Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

linzel

linzel

05-09-2011 om 15:12

Pinnen dat is een studie op zich

zie net de reclame voorbijkomen van de "nieuwe" manier om te pinnen. Voortaan alleen nog maar er in, roepen ze enthousiast. Ja was het maar zo.

Vrijdag in het winkelcentrum hier in 4 winkels zo ongeveer 5 manieren gehad om te pinnen.
1. bovenlangs, magneetstrip van me af
2. zijkant, magneetstrip naar me toe
3. bovenkant insteken, eerst op oke klikken, daarna je pincode en vervolgens nog een keer op oke
4. bovenlangs insteken, eerst je pincode, vervolgens op oke klikken
5. onderzijde voorkant insteken
Ben ik "nog maar" 44 en toch gaat het bijna altijd wel een keer verkeerd.
1. Nee mevrah, in déze gleuf.
2. nee mevrah, ff hier doorhalen
3. nee mevrah, even iets verder doordrukken
4. nee mevrah, magneetstrip naar de andere káhannt
5. nee mevrah, gelijk pincode dan pas op oke
6. nee mevrah, eerst op oke, dan pincode, dan op oke

Sommigen gebruiken een heel nieuw apparaat, anderen hetzelfde apparaat, alleen andere insteekplek.
En dan zeggen ze op die reclame: alleen je pas op een andere plek, de rest blijft hetzelfde.
Mogen ze van mij dan wel overal met hetzelfde systeem komen, zou toch leuk zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

05-09-2011 om 15:36

Wat ik dan wel weer leuk vind

Is dat er tegenwoordig ná de transactie staat: geslaagd. Kijk Eens Aan. Dat heb ik sinds mijn rijbewijs niet meer gehoord

Tirza

Had je deze nog niet gehad linzel?

Pasje er per ongeluk in laten zitten terwijl je weg wilt lopen met je boodschappenkar. "Uw pas zit er nog in mevrouw. Hij piept niet voor niets."

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2011 om 16:29

Ik stel me blond op

en vraag hoe ik het nu weer eens moet doen. Bij die grote grijze blok-pinapparaten kan het twee kanten op. Als ze een afplakstrookje op de zijgleuf hebben geplakt is het simpel, dat snap ik zelfs

Merel

Merel

05-09-2011 om 16:58

Zonder hulp!

Het is me nog steeds zonder hulp gelukt, al doe ik het wel eens fout, bijv met kaartje linksom of rechtsom door de gleuf halen, maar dan verbeter ik mezelf snel. Wel kan ik me voorstellen dat echt oudere mensen het niet meer snappen.
Nu ook weer, moet ik kiezen tussen 1=Maestro (pinnen dus) en 2=chippen. Bij een andere winkel is het precies andersom 1= chippen 2= Maestro. Ik vind het erg onlogisch dat al die bedrijven die pin automaatjes maken niet even samenwerken en er iets eenduidigs van maken.

amk

amk

05-09-2011 om 20:25

En dan

staat er bij grote vriend appie heel sneaky dat je in eens niet meer kan chippen. Dat is onhandig zeg. Was naast de bedrijfskantine de enige plek waar ik dat ding gebruikte. De appie is namelijk onze alternatieve bedrijfskantine: groter en stukken goedkoper en net zo verweg als de kantine.

neteret mut

neteret mut

05-09-2011 om 21:07

O.t.

En ik ben blij dat het in NL nu op die ( voor jullie nieuwe) manier moet. Ik heb jarenlang staan stuntelen als ik eens in een nl-winkel was en weer vergeten was hoe het ook alweer ging. Nu gaat het tenminste hetzelfde, nou ja als die verschillende apparaten ook eens echt precies hetzelfde werkten ( pinnen heet hier bankcontact) Op OK drukken ben ik hier dacht ik niet tegengekomen

En wat ook nog eens veel onhandiger is

Vroeger ging het zo bij de appie happie en was ik heppie:
Zooi op de band, alvast de hele reut met de pasjes afwerken zodat ik die meteen weer kon opbergen en zodat ik meteen snel de boodschappen kon gaan inruimen in de tassen. Allen op het laatst nog even OK en dat was het dan!
Nu: zooi op de band, pasjes... pasje laten zitten! (eh, waar laat ik mijn portemonnaie.. eh, want straks moet het pasje er nog in terug, nou, toch maar terugstoppen in handtas zolang) boodschappen in tassen inruimen, OK, pasje uitnemen, portemonnaie opnieuw pakken en pasje opbergen.
Sja. Onhandig als je het al zolang anders gewend bent.
Had ik al gezegd dat ik niet van verandering houd en dat ik al niet eens begin aan twitter, hyves en dat ik vind dat de ovchipkaart met de eerste bezuiniging op het ov de afvalbak in mag?
Niet elke verandering is een verbetering!

