Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Post pakket weg?

Ik bestel ook eens wat via internet, voor de eerste keer... . Ik plaats mijn bestelling, ik kreeg onmiddellijk bevestiging, pakket werd samengesteld en was onderweg. Levering verloopt via DPD (privé dienst). Verloop pakket kon opgevolgd worden via internet. So far, so good.

Tot ik gisteren online zie staan dat ik mijn pakket ontvangen heb. Ik bel, ja hoor zeggen ze. Ze sturen mij het document op met uur en datum levering, en met mijn zogezegde handtekening.

Ik moet dus nu een klacht indienen en zo voort en zo verder. Buiten het feit dat ik dus met al die administratieve rompslomp zit, dat mijn dochter dus nu zonder haar verjaardagscadeau zit, dat het geld natuurlijk wel van mijn rekening gaat, dat ik een nieuwe bestelling moet plaatsen (in Duitsland), dat ik maar moet zien mijn geld terug te krijgen voor de niet geleverde goederen: ik begrijp het niet.

Die 'postman' belt dus aan en er is niemand thuis. En dan komt daar plotseling uit het niets iemand aan die beweert Mevr. X te zijn, tekent met valse handtekening, en postman vol vertrouwen(?) pakje afgeeft, terwijl de valse hand-ondertekenaar niet eens weet wat er in dat pakje zit? Nu ja ,dat is zowat het enige dat ik mij erbij kan voorstellen.

Heeft iemand al gelijke ervaringen gehad? Het bedrijf waar ik besteld heb moet ik nu morgen contacteren (want zij moeten voor mij de klacht neerleggen??). Ik kan dat niet rechtstreeks, zo blijkt.

Ik baal hier echt van: vorige maand jas dochter gestolen en nu dit. Wie doet nu zo'n dingen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sasvangent

Sasvangent

10-06-2009 om 21:38 Topicstarter

Denk ik niet

bwah, het zou kunnen maar het lijkt mij niet waarschijnlijk. Ik heb nl. navraag gedaan bij de privé-dienst. Simpel gezegd: als de 'postman' niet kan aantonen waar het pakje is, zal hij "er zelf voor verantwoordelijk zijn" (afin, als ik mijn gerief uiteindelijk maar krijg).

Het is trouwens zijn job, die op het spel staat toch, zeker als hij dit vaker doet. Zomaar niet bezorgen kan je toch niet serieus menen?

Tirza G.

Tirza G.

10-06-2009 om 22:58

Mijn postbezorger

(ik heb een vaste volgens mij) schreef ooit op het briefje: het pakje ligt op de caviakooi. Nou, toen kon die man helemaal niet meer stuk bij mij. Die had dus blijkbaar de moeite genomen mijn cavia;s eens te bestuderen en ze niet eens te verwarren met hamsters of konijnen ofzo.

Tirza (wel balen trouwens Sasvangent!)

Buren

Ga eens informeren bij je buren en de buren van je buren. Ik teken regelmatig voor pakketjes van buren van buren etc. Zij zijn niet thuis, ik wel en dan ligt 't hier in de hal. En ik ben idd wel eens een keer vergeten dat pakje gelijk 's avonds te brengen. Normaal krijgt degene die het pakketje moet hebben dan wel 'n berichtje: het is bezorgd op nr. zoveel maar of de DPD (duitse pakket dienst) dat ook doet weet ik niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 01:12

Buren

Door mijn werk heb ik ook regelmatig te maken met klanten die willen weten waar hun bestelling blijft en het komt een enkele keer voor dat het pakje zogenaamd bezorgd is. Mijn gedachten gaan dan toch gelijk naar de bezorger...
Ik snap om eerlijk te zijn niet dat bezorgdiensten, ook tnt dus, pakketjes bij buren afleveren. Het kan handig zijn, maar het kan ook voor problemen zorgen. Het automatisme van bezorgers dat je dat wel even doet voor buren ergert mij ook. Ik ben echt niet de beroerdste om pakketten aan te nemen, ik zal er in dit huis wat hebben bewaard voor school en buren, maar met onze huidige buren hebben we amper contact en vind ik het daardoor onplezierig om iets af te moeten leveren of het door ze op te laten halen. Ik wil dat niet! En voor school staat er tijdens vakanties soms dagenlang een grote doos, of zelfs meerdere pakketten in de huiskamer. Leuk en aardig, maar kan de post e.d. niet bedenken dat die pakketten tijdens schoolvakanties niet bezorgd kunnen worden?
Maar dat is niet het enige nadeel van buren. Stel dat er iets is met een pakket waardoor je het meteen mee terug wilt geven, maar de buren nemen het aan, dan moet je er vervolgens mee naar het postkantoor, moet er een verzendbewijs van vragen, dan moet je het betreffende bedrijf bellen om het nummer van het verzendbewijs te geven en dan maar afwachten. Als je een pakket niet wilt hebben kun je beter gelijk weigeren, dat komt meteen in het systeem te staan en daarmee is de kous af. Je hebt hele brutale bezorgers. Die eisen gewoon dat mensen de boel toch aannemen. Letterlijk gehoord: u moet het aannemen, u wilt niet weten hoeveel administratie ik moet doen als u weigert.

