Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

05-09-2010 om 11:33

Politiek...

welke leek of deskundige, of alles wat er tussenin zit, op het gebied van de politiek kan vertellen of hij/zij denkt dat er nieuwe verkiezingen zullen komen?
Waarom wel, waarom niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sp

sp

07-09-2010 om 14:40

Gewoon verder

zijn de laatste berichten, nu Klink is opgestapt....zucht

mirreke

mirreke

07-09-2010 om 15:44

Ja, ik lees het net ook

Aan de andere kant denk ik, laat ze het maar proberen. Het gaat toch niet lukken, en dan valt dat kabinet fijn, en krijgen we alsnog nieuwe verkiezingen, waarbij de pvv dan ook weer een stuk kleiner wordt, na gebleken wanprestaties.
Overigens wordt vanuit de omringende landen met zorg gekeken naar de ontwikkelingen (of het gebrek eraan) in Nederland, en ook in België trouwens.

Onbegrijpelijk

hoopt het cda werkelijk door deze belachelijke koers stemmen terug te krijgen van de pvv ?

Nou zat ik wel stiekem te hopen dat Beatrix zo vlak voor haar pensioen haar politieke gezicht laat zien en besluit om die ene mm politieke macht die ze heeft nu breeduit te gebruiken door geen opdracht meer te geven voor dit extreem rechtse kabinet. WANT dat kan !

Willink gaat aan de slag

Tjeerd Willink krijgt nu de opdracht en niet Rutte. Verrassend.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2010 om 00:25

Eens met cobi

Als minister vond ik Verhage wel prettig overkomen, maar ik krijg een steeds grotere weerzin van hoe hij zich opstelt in dit (inderdaad) circus. Ik vind dat hij onderhand een stap opzij zou moeten doen voor iemand die nog wel openstaat voor álle mogelijkheden.

Lynna

Lynna

08-09-2010 om 06:49

Haha

Moest wel erg lachen dat ik gisteravond het nieuws hoorde dat Tjeenk Willink benoemd is en dat de koningin dus lekker doet wat zij zelf wil. Ik vond dat ze gister een loopje met haar hebben genomen, dat vond ze blijkbaar zelf ook en dat is afgestraft. Heel mooi.

reina

reina

08-09-2010 om 07:14

Hé!

Dat had ik gemist, de koningin heeft Tjeenk Willink benoemd? Mooi,ze laat geen loopje met zich nemen door de heren die allemaal zitten te vlassen op het pluche (VVD/PVV/CDA). Benieuwd waar de soap nu weer op uitdraait. Inmiddels vind ik Verhagen een steeds irritantere man worden, geeft vage antwoorden, wil zijn zin doordrukken, onsympathiek dus!

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 11:10

Leve de koningin

Hoera! Hoera! Hoera!

Sancy

Sancy

08-09-2010 om 12:41

Cobi

"Hmm, eigenlijk vind ik het toch wel bedenkelijk, dat de koningin, in een constitutionele monarchie nog zoveel politieke invloed heeft"
Goh. En ik heb geleerd dat het juist de essentie is van een constitutionele monarchie, dat de monarch ook nog een rolletje heeft

Nou cobus...

Om eerlijk te zijn, vind ik het met de huidige poppenkast toch wel een prettig idee dat een persoonlijkheid als onze majesteit nog een vorm van invloed heeft en deze ook aanwendt. Stel je voor dat we volledig aan dit potsenmakend trio waren overgeleverd?

Sancy

Sancy

08-09-2010 om 13:54

Izar

Inderdaad. Maar het uitgangspunt is en blijft een constitutionele monarchie. Hoe het daarbinnen is ingericht doet niets aan dat concept af.

Sancy

Sancy

08-09-2010 om 14:43

Misvatting

Het is een misvatting om te denken dat het geheim van Noordeinde slaat op alle inhoud van de gesprekken tussen de ministerraad en de Koningin. Het klopt wel dat het ongepast is om de *discussies* tussen ministers en koningin publiekelijk te maken. er is geen enkele reden waarom de minister-president niet zou kunnen antwoorden op jouw vraag.

