Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leony

Leony

08-09-2010 om 16:32

Populaire hits met gitaar nodig - wie helpt?

Mijn zoon wil graag gitaar leren spelen. Nu heb ik iemand gevonden die les geeft door populaire muziek te vereenvoudigen naar het niveau van een leerling. Denk bijvoorbeeld aan hits van Anouk (Nobody's wife) of Oasis (Wonderwall).
De leraar luistert naar de originele song, vertaalt het naar een gitaarpartij op het niveau van de leerling, speelt het dan vereenvoudigd voor en leert de leerling welke accoorden en grepen er nodig zijn.
Nu is mijn zoon niet zo thuis in hitlijsten omdat hij weinig radio luistert (hij is 10). Zelf hebben we veel muziek, maar dat is nogal verjaard .... met Dire Straits kun je als kind van deze tijd niet meer aankomen vermoed ik
Wie weet leuke aanvullingen van hits met een mooie gitaarmelodie er in?
Al vast heeeeel erg bedankt voor suggesties!
Leony

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 17:20

Populaire hits?

Zijn hits niet per definitie populair?
(nee, sorry, dit is flauw, en ik kan je niet eens verder helpen ; hoop anderen wel)

Engelandvaarder

Engelandvaarder

08-09-2010 om 18:44

Wild thing

Het eerste nummer dat onze zoon moest leren op zijn electrische gitaar was Wild Thing van The Troggs. Zie je het voor je, jongen van 9 op gitaar, zusje van 6 zingen, hilarisch!
Verder kwamen vorig jaar aan bod: Smoke on the water (Deep Purple), Wonderwall (Oasis) en Kids (MGMT). Morgen weer de eerste les na de vakantie, ik ben benieuwd wat er op het programma staat.

Guinevere

Guinevere

08-09-2010 om 18:58

Kurt cobain

Ja, dan moet je natuurlijk Kurt Cobain unplugged proberen. En niet met de Dire Straits aankomen bij de huidige jeugd? Zelden mijn 8-jarige zó enthousiast gehoord als toen hij de Dire Straits hoorde!

Annet

Annet

08-09-2010 om 19:55

Michael jackson

Laat je zoon liedjes zien op youtube. Dan kan hij zelf kijken of hij deze (of andere artiesten) leuk vindt.
MJ is oud en nieuw, dat scheelt weer.
Mijn zoon van 8 is gek van deze muziek. Die heeft hij pas leren kennen na de dood van MJ.

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 20:37

Guinevere

With all due respect: Nirvana unplugged natuurlijk En goeie tip!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2010 om 02:36

Mijn vriendin

geeft ook gitaarles, ik zal het eens vragen.

Leony

Leony

09-09-2010 om 09:29

Stuk verder

Dank voor de nuttige tips [excuus voor het pleonasme Starry Night ].
Vooral het zoekwoord unplugged leverde leuke dingen op. Ik heb inmiddels wat titels verzameld.
Nog meer suggesties zijn natuurlijk heel welkom! (vooral van wat eigentijdse muziek -
Groet, Leony

De evergreen

The house of the rising sun, van the Animals. Die heb ik nog het meest gehoord bij kampvuren, bonte avonden en wat dies meer zij.

Guinevere

Guinevere

09-09-2010 om 13:33

Eigentijds

Ik vind het eigenlijk heel leuk dat de muzikale voorkeur van mijn zoon nogal ouderwets te noemen is. Wat een schatkist aan fraaie oude muziek is Youtube! We zitten regelmatig samen oude krakers te beluisteren, vanaf de jaren 50.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.