Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

k.dootje

k.dootje

30-03-2009 om 16:23

Persoonlijk symbolisch kado

Geen idee in welke rubriek dit moet... dus hier maar

Mijn man laat zich binnenkort steriliseren. Omdat ik dat echt superlief vind, zou ik hem eigenlijk een symolisch kadootje willen geven (iets dat verwijst naar ons definitieve gezinnetje). Maar wat?
Ik heb laatst al bij de juwelier gekeken. Ik zat aan een ring met een aantal briljantjes te denken, maar ik weet dat ik een hele poos terug al eens over een ring praatte... en hij daar niet echt enthousiast over was.
Ik heb hem met vaderdag al eens een armband gegeven met de namen van de kinderen erin... maar die heeft ie altijd binnen no time stuk ;-/
Een professionele foto van de kids hebben we twee jaar geleden al eens laten maken.
veel verder gaan mijn creativiteit niet.
Misschien nog andere ideeen? Zijn er meer mensen die manlief iets gegeven hebben om deze reden?
K.dootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

30-03-2009 om 16:34

Tip

Jezelf, mooi ingepakt

k-dootje

k-dootje

30-03-2009 om 19:57

Nick (ot)

hoi k.dootje, ik post hier al een tijdje met de nick k-dootje. Beetje verwarrend als er 2 mensen met nagenoeg dezelfde nick schrijven! Ik weet niet of jij toevallig deze nick ook al langer hebt, anders zou ik je willen vragen je nick te veranderen.

annie

annie

30-03-2009 om 20:06

Dit?

Toen mijn man dit liet doen wilde ik hem uiteten nemen om samen te vieren en te proosten op het prachtige gezin dat we hebben en dat nu compleet is. Het is er niet van gekomen, maar ik vind het nog steeds een heel leuk idee.

wendelien

wendelien

30-03-2009 om 21:08

Poeh

Heel onaardig misschien, maar het zou niet bij me opgekomen zijn hem daar iets speciaal voor te belonen. Ik heb de zwangerschappen, bevallingen en de borstvoeding destijds voor mijn rekening genomen plus het leeuwendeel van de anticonceptie, dus zo'n relatief kleine ingreep moet er dan best vanaf kunnen zonder beloning via de juwelier vind ik. Een etentje om de voltooiing van je gezin te vieren vind ik weer iets anders.

Wendelien

Laat ik nou na de zwangerschap en bevalling wel een prachtig juweel hebben gekregen van de trotse vader!

K.dootje

Ik zou er ook best een cadeautje voor over hebben, want man durft niet....de angsthaas.
Ik zou ook wel in zijn voor een geintje. Een leuke boxershort met tekst. "Ik vrij veilig" of zo.

Prulletje

Prulletje

30-03-2009 om 21:55

K-dootje

K-dootje, K.dootje heeft duidelijk voor deze anonieme tijdelijke nick gekozen omdat het aansloot bij het onderwerp. Het is vast maar eenmalig.
En nu on topic: Ik zou in deze lente periode gaan voor een leuk mandje met (paas)eieren en (bloemen)zaadjes

Prulletje

Riak

Je moet ook geen juweel krijgen na een bevalling, maar het mag wel. Gewoon als aandenken. Als herinnering aan de dag van zijn geboorte. Ook een juweel op mijn huwelijksdag en misschien nog wel èèn als we 50 jaar getrouwd zijn. Symbolisch dus.
Er staat niets over een beloning. Gewoon een aandenken dus.

Jezelf idd

Maar dan wel over een weekje ofzo

Tirza G.

Tirza G.

30-03-2009 om 22:59

Goed idee wil40

Een aandenken Want stel dat je vergeet dat je moeder bent geworden )))

HAHHAHHAH ik heb mijn bevallingen mooi niet af laten kopen met een juweel of een flesje ruiksel. Ik buit ze he-le-maal uit, iedere verjaardag opnieuw.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

30-03-2009 om 23:10

Ikke wel hoor (o.t.)

Ik heb voor elk kind een diamant in mijn trouwring.

Dat is niet om mijn bevallingen af te kopen, alsof het maar in enige verhouding staat. Maar dat is wel omdat ik elk kind opnieuw een kroon op ons huwelijk vindt. Manlief had van mij ook gemogen (diamanten in zijn ring) maar dat hoefde van hem niet zo.