Sasvangent

Sasvangent

11-06-2009 om 09:15 Topicstarter

Mbt. buren

Ik had het niet geschreven maar ik ben bij onze 4 dichtste buren gaan navragen, zonder succes. Overigens vond ik dit zeer vervelend: wij wonen daar dik 4 jaar en hebben nog geen enkele kennismaking gehad; zelfs nog nooit wat gezegd tegen 'de buren'. Leuk hoor als je dan moet gaan aanbellen met de vraag of ze toevallig een pakje hebben en je handtekening hebben nagebootst.

Imv. het aanbieden staat op de site van DPD: “Wat gebeurt er als de geadresseerde niet gevonden kan worden? We doen in totaal drie pogingen om uw pakket te leveren. Als de ontvanger niet thuis is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een berichtkaartje achter in de brievenbus. Een nieuwe leverdatum kan dan worden geregeld met DPD.”
Er is zelfs de mogelijkheid om online een nieuw leveradres aan te vragen.

Dus nu moet ik Duitse verzendfirma aanschrijven met de vraag een klacht neer te leggen bij DPD. Maar Duitse firma heeft haar geld allang ontvangen. Dus als ze dan al een klacht willen neerleggen, dan is er voor hun niet echt haast bij. En dan moet er nog een soort van intern onderzoek komen bij DPD, waarbij die bezorger wel zal zeggen dat ik thuis was (nou, toevallig werk ik alle dagen dus dat wordt geen probleem). Maar ik zie het somber in. Valse handtekening is nl. een criminele activiteit; ik zal eens moeten nagaan of DPD daar geen uitsluiting van verantwoordelijkheid voor heeft; al is mijn relatie met de Duitse leverancier, niet met DPD, en dus eigenlijk ook niet mijn probleem. Bon, straks mijn beste duits maar eens bovenhalen en een telefoontje richting leverancier.

Ondertussen weet ik niet wat ik moet doen: wachten tot alles opgelost is en dan vragen voor nieuwe levering? Arme dochter, daar gaat haar cadeau.

En eerlijk gezegd: postmannen die zo creatief zijn als ik hierboven lees? Zo’n dingen heb ik nog niet meegemaakt. Bovendien is die bezorger van DPD maar een eenmalige bezorger, de postbode komt elke dag.

Geheime stukken provincie

Onze ex-buurvrouw werkte voor de provincie en kreeg vaak officiële stukken via de pakketdienst (tnt deed dit nooit) waarvoor getekent moest worden en waarop héél vaak stond 'PEROONLIJK' en 'officieel eigendom van de provincie/staat de nederlanden' ofzoiets. Buurvrouw was altijd weer boos op de bezorgdienst, maar wilde weer wel graag dat we pakjes van b.v. de wehkamp aannamen...(daar hoefde je niet voor te tekenen). Nu deden wij niks met die officiele stukken (ja afgeven bij de buren) maar daar verbaasde ik me altijd weer over....dat dat kán! Wie weet ben ik wel een spion van rusland ofzo.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

11-06-2009 om 11:55

Buren niet kennen

"Overigens vond ik dit zeer vervelend: wij wonen daar dik 4 jaar en hebben nog geen enkele kennismaking gehad; zelfs nog nooit wat gezegd tegen 'de buren'"
Dit vind ik wel een beetje eigen schuld dikke bult. Het is best handig om je buren te kennen, voor het aannemen van pakjes bijvoorbeeld

Verder vind ik het heel vervelend voor je en hopelijk komt het pakje nog boven water.

Sasvangent

Sasvangent

11-06-2009 om 12:17 Topicstarter

Huh rafelkap

Dat ik mijn buren niet ken, en zij ons niet, is voor velen misschien raar maar standaard in onze straat: niemand kent niemand, niemands kinderen spelen met elkaar. Tot gisteren zou ik zelfs niemand in de supermarkt herkennen al stonden ze naast mij.

Maar ik begrijp niet wat dat met 'eigen schuld dikke bult' te maken heeft. Ik betaal wel bijna 8 euro verzendingskosten, bij een firma die beweert de goederen tot 3 maal aan te bieden. Er wordt verder niets vermeld over aanbiedingen bij de buren.