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 16:06

Niet eens met cobi

Behalve dan waar het Verhage betreft
Kijk, op zich heeft de koningin natuurlijk helemaal geen politieke invloed. Het feit dat dat nu zo lijkt, is omdat Wilders en zijn marionettepoppetjes Verhage en Rutte (ik zit nu even mijn krant na te praten maar dat mag) gisterenochtend ineens een heel ander deuntje gingen spelen dan de dag ervoor, toen Opstelten een eindverslag uitbracht. Waardoor je de vreemde situatie kreeg dat het advies dat zij in handen had niet meer strookte met de werkelijkheid. Waardoor de koningin in een politieke rol werd geduwd.
Maar ook ik ben blij dat dat kennelijk overruled kon worden, want heremetijd wat een farce allemaal.
Verder ben ik trouwens ook wel republikeins geloof ik. Behalve dan dat het me eigenlijk vooral niet interesseert, dat hele koningshuis.

Ja iedereen

is bang voor de majesteit, cdaérs en cu's helemaal natuurlijk, zo heeft God NL haar majesteit geschonken etc. maar ook omdat het een zeer goed geinformeerde figuur is met een geheugen als een loden pan (zoiets was de uitspraak toch ?) en een intelligent mens met een goed werkend brein.

Althans dat denk ik.

En wat gaat er gebeuren als WA en zijn Max daar op het werkpaleis zitten... ik zie dat ook niet zo zitten, dat die lui dan zich gaan buigen over ingewikkelde formatiekwesties. En dat samen met de drang tot commerciele activiteiten binnen de vastgoed, in Wassenaar een paar boerderijen slopen (terwijl het monumenten zijn) om dure 'eengezinswoningen van slechts een paar miljoen per stuk' te verkopen of in straatarme landen villa's bouwen... straks zien we de LPF kopstukken van weleer op audientie gaan want die weten zoveel over de bouwsector etc.

Nee dat kan ook niet straks goed gaan.

Was het trouwens Bea zelf niet die mopperend tegen de pers zei in Lech "Lech niet te zeiken, ik mag geen dag op vakantie", dat NL dat niet lekker vond omdat er net een nazi gekozen was als premier dat kon haar niet schelen, want geskiet moest er worden.

Zucht, en nu zelf extreem rechts.

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 16:17

Manda

We hebben meer te lijden van boertige ambtenaartjes die gedurende enkele jaren de macht binnen een gemeente in handen krijgen en gezellige particuliere hobbies gaan zitten uitoefenen (en andermans hobbies door de grond laten zakken) om dan weer te vertrekken, dan van Alex en zijn vrouw.

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 17:17

Overigens (nog even terugkomend op cobi)

"Hmm, eigenlijk vind ik het toch wel bedenkelijk, dat de koningin, in een constitutionele monarchie nog zoveel politieke invloed heeft ."
Letterlijke quote uit de Volkskrant: "Als Beatrix de hernieuwde inzichten van Rutte, Wilders en Verhagen had gevolgd en Opstelten had gevraagd weer te gaan werken aan een rechts kabinet, zou ze de hoon van de linkse partijen over zich hebben afgeroepen. Zo bezien is de benoeming van Tjeenk Willink als informateur een logische stap."
De politiek bestaat natuurlijk uit meer partijen dan het CDA, de VVD en de PVV, hè?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2010 om 02:07

Cobi

Om misverstanden nav Kaaskopjes posting "eens met cobi" te voorkomen.===
Stel dat we het echt eens helemaal eens zouden zijn! Ik was het eens met wat je schreef, de rest was aanvulling.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2010 om 02:26

Boertig

Starry: We hebben meer te lijden van boertige ambtenaartjes, ....., dan van Alex en zijn vrouw. ===
Precies. Wat te denken van uit de löss getrokken boertjes! Je moet er toch niet aan denken dat Jan en Alleman kans maakt om president te worden? Nee dan liever Alex en Maxima. Ik ben trouwens sowieso niet tegen het Koningshuis.

Starry Night

Starry Night

09-09-2010 om 09:57

Izar

Ja, nou ,maar als ik dan bedenk dat ons iets zou treffen als Amerika een aantal jaar terug. Zo'n Bush aan het roer... Ik vind het hier toch zo slecht nog niet. Zo'n min of meer ceremoniële koning(in) en daaronder de werkelijke macht die mekaar constant de maat meten en in het gareel houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2010 om 12:59

Inderdaad

Waarom zou je in vrédesnaam een ceremoniële president willen als je al een koning(in) hebt? Een koning(in) zoals bij ons is uitermate belangrijk voor de economie. Men kent Beatrix, men respecteert haar om wie ze is, maar ook vanwege haar afkomst. Wie in haar kielzog meereist stelt blijkbaar wat voor, dus interessant om zaken mee te doen. Ze kost geld, maar ze brengt ook geld in het laadje.
Barack Obama is eigenlijk een van de weinige naam die ik ken van presidenten. Van veel andere landen moet ik het opzoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.