Nou goed, nu ik erover nadenk heb ik het zelf bedacht en had ik het ook zelf uitgevoerd als ik niet zo slecht te been was geweest vlak na de bevalling. Dus misschien is het toch wel geen bevallingsgeschenk. Was het meer de praktische afwikkeling van wat ik zelf vanuit mijn bed gedicteerd heb destijds.

Maar serieus, soms gebeurt het wel eens dat ik over een kind zit te piekeren terwijl ik heel ergens anders ben of zo. Daarvoor heb ik een soort neurotisch trekje ontwikkeld: dan wrijf ik met m'n vinger over m'n trouwring op de plek waar die diamantjes zitten.

Ik geef onmiddellijk toe dat ik een sentimentele dweil ben.

Verder heb ik geen tips voor k.dootje, ik zou het ook niet weten. Overigens denk ik dat veel mannen de tinus-optie zouden kiezen (jezelf als kadootje). Overigens dacht ik precies hetzelfde als wat Genista zei, wacht nog wel een weekje Voor het moment zelf wil-ie volgens mij het allerliefst met rust gelaten worden, of hoogstens aandacht in de vorm van een avond voetbal kijken zonder enig gezeur aan z'n hoofd of zo, met een paar verleidelijke hapjes onder handbereik.

Margje

tonny

tonny

30-03-2009 om 23:14

Zo'n cadeau kan ik me best voorstellen

niet perse voor hem alleen, maar voor jullie samen.

Het is toch een belangrijk moment, je sluit nadrukkelijk een periode af en waarom zou je dat niet op een of andere manier markeren?

Destijds heb ik niet aan een cadeautje gedacht, maar ik herinner me dat ik in die tijd een bepaald boek heb gekocht en dat iets extra lekkers hebben gegeten. Ik kan me de dag nog goed herinneren. Ik ben nog steeds blij dat dit besluit mijn man geen enkele moeite kostte.

Tonny

K.dootje

K.dootje

31-03-2009 om 13:46

Reactie

Allereerst K-dootje
Excuses. Nav de topic heb ik een nick uit mijn duim gezogen, en niet gecheckt welke nicks er zoals voorkomen (ik post niet meer zo regelmatig als voorheen). Manlief wil het niet aan de grote klok hangen. Vandaar dat ik niet onder mijn gebruikelijke nick post, zoals Prulletje ook al opmerkte.

Mijzelf inpakken . haha, manlief heeft momenteel horror scenario's in het hoofd en zeker op de dag zelf zal ik hem daar geen plezier mee doen .

Ik heb na de geboorte van de oudste een mooie hanger gekregen van l'amour. Dat vond ik wel erg mooi. Ook heb ik toen een bedelarmbandje van mijn schoonouders gekregen. Mijn man heeft na de geboorte van de andere kinderen hier extra hoofdjes bij gekocht. Ik houd wel van symbolische dingetjes. Mocht ik zelf onder het mes gegaan zijn, zou ik het heel lief vinden van mijn man, wanneer hij iets zou geven. Dat ik iets wil geven is niet als beloning natuurlijk, wel om te laten zien hoezeer ik het waardeer.

Groetjes

Misschien

een mooi beeld bij de wereldwinkel hebben ze van die beelden van ouders en kinderen die allemaal met elkaar verbonden staan erg mooi!Ik kreeg er ooit een van mijn neef omdat hij ons gezin zo hecht vond.vond ik heel lief

Of een stoere ketting met van die ringen/kralen eraan de ketting is jullie band en de kralen symboliseren de kinderen en jullie ze kunnen apart van elkaar bewegen maar blijven altijd verbonden ofzoiets?

Yvonne

Yvonne

04-04-2009 om 16:30

Je moet er wel van houden....

een tattoo met de namen van jullie kinderen.

k.dootje

k.dootje

04-04-2009 om 21:57

Wat gekocht

Hoi,

Tattoo zou op zich leuk kunnen zijn, maar daar moet je idd van houden.De dingen die jij aandroeg Branca, is in de richting waar ik ook in dacht.

Ik heb net bij een goudsmid een 'aha' gezien. Ik vond de symboliek zo mooi, dat ik de prijs op de koop toe nam ;-/.

