Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sjillie

Sjillie

05-11-2008 om 08:20

Plaatje rustig inademen

Mijn 6 jarige zoon is erg enthousiast. dat is erg leuk, maar soms werkt het ook tegen hem en heeft hij er wat last van.

Zo ook met praten, in al zijn enthousiasme wil hij 10 zinnen in 1 woord proppen en dat kan niet.
Hij komt er dan niet meer uit en even rustig inademen is dan de remedie.

Nu is het lastig om dat steeds te moeten zeggen tegen hem omdat hij soms het gevoel krijgt dat hij het allemaal niet kan en wij boos zijn.

Nu had ik bedacht dat het misschien handig is om een plaatje op de kast te hangen van rustig inademen. Ik heb wel eens zo'n plaatje gezien (hoofd met lucht getekent)

ik kan het plaatje echter nergens meer vinden.

Weet iemand een link naar een plaatje die duidelijk aangeeft dat iemand rustig inademt? Mag best een grappig plaatje zijn (hoeft dus niet het plaatje te zijn die ik in gedacht heb, misschien zijn er wel betere en leukere.)

alvast bedankt

Gr Sjillie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

05-11-2008 om 09:04

Uitademen!

Ik heb juist geleerd dat je moet letten op rustig uitademen (in plaats van inademen) als je rustig wilt wordn.

Sjillie

Nu maar hopen dat je zoon zijn spraakzame bui vlak bij die kast krijgt. Want als hij eerst nog het halve huis doormoet om bij de kast met het plaatje te komen, is hij helemaal hyper vrees ik
n@nny

Sjillie

Sjillie

05-11-2008 om 13:42

Bedankt allemaal

het is het plaatje geweorden die egberdien aan gaf, heb mijn zoon de verschillende plaatjes/ picto's laten zien en bij deze zei hij gelijk wat het betekende!

Inge mijn zoon moet vooral rust nemen en daarbij moet hij met een rustige inademing beginnen, dan komt de rest vanzelf.

N@nny, bij mijn zoon werkt het zelfs als hij boven is het plaatje beneden hangt! Hij ziet het vaak genoeg hangen door de dag heen en zo wordt hij er alerter op (hoop ik)maar mijn zoon kennende komt het goed.

GR Sjillie

Emmawee

Emmawee

05-11-2008 om 22:11

Sjillie

Niet om te zeuren, maar ik heb net een heel betoog van de logopediste aangehoord over mondademhaling en hoe kwalijk dit wel niet kan zijn. Wat dat betreft is dit plaatje niet het beste voorbeeld. Verder heeft Inge ook echt gelijk, dat uitademen het startpunt is. En dat weet ik weer uit eigen ervaring met hyperventilatie.
Nogmaals, niet om te zeuren en als het werkt dan werkt het... maar wilde ik je toch nog even laten weten.
Succes met de ontspanning!
Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.