Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Positieve terugblik op het jaar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeder van twee, fladder en xanneke

Ik had al sorry gezegd voor het blijkbaar verkeerd inschatten van Moeder van twee haar posting. Heel erg jammer dat jullie deze draad op die manier in het negatieve trekken. Om die reden heb ik geen zin meer om dit draadje te lezen, laat staan nog reageren.
Verder wil ik Xanneke bedanken voor het opstekertje, en wens ik haar en iedereen op ool dat alle wensen voor het komend jaar zullen uitkomen.

Gr. Poezie.

fladder

fladder

18-12-2010 om 01:02

Jammer, poezie

"Ik had al sorry gezegd voor het blijkbaar verkeerd inschatten van Moeder van twee haar posting. Heel erg jammer dat jullie deze draad op die manier in het negatieve trekken. Om die reden heb ik geen zin meer om dit draadje te lezen, laat staan nog reageren."

Als het niet goed voelt om te reageren, moet je dat niet doen.
Ik bedoelde het niet persoonlijk. Het spijt me dat jij dat wel zo hebt opgevat. Maar je uitspraak, dat "wij" deze draad daarmee "op die manier in het negatieve trekken", is ook niet echt prettig.

Nou ja, zand erover. Burnouts doen nare dingen met de mens. En ik denk dat we het toch goed bedoelen...

Kaaskopje

Kaaskopje

18-12-2010 om 01:21

'gewoon'

Gemiddeld genomen was dit een 'gewoon' jaar. We hebben nog werk, dat is al heel wat in deze tijd. De sfeer op het werk is het afgelopen jaar helaas wel minder geworden, maar met de collega's waar ik het goed mee kan vinden maken we er gewoon iets gezelligs van. Met de dochters gaat het goed. De oudste mocht éindelijk versneld naar een hoger niveau. Dat scheelt haar toch anderhalf jaar. En door de jongste mocht ik kennismaken met het fenomeen 'verkering' en alles wat daar bij komt kijken. Financieel gezien gaat het eigenlijk ook helemaal niet zo slecht met ons. Het blijft een hele kunst om alles rond te breien, maar dat lukt ons aardig.

Moeder van twee.

Moeder van twee.

18-12-2010 om 07:34

Niks aan de hand

Poezie, ik heb me jouw reactie niet echt aangetrokken hoor. Maar had wel de behoefte om e.e.a. recht te zetten. In ieder geval bedankt voor je bezorgdheid. Het wachten is op het moment dat ik me zorgen ga maken over mezelf en ik kan je vertellen: Het moment is angstig dichtbij.

fladder

fladder

18-12-2010 om 10:20

Moeder van twee

"Het wachten is op het moment dat ik me zorgen ga maken over mezelf en ik kan je vertellen: Het moment is angstig dichtbij."

Hoe bedoel je dat? Dat je het niet meer trekt met je kinderen? Ik ga niet meteen roepen dat je een depressie hebt, en misschien heb je al gedaan wat je kan, maar toch zeg ik het: doe niet zo stom zoals ik, en trek aan de bel (dokter, psycholoog, maatsch.werk). Niemand heeft er wat aan als jij ook inkakt...

Sterkte!

Dit jaar

Eigenlijk kan ik zeggen dat ons jaar heel goed is verlopen en dat is ook wel eens fijn!

Lieve fladder

Ik wilde je destijds mailen maar mijn laptop werd ernstig verkouden. Alles moest eraf dus ook outlook. Weg waren de mailadressen. Ik heb weken niet kunnen internetten en mailen. Daarnaast had ik het even druk met eigen zaken. Mijn excuus!

Als ik wat voor je kan doen! Ik heb nog een bijna nieuwe winterjas maat S Jack en Jones. Kan ik een van je zonen er blij mee maken?

Eindelijk thuis

Al 14 jaar in Duitsland, enorme heimwee, moeite met de plaatselijke cultuur, ernstige ziekte, depressie, scheiding, nieuwe moeizame relaties en wachten tot de kinderen studeren zodat ik eindelijk terug kan naar Nederland. Totdat deze zomer iemand uit mijn naaste omgeving een fantastisch iemand bleek te zijn die dag en nacht voor me klaar staat, waar ik lol mee heb en me een heel nieuw leven toonde in de stad waar ik met zoveel ongenoegen al zo lang woon. Sindsdien is overal waar ik me bevind of kijk mijn thuis. Mijn woning, supermarkt, bos.... Dit is mijn thuis.... eindelijk.

Maylise

Maylise

18-12-2010 om 15:42

Goed

Afgelopen jaar was voor het grootste deel positief.
Het was wel een jaar van veranderingen. We zijn verhuisd naar Frankrijk. Dit heeft tot gevolg gehad dat we bepaalde dierbare mensen achter hebben moeten laten zoals sommige vrienden en familie. Bovenal is een van mijn kinderen in Nederland gebleven ivm haar studie en dat was toch wel een van de moeilijkste gevolgen van deze verhuizing. Uiteindelijk is de afstand natuurlijk niet zo groot maar ik mis haar wel.
Positiever is dat ik een nieuwe baan heb waar ik heel blij mee ben en waar ik hopelijk echt wat van kan maken.
We hebben ook andere familie weer in de buurt nu en het is fijn om hun vaker en langer te kunnen zien.