Het is een ring, die bestaat uit vijf smalle ringen. Iedere ring is gemaakt van een ander soort materiaal (5 unieke individueen). Twee zijn zilverkleurig (wij , de andere drie zijn goud kleurig (rood goud, geel goud, en nog iets (de kids). Ze zijn los te bewegen, maar zitten wel op een centrale plaats vast door een pinnetje.

We kunnen het nog ruilen, en zelfs iets laten maken... maar ik heb nu in ieder geval iets om te geven. Deze ring vond ik wel heel mooi symbolisch. Ik ben benieuwd wat ie ervan vindt. Hij verwacht niets (denk ik), dus des te leuker .

Groetjes, en bedankt voor het meedenken.

Klinkt mooi zeg!

Hoop dat hij het ook mooi vind

tonny

tonny

05-04-2009 om 14:44

Die ring

die kan-ie toch ook aan een kettinkje onder zijn kleding dragen, als hij niet van ringen houdt, zoals je inderdaad aan het begin van deze draad meldde? Het gaat om het symbool.

tonny

reina

reina

05-04-2009 om 15:40

Juist leuk

wat maakt het nou uit als andere mannen zoiets niet dragen, juist uniek! En als ie 'm niet wil laten zien draagt ie 'm inderdaad als hanger of alleen op bijzondere dagen.

Mooi symbool, maar...

Ik zou er mijn man echt geen plezier mee doen. Die zou het zo verschrikkelijk zonde vinden van het geld... Hij draagt geen ringen (of andere sieraden, overigens) en zou ook zo'n ring aan een ketting niet doen. Bij ons trouwen kreeg hij ons 'symbool' op een das-/reversspeld, en zelfs die draagt hij misschien maar 3 keer per jaar (als ik hem eraan herinner).
Misschien is jouw man minder star als de mijne, maar ik zou er wel goed over nadenken of toch eens voorzichtig vragen hoe hij nou echt over ringen denkt.

Jons

k.dootje

k.dootje

05-04-2009 om 16:58

Nuanceren

In mijn eerste reactie was ik niet specifiek genoeg. Ik heb hem ooit een zegelring willen geven, maar daar houdt ie dus niet van. Ik dacht bij een mannenring vanzelf aan een zegelring, en had eigenlijk nooit een ander soort ring gedacht. Dit is dus geen zegelring, maar ook zeker geen 'vrouwenring.' (er zullen vast vrouwen zijn die zoiets wel dragen, maar ik vind de ring meer voor mannen).
Enne... 3 briljantjes in zijn trouwring (dat was aanvankelijk mijn idee), dat zal ie wel echt te vrouwelijk vinden .

Als je in de echte 'mannen sieraden' komt (manchet knopen, dasspeld) zijn dat toch dingen die hij niet veel draagt. Zijn armband droeg ie wel vaak, maar die hebben we al wel 3 keer laten repareren. Hij heeft ook een kettinkje dat ie altijd draagt, en die wil ie denk ik ook blijven dragen, want ook dat heeft voor hem meer betekenis dan alleen een ketting.

En zoals ik zei... ik kan het ruilen

Ben erg benieuwd, want hij heeft er geen idee van dat ik iets gekocht heb .

Mocht ie het al niks vinden (wat ik me niet kan voorstellen, omdat hij ook wel aan symboliek hecht), heb ik besloten om een naambordje voor op de deur te laten maken . De huidige is nog altijd niet compleet. Omdat ik dit echter wel minder persoonlijk vond, heb ik in eerste instantie voor een sieraad gekozen (dat koop je jezelf niet...dat naambordje komt er nog wel een keer van)

tonny

tonny

05-04-2009 om 19:24

We zijn benieuwd naar de afloop

van deze geschiedenis.

Wens je man succes op De Dag en we horen vast nog van je hoe hij reageerde op het cadeau.

Tonny

Yvon Meijer

Yvon Meijer

05-04-2009 om 23:29

K.dootje

Mijn man gaat binnenkort ook. Hij is gek op een bepaald soort snoep, dus daar zal hij zeker wat van krijgen. Maar ik ben benieuwd hoe alles verloopt bij je man, laat je het nog weten? Succes ermee! Groetjes, Yvon.

k.dootje

k.dootje

14-04-2009 om 13:14

Update

Hoi allemaal,

Afgelopen donderdag was het dan zover.