Vonda

Fiorucci

Fiorucci

06-09-2011 om 07:05

Vonda

En dat doe ik dus niet, pasje erin en dan pas na alle boodschappen pinnen. Ik pin nu dus pas als alle boodschappen aan de beurt zijn geweest, want dan kan ik ook niet alsnog mijn pas vergeten. (want niet elk apparaat piept als je je pas vergeet)

En die piep!

En die geweldige piep!! Sommige pinautomaten piepen al vóór je de pincode moet intoetsen en dan betekent de piep dus : "toets je pincode in" en niet haal je pas eruit. En ikke net gewend aan die appie waar de piep betekent : 'hoooooo, wacht albana je vergeet je pas voor de zoveelste keer!!!' moet betalen bij de kapper...
Piep en atomatisch haal ik dus de pas eruit en staat er : transactie onderbroken....Huh? Nogmaals en zelfde effect....érgens gaat er iets dus mis. Tot dus de kapster zegt dat ik de pincode moet intoetsen eerst...Jaha, maar hij piepte toch??? Had ik dat nog niet gedaan dan? Tot 4 keer toe lukte het me niet bij de kapper...die kapster moet wel denken dat ik helemaal achterlijk ben toch?
groeten albana

Foo

Foo

06-09-2011 om 09:02

Feest

Ik krijg steeds zo'n feestelijke gevoel bij het pinnen: net als Tirza word ik helemaal blij van het "geslaagd" iedere keer. Daarom alleen al zou je gaan pinnen, toch?
En ik ben er inmiddels aardig aan gewend, ik vind het, net als anderen hier, alleen jammer dat je niet meer van tevoren kunt pinnen bij de Appie. Dat is dus een handeling extra, maar ja, dat went ook wel weer, vroeger was het altijd zo.

Linzel

Het klinkt alsof jij zo iemand bent die even moet controleren wat NAT betekent als dat op een bordje voor een glimmende deur staat.
Of zo'n geel driehoekbord op een natte vloer van een toiletruimte ziet als uitnodiging om naar binnen te gaan

Over balkjes en inrijden (we gaan ot)

Berber, wij hebben ooit eens een kantoorarchief naar een externe opslag verhuisd. Met een gehuurd busje,vol oude dossiers, naar zo'n Shurgard-achtigde boxenverhuurder. Er hing wat leidingwerk onder het plafond bij de ingang, maar het ging net.

Op de heenweg. Op de terugweg schampten we ineens tegen de leidingen aan. Het duurde even voor het kwartje viel: doordat de bus was uitgeladen was deze hoger op zijn wielen komen te staan.

Gelukkig waren er in die opslag nog wat mensen aanwezig, die hebben we allemaal in de laadruimte laten klimmen, toen kon het busje alsnog onder de leidingen door.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

06-09-2011 om 16:23

Boot

Ik sta nog al eens voor een open brug (of istie nou dicht?) Daar moeten dan boten onderdoor met hele onzekere kapiteins. Tjongejongejonge mannen, zó hoog (lang, groot, whatever) istie echt niet. De minimale doorvaarhoogte (bij hoog water) is toch wel een meter of 13, 14 nouououou dan heb je nogal een jachtje nodig voordat je klem zit.

Tirza

Puck

Puck

06-09-2011 om 20:51

Van het weekend bij het tankstation

Voor me wil een meneer afrekenen en duwt zijn pinpas onderin het apparaat. Weigering. meneer: "Hij doet het niet" medewerker: u moet hem aan de zijkant door het apparaat halen". meneer: "maar dat is helemaal afgeplakt"
Kennelijk weten de mensen in de winkels het ook allemaal nog niet zo goed.
Verder moet je bij sommige apparaten die pas er zo ver en stevig indrukken dat ik er op kan wachten dat ik nog eens een pasje doormidden breek. Of zou ik hem al ergens hebben laten zitten en vergeten zijn mee te nemen voor die tijd?

jessica 5

jessica 5

07-09-2011 om 00:57

Nou en hier

Ik heb vorige week nog zo'n pinautomaat op tilt laten slaan in een winkel. Trok ook te vroeg die pas eruit(na een piepje). Het hele systeem moest weer opnieuw opgestart worden. Gelukkig maar een klant achter mij die wel contant kon betalen. Ik was die dag niet de enigste die dat ding op tilt joeg,volgens de medewerkers daar. Ze zullen wel gedacht hebben weer zo'n stomme muts die er weer niets van snapt ;-(

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.