Een van mijn schoonzusjes heeft er dit jaar een baby bijgekregen dus daar waren we ook allemaal heel blij mee.

Mijn oudste zoon voelt zich nu steeds meer in zijn nieuwe omgeving en leven thuis en daar ben ik ook heel dankbaar voor. Hij heeft twee emotioneel en psychisch zware jaren gehad maar ik merk sinds een half jaar dat hij veel evenwichtiger en gelukkiger is geworden.

Mijn oudste dochter heeft zich dit jaar verloofd en de jongeman in een kwestie is iemand die we graag in de familie zullen verwelkomen dus daar ben ik ook dankbaar voor.

Ook met de andere kinderen waren er geen enorme problemen en zorgen dit jaar dus dat is ook positief.

Wel hebben we een medische diagnose voor een van de kinderen gekregen waar we nog niet zo goed weten welke kant dit op zal gaan en dat is wel een bron van zorgen.

Uiteindelijk kijk ik dus wel positief terug op dit jaar. Het was een jaar van veranderingen van levensstijl en woonplaats en dit heeft toch veel impact gehad maar overwegend toch wel positief.

2011 zullen we in ons nieuwe huis intrekken en daar heb ik enorm veel zin in. Verder zal mijn dochter in de zomer gaan trouwen dus we zullen in elk geval ook een leuk feestje hebben.

Maylise

Manda Rijn

Manda Rijn

18-12-2010 om 15:51 Topicstarter

Fély wat fijn!

en is diegene ook een nieuwe liefde ?

Kippenvel

En tranen in mijn ogen heb ik van je verhaal Fladder
Dikke knuffels
Muizemeis

Manda rijn

Ik geloof zelfs De Liefde

Poeh he

Fladder en anderen... wat een verhalen zeg. Ik hoop dat 2011 veel mooier voor jullie wordt.

Manda Rijn

Manda Rijn

18-12-2010 om 20:22 Topicstarter

Fely

nou wat geweldig, geniet van elkaar !

Wat lief manda rijn

Dank je. Zoals voor velen hier in het draadje waren er donkere tijden, maar gelukkig ook veel lichtpuntjes niet in de laatste plaats mijn kinderen en ik hoop voor allen die het zwaar hebben (gehad), dat ze met hulp en liefde de negatieve ervaringen om kunnen zetten in iets positiefs.

Fély

Marleen

Marleen

18-12-2010 om 22:16

Een baby

Dit jaar is mijn grote wens in vervulling gegaan: een tweede kind. Oudste is al 9 en nu een baby erbij! Er ging jaren aan vooraf waarin het gewoon niet kon, en nu ineens is ze er en ze is ook nog een superlief! Verder gaat oudste nu hier in het dorp naar school ipv in de stad, en het blijkt geweldig goed uit te pakken, dus met hem gaat het ook goed. En mijn ouders zijn gezond, ook heel erg belangrijk. Na jaren waarin er van alles aan de hand was wel even fijn zo! Liefs aan jullie allemaal, Marleen

Dubbel gevoel

Een jaar met teveel uitvaarten, teveel keren afscheid van een dierbaar mens en ook een paar keer de schrik dat een dierbaar mens in diepe problemen raakte. Aan de andere kant ook veel positiefs dit jaar, waar ik blij van word, te ingewikkeld om over uit te wijden.

Tijd om terug te kijken

dit is inderdaad de tijd in het jaar om terug te gaan kijken. mooi om alle verhalen te lezen, en er stil bij te staan wat geluk nu echt is.

bij ons begon het jaar goed, met ons 10 jarig huwelijk dat we in disneyland hebben gevierd. Dochters die leuke dingen hebben mee gemaakt, en lekker in hun vel zitten wat ook wel eens anders is geweest. Leuke vakantie gehad en plannen gemaakt voor de bijzondere vakantie van volgend jaar. Vaak bij vrienden en familie geweest, het ging super.

in september een omslag doordat ik onverwacht in het zkh belandde, dat was een heftige tijd. Herstel gaat minder en deze week zit ik weer in het zkh voor nieuwe onderzoeken. De laatste maanden zijn daardoor voorbij gevlogen. hopelijk begint het nieuwe jaar weer fris en fruitig, met nieuwe energie.

Gruffalo

Polly Shearman

Polly Shearman

19-12-2010 om 18:22

Fantastisch

2010 was geweldig! IS geweldig.
Mijn hele gezin, is gezond en gelukkig en bij elkaar!
Dus TOP jaar!
de drama vakantie, alle onderzoeken, diagnoses enz enz... zijn helemaal niet zo erg, en achteraf kunnen wij gelukkig overal om lachen.
Op naar 2011 wat ongetwijfeld net zo fijn word, samen met mijn mannen!
Groet, Polly

oregano

oregano

19-12-2010 om 19:37

Fladder

Ik wens je heel veel sterkte, wat een heftig verhaal zeg....
Ik wens je in ieder geval een beter, en vooraleen liefdevol en rechtvaardig 2011!

