Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ilva

Ilva

28-04-2012 om 14:06

Porto betalen

Laatst kregen bij post zonder postzegel. Een brief erbij van de post of wij even 1 euro willen betalen. Nou, daar heb ik dus geen zin in. Ik heb toch niet om die post gevraagd? Post was gericht aan zoonlief van 11 jaar. Nu hadden we het een beetje genegeerd maar nu kregen we een herinnering. Moeten we die euro nu betalen? Ik heb het toch niet fout gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

28-04-2012 om 15:04

Negeren

Ik betaal niet, maar neem de post wel aan. Ze gaan de afzender maar lastig vallen.

Ilva

Ilva

28-04-2012 om 17:23

Accepteren

Hoezo accepteren, het wordt in m'n brievenbus gegooid. Het is niet zo dat de postbode aanbelde en vroeg of ik het wel wilde hebben. Je neemt de post door en komt er pas later achter waar je voor moet betalen. Post was allang opengemaakt. Brianna, heb jij het wel eens genegeerd want ik heb nu dus een herinning gehad. Straks krijg ik nog een of andere boete.

joer

joer

28-04-2012 om 17:53

Negeren

Wij soms ook. Inderdaad eerst een brief bij de post. Daarna nog een herinnering.

Ik betaal nooit. Na de herinnering ook nooit meer iets gehoord.

Is het onze fout wil ik best betalen maar niet voor iemands anders fout.

Hangt ervan af

als iemand de postzegel compleet is vergeten, betaal ik de (straf)port wel.

Maar als de post wat te zwaar is voor de zegel, dan laat ik het zitten. Soms komt er een tweede kaart (is al jaaaren geleden trouwens) maar als je die ook negeert gebeurt er niks meer.

Brianna F

Brianna F

28-04-2012 om 20:55

Klopt

Soms 2e herinnering, daarna niets meer.

Tirza G.

Tirza G.

28-04-2012 om 22:39

Niks

Ik haal post op voor mijn werk en daar zitten regelmatig van die kaartjes aan. Ik betaal nooit. En de herinneringen ook niet. Ik pletter alles weg. O nee, dat is niet waar. Soms, als ik een goeie bui heb, plak ik hem helemaal vol met afgeweekte ouwe zegels. Of 5 ct ofzo.

Tirza

Ilva

Ilva

29-04-2012 om 10:10

Bedankt

Mooi dan gaat de herinnering dus ook in de papierbak. Weg ermee. Bedankt voor de reacties!

OUD PTT-ER

OUD PTT-ER

29-04-2012 om 11:48

Zo werkt het

De procedure op het werk was als volgt:Geen postzegel?Kaartje sturen met strafport,herinnering sturen ,en daarna :Niets meer.Het kost namelijk teveel om al die postzegels te gaan innen,dus dat gebeurt nooit.

Wat suf!

Nee, dan heeft de Schotse PTT het beter geregeld. Je krijgt een kaartje in de bus. Als je de post wilt hebben, moet je het afhalen op het postkantoor en eerst de boete betalen natuurlijk. Ik ben wel zo nieuwsgierig dat ik het ga halen :o)

Goed idee voor post.nl

alleen lastig dat het aantal postkantoren steeds dunner gezaaid is.

Hier in buitenland

Kwam de postbode de door mij verstuurde post terugbrengen en mocht ik ter plekke bijbetalen wat er nog bij moest. Darna nam ze het wel mee.

Bromvlieg

Ik moet er ook wel eventjes voor rijden, je moet ervoor naar distributiecentrum, waar pakjes en deze post af te halen zijn.

Anneku

Anneku

01-05-2012 om 11:47

Slecht plan dus

Met de auto een eindje moeten rijden om een enveloppe op te halen die ook bij jou gebracht had kunnen worden met een beetje portokosten. Wie is er nu het beste in service?

TNT denkt dat je de post wel op tijd wil hebben en daarom doen ze de porto erbij. Je kunt de enveloppe ook gewoon ongeopend terugsturen en inderdaad kun je ook wachten tot de herinnering. Daarna gebeurt er toch niets meer.

Ik prefereer het nederlandse systeem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.