En zelfs dan nog: het is niet omdat ik mijn buren niet ken, dat ik met slechte bedoelingen handtekeningfraude zou plegen om vervolgens een pakje achter te houden. De logica ontgaat mij compleet. In jouw optiek heb je ook maar pech met buren waar je niet mee om kunt, om welke reden dan ook. Sorry maar ik vind het een rare stelling.

Alsnog fijn dat je hoopt dat ik het pakje terugvind.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 13:27

Beetje flauw

`Het merendeel van onze klanten vindt het prettig dat zendingen bij de buren wordt bezorgd. Hierdoor hoeft men de zending niet van het Postkantoor af te halen.´
Dat hebben ze mij nooit persoonlijk gevraagd. Ik ben erg sociaal ingesteld, wij kunnen ook nooit nee zeggen als zo´n pakketbezorger voor onze neus staat. `Natuurlijk joh, doen we!´ Maar eenmaal de deur dicht vraag ik me dan af wat wij in vredesnaam met 5 grote kartonnen dozen moeten de rest van de vakantie. Die dozen moeten maandag erna toch naar de school. School belt bij ons aan, maar verhip, wij werken of zijn naar school. Waarom moet er een sticker op om te snappen dat zoiets niet praktisch is?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 13:36

Foei pelle

Bij afwezigheid een briefje op de deur hangen??
Als er geen enkel probleem is, dan is het handig als de buren het aannemen. Ik vind dat bezorgers téveel uitgaan van een probleemloze situatie. Dat sommigen het zelfs presteren om aan te dringen en te klagen als je niet wilt is natuurlijk grijs erg. Ik vind het als buur ook niet mijn verantwoordelijkheid dat het geld kost als er extra gereden moet worden. Ik ben hier door mijn werk en onze wat stroeve verhouding met de buren echt wat anders over gaan denken.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 13:46

Overigens

de laatste keer dat wij dozen voor school kregen was ik dapper op weg mijn poot stijf te houden, toen het gezin om me in praatte dat het toch geen moeite was. Afijn, bezorger teruggeroepen. Hij kon de hele papierwinkel waar hij al een heel wat minuten mee aan het schrijven was geweest weer verfrommelen. Dit was volgens mij een goedzak eerste orde, dat mag ook gezegd Volgende keer kan het gezin toch de boom in vrees ik. Er is op iedere school wel íemand met een auto, die even op en neer kan naar het postkantoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 14:12

En zo gaat iedereen van zijn standpunt uit

Jij door je werk en ik als 'klant'.
Ik ga er toch vanuit dat ook de post weet wanneer scholen dicht zijn en wanneer niet in eigen regio. Wat eigen initiatief tonen door het gewoon vast te houden tot de eerste schooldag vind ik nou weer niet vreemd. School vragen een ander leveradres op te geven vind ik op zich niet verkeerd. Het is natuurlijk ook een situatie die zo gegroeid is in de jaren. 'Ach, de buren doen dat wel.' Maar vroeger was ik dan ook altijd thuis.

brenda129

brenda129

11-06-2009 om 14:19

Verkeerd bezorgd

Hier kreeg ik vorige week een briefje in de bus met de mededeling dat ik het pakketje op kon halen op nummer.....
Stond mijn eigen nummer ingevuld. Dan mag je dus alle buren langs om te kijken of daar je pakketje afgegeven is.

Een jaar geleden zag ik ook via track en trace dat mijn pakketje bezorgd zou zijn. Ik heb toen klantenservice gebeld dat dit toch echt niet het geval was. Zij hebben toen contact opgenomen met de bezorger en kwamen na een dikke week speuren erachter dat hij het pakketje wel op het goede nummer hadden afgegeven maar wel 2 straten verderop. Die mensen hebben het aangenomen en ook geen melding gedaan dat het verkeerd bezorgd was.

Of een keer dat ik een bozige buurvrouw met mijn pakketje voor de deur had staan met de vraag waarom ik niet de moeite neem om mijn pakketje zelf bij haar te gaan halen. Die had ze al 4 dagen in huis. Ik wist van niks. Nooit geen briefje gezien van de bezorger.

Ik bestel regelmatig en het gaat ook heel vaak goed maar soms....

Sasvangent

Sasvangent

11-06-2009 om 14:49 Topicstarter

Ontvanger: ja inderdaad

Ik weet dat er bij ontvangst moet ondertekend worden, en normaliter doe je dat dan in eigen naam. Op die manier kan je er nog achter komen wie nou je pakje zou kunnen hebben. Daarom vroeg ik om het afleverbewijs door te faxen. Daar zou wel de naam van de ontvanger opstaan.