Jujube

Jujube

20-12-2010 om 00:33

Positief en negatief

Ach, het jaar bestond, zoals elk jaar, uit positieve en negatieve dingen. We hebben een maand door de USA gereisd deze zomer; was geweldig! Een paar dagen na terugkomst overleed een vriendin heel plotseling en bleek een andere vriendin kanker te hebben. Een goede vriendin ligt nu in scheiding; de buurvrouw herstelt gelukkig voorspoedig van haar hernia-operatie. Qua werk mag ik niet klagen en man heeft een heel leuke nieuwe baan dichtbij huis. Zoon heeft z'n havo-diploma gehaald en doet nu de opleiding die hij graag wil, de meiden hebben 't erg naar hun zin op hun VO-school. Met broer gaat 't slecht; nog steeds erg depressief en ik ga 'm deze week maar weer thuis ophalen zodat hij met kerst hier is. De relatie van zwager is voorbij, erg jammer. Maar hij komt vrijdag wel gezellig helpen met koken voor kerst want eerste kerstdag komt de hele familie hier eten (traditie). Ik heb veel overgewerkt deze zomer en ook de laatste weken, dus volgende week ben ik vrij en ook in de meivakantie en ik hoef geeneens vakantiedagen op te nemen. En dit najaar begonnen met maandelijkse vriendinnenavond met leuke vrouwen uit onze wijk.
Ik wens iedereen een goed 2011. Maar...met af en toe moeilijke dingen waardeer je de positieve dingen des te meer (en zie je ze soms ook beter). De mensen die 't extra moeilijk hebben gehad dit jaar (fladder, muizemeis, Jons en vast nog anderen) wens ik extra veel licht, lucht en liefde toe!
Groet,
Jujube

Asa Torell

Asa Torell

20-12-2010 om 14:55

Ach sini

Wat hartverscheurend. Vreselijk dat je neef geen andere uitweg meer kon zien. Sterkte ook voor je vader.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-12-2010 om 20:46

Sini

Afgrijselijk. Ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van de dagen samen met het gezin.
Groetjes
Massi
PS: En gefeliciteerd met je tweede graad!

Yta Chalne

Yta Chalne

20-12-2010 om 21:00

Positief, en jaar

Lastig altijd, zo'n heel jaar overzien. Zo lopen schoolkinderjaren eigenlijk van september tot juni, en qua seizoenen begint het jaar voor mij gevoelsmatig in mei. Maar, dat gezegd hebbende, ik ben van plan dit jaar positief te labelen. Daar word ik namelijk blij van. Het was een prima jaar dus, en volgend jaar mag het best nog ietsje beter. Er waren ook veel dingen echt goed, het gaat goed met de kinderen, onze relatie is echt goed, ik heb twéé leuke banen ondanks gesomber van bedrijfsarts en andere artsen, ik ken heel veel bovengemiddeld leuke mensen. Volgend jaar een keer vooruit ipv achteruit qua gezondheid en dan ben ik helemaal tevreden.

Even anders.

Even anders.

20-12-2010 om 22:07

Saai!

Wees blij, tel je zegeningen, bla bla. Ik weet het.

Maar mijn jaar was een beetje saai! Geen grote tegenslag (ben mijn baan kwijt, maar ja, we eten er nog geen boterham minder om...) maar ook geen grote hoogtepunten. Een verre reis was het meest spannende. Voor de rest kabbelde het jaar - voor mijn gevoel - voort ondanks dyslexie-onderzoeken en een versnelling. Saai! Midlifecrisis?

Even anders

Ik doe het niet vaak, iemand anders mijn sores in zijn gezicht smeren, maar misschien moet je toch even de eerste rij reacties van dit draadje lezen.

Ik kan je garanderen dat je bestaan in 1 klap een stuk minder saai wordt dan.

Het idee van dit draadje was nu juist om positieve dingen op te sommen, een soort bufferdraadje eigenlijk.

Weet je, een blaadje, een straal zonlicht, een busrit door het besneeuwde Groene Hart, een roze ochtendhemel, een vogel in de tuin, een fietsslot dat niet is bevroren... allemaal dingen waar je je leven mee kunt ontsaaien.

Je moet gewoon even een andere bril opzetten. Dan is niets meer saai.

Oh en sini

Kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent. Sterkte.

fladder

fladder

20-12-2010 om 22:44

Sini

Dat zijn heel akelige dingen... Sterkte!

oregano

oregano

20-12-2010 om 22:46

Sinilind,

Wat enorm triest....iemand die geen andere uitweg meer kan zien en voelen...heel veel sterkte voor jullie als naaste familie...
Oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.