zou zorgen dat de muis niet verwond raakt (heb ik gelezen bij reviews van de vangkooi) aan de andere kant wil ik niet dat het alsnog niet werkt en ik weer met een geamputeerde muis zit. 

Heeft iemand tips voor het diervriendelijk vangen van muisjes?

weet even niet in welke categorie ik dit moet plaatsen, dus heb ik het hier neer gezet. 

Bless your heart! Je hebt in ieder geval een poging gedaan om het diervriendelijk op te lossen.
Reken het jezelf niet te zwaar aan zou ik zeggen.

Er is wel een kans dat de muis dit overleeft maar die zal niet heel groot zijn verwacht ik. Ze gebruiken de staart voor evenwicht dus dat zal wat lastiger gaan wanneer de muis over balken en takken wil lopen.

 

Muizen gaan nogal snel dood aan stress, dus zelfs als je ze in een diervriendelijk val vangt bestaat de kans dat ze na vrijlating alsnog het loodje leggen. 
Maar ja, je wilt ze ook niet in je huis

Het kan goed of fout aflopen, dat weten we niet en kunnen we niet controleren.
Wel wil ik zeggen dat de manier waarop je erover vertelt wel iets heel positiefs zegt over jouzelf.

Avdw1998

Avdw1998

05-04-2023 om 15:16 Topicstarter

Jippox schreef op 05-04-2023 om 10:38:

Muizen gaan nogal snel dood aan stress, dus zelfs als je ze in een diervriendelijk val vangt bestaat de kans dat ze na vrijlating alsnog het loodje leggen.
Maar ja, je wilt ze ook niet in je huis


Oh, dat wist ik niet … en ik wil ze inderdaad absoluut niet in mijn huis. Heb gelukkig wel 3 katten, dat scheelt wat. 

Lastig hoe je het dan toch op een of andere manier goed kan doen voor het beestje en jezelf 

Avdw1998

Avdw1998

05-04-2023 om 15:16 Topicstarter

Max88 schreef op 05-04-2023 om 10:48:

Het kan goed of fout aflopen, dat weten we niet en kunnen we niet controleren.
Wel wil ik zeggen dat de manier waarop je erover vertelt wel iets heel positiefs zegt over jouzelf.

Dankjewel dat vind ik lief om te lezen

Avdw1998

Avdw1998

05-04-2023 om 15:18 Topicstarter

TheWu schreef op 05-04-2023 om 10:26:

Bless your heart! Je hebt in ieder geval een poging gedaan om het diervriendelijk op te lossen.
Reken het jezelf niet te zwaar aan zou ik zeggen.

Er is wel een kans dat de muis dit overleeft maar die zal niet heel groot zijn verwacht ik. Ze gebruiken de staart voor evenwicht dus dat zal wat lastiger gaan wanneer de muis over balken en takken wil lopen.

Ja inderdaad, en dan nog de wond die kan infecteren etc…… 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.