De ingreep duurde een klein half uur (vlg de arts een kwartier, maar vlg mij is ie iig een half uur binnen geweest.)
De ingreep zelf vond ie erg mee vallen. Daarna had ie wel last. Nu is manlief de afgelopen maanden twee keer wezen bloedprikken, en beide keren flauw gevallen, en daar ben ik donderdag ook even bang voor geweest (in de auto zei hij dat ie licht in het hoofd werd, en zweterig; ik reed gelukkig, maar ik het idee dat hij in de auto weg zou zakken vond ik wel eng... gelukkig gebeurde dit niet.).
Hij heeft de afgelopen dagen erg rustig aan gedaan.

Gister is ie voor het eerst weer erg actief geweest (achter de kinderen aanhollen enzo), en dat beviel toch niet goed. Nu heeft ie ( net als donderdag en vrijdag) het gevoel dat ie in zijn kruis is geschopt zeg maar. Maar verder gaat het wel goed. Zijn wondjes dichten al aardig (de uroloog heeft het niet gehecht aan de buitenkant, alleen de zaadleiders).

En wat betreft het symbolische kado, hier was ie diep van onder de indruk. Hij vond de symboliek super. We moesten hem ruilen omdat ie te klein was, maar hij dacht er niet aan om het voor iets anders te ruilen. Hij wilde vrijdag ook meteen naar de goudsmit om zijn juiste maat te bestellen. Over ongeveer een maandje krijgt ie de ring dus in eigen maat.

Reden dat ie een zegelring niks vindt (heb ik nog maar eens nagevraagd), is omdat het brede stuk altijd aan de binnenkant gaat zitten, en dan is ie er voortdurend aan aan het draaien.

Verrassing geslaagd dus.

Yvon, wens je man ook sterkte binnenkort!

Groetjes,
K.dootje

Fijn k.dootje

dat man het mooi vond en dat alles goed gaat met hem!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

16-04-2009 om 00:29

Hee! k.dootje

Wat goed dat ie de verassing fijn vond! En mooi dat 't allemaal goed gegaan is. Mag ik vragen waarom de buitenkant niet gehecht is, of is dit altijd zo? Pff, ik vind het best spannend hoor, lijkt me heerlijk als het allemaal klaar en gedaan is. Ik denk dat ik mijn man verras met een etentje in het restaurant waar we ooit samen vaak heen gingen. Groetjes, Yvon.

k.dootje

k.dootje

16-04-2009 om 10:29

Yvon

Nee Yvon, dat niet hechten is niet standaard.

Ongeveer een week voor de ingreep bij mijn man, kwam er een vriend bij ons langs, die vertelde dat wij een week ervoor onder het mes was geweest. Hij moest de week erop terug komen om de hechtingen eruit te halen.

De uroloog die mijn man geholpen heeft zei dat ze niet meer hecht, omdat de mannen meer last van de hechting bleken te hebben dan van de rest van de ingreep. Daarom is ze over gegaan om niet hechten. Het zijn oom maar twee kleine wondjes. (de ene ongeveer een dikke cm, de ander ongeveer een halve cm)

Het is nu een week geleden bij mijn man. Het is nog altijd wel wat gevoelig.
Gisteren hebben we eens even gegoogled om te kijken hoe lang de herstel periode is. De dokter had wel iets gezegd als 'een paar dagen', maar hoeveel is een paar?
Volgens een website zou je 5 dagen aan moeten houden. Fietsen bv. durft ie echter nog niet aan.

De wondjes zijn inmiddels wel dicht trouwens. Als het nu gevoelig is, is dat 'inwendig'.

Succes voor je man. Wanneer moet ie?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

17-04-2009 om 23:22

K.dootje

Mijn man gaat over een kleine maand. Hij moet van mij verplicht twee dagen op bed en zijn benen tegen elkaar houden en films op de tv kijken en de boeken lezen waar hij nooit aan toe komt, pot snoepjes erbij en relaxen . Ik heb twee dagen extra hulp. Ik hoop dat jouw man zich snel weer helemaal goed voelt daar onder.. Groetjes, Yvon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.