En toen kreeg ik dat bewijs; staat daar toevallig toch niet een handtekening op van/met mijn achternaam! Dus: iemand die niet mijn achternaam heeft, heeft wel ondertekend met mijn achternaam. Dat is dus wel fraude. En dat helpt mij dus niet verder in mijn speurtocht naar de eventuele juiste buur.

Sasvangent

Sasvangent

11-06-2009 om 14:55 Topicstarter

Brenda

Een bezorging in de juiste straat en juiste nummer maar in met een verkeerde postcode-zone, dat is iets wat inderdaad nog zou kunnen in mijn geval (dan zou pakje zowat 5-6 km verder staan). Misschien eens navragen bij dat andere huis.

Maar in ieder geval hebben ze dan toch nog altijd een pakje aangenomen wat duidelijk niet voor hun was, een ander adres opstaat en dan nog met mijn naam ondertekend. Blijft bizar (alhoewel, na wat ik hier allemaal lees...).

Christa.

Christa.

11-06-2009 om 15:04

Kaaskopje

"Ik ga er toch vanuit dat ook de post weet wanneer scholen dicht zijn en wanneer niet in eigen regio. Wat eigen initiatief tonen door het gewoon vast te houden tot de eerste schooldag vind ik nou weer niet vreemd."
Sorry, maar dat is toch echt de verantwoorddelijkheid van de school zelf hoor. TNT heeft een hele mooie bewaarservice daarvoor uitgevonden. Gewoon even aan TNT doorgeven dat de school in een bepaalde periode dicht is en dan houdt TNT de post netjes vast of stuurt het door. Jij denkt dat de mensen bij TNT niks te doen hebben of zo? De school waar jij de pakketjes voor in ontvangst neemt is niet de enige school/bedrijf/enz in Nederland hoor. De TNT is belast met het bezorgen van post en pakketjes. Ze zijn er niet voor om voor iedereen te gaan bedenken wanneer ze er niet zijn (bedrijf, school, particulier).
Christa.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 15:35

Brenda

Een jaar geleden zag ik ook via track en trace dat mijn pakketje bezorgd zou zijn.
Precies en dat gebeurt helaas vaker dan je zou denken. bewijs dan maar eens dat je het niet aangenomen hebt als het pakket verder onvindbaar blijft. Maar dit is een probleem waar de oppassende goed zijn werkdoende bezorger niets aan kan doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 15:40

Christa

Ik zal het ook wel te symplistisch zien, maar van scholen is lándelijk bekend wanneer er vakanties zijn, van particulieren en bedrijven niet. Misschien ook een beetje dom van de verzender om daar niet bij stil te staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 15:44

Christa

Ik heb twee kennissen die in de pakketbezorging werken en mijn dochter heeft laatst een bezorgklusje voor een vriendin gedaan voor een hele week. Ik verklaarde haar voor gek, omdat het folderbezorgen ons nog goed in het geheugen ligt. En idd...nooit weer! Alle respect voor mensen die dat echt als baan hebben.

Millenia

Millenia

11-06-2009 om 17:33

Sas van gent

Heb je een straatnaam in de buurt die op jouw straatnaam lijkt? Ik heb hier iets soortgelijks aan de hand gehad. Wij hadden een Apple Ipod touch besteld, dus niet zo groot. Die kwam niet aan. Gebeld met het bedrijf, die werkten ook met DPD, geloof ik. Wij zijn bij het bedrijf gaan zeuren. En kwamen op een gegeven moment per ongeluk achter het mobiele nummer van degene bij het bezorgbedrijf die ons als regio had. Die zijn we vervolgens lastig gaan vallen.
Het bleek als volgt gegaan: de bezorger was iemand die slecht Nederlands spreekt, maar wel van goede wil. Die had het pakje twee straten verderop bezorgd, op een straatnaam die enigszins lijkt op de onze, wel op het goede nummer. En daar door de brievenbus(!) gedaan, er was dus niet getekend. De chef van de bezorger is op pad gegaan om het pakje terug te halen en alsnog goed te bezorgen. Misschien speelde mee dat het verzendende bedrijf met die pakketdienst een contract had dat kwijtgeraakte pakjes door de pakketdienst vergoed moesten worden. Tenminste, dat zeiden ze.
Dus: kijk naar de straatnamen bij jou in de buurt en blijf zeuren en bellen. Dat van die handtekening is inderdaad wel merkwaardig, maar ik heb ooit bijna getekend voor een pakje dat niet bij mij moest zijn. Dat gaat als volgt: komt een bezorger aan mijn deur. Die zegt: hier is uw pakje. ???? Hmmm, misschien heeft iemand in huis iets besteld. Ik til mijn pen op om een formulier te tekenen en wat zegt die man: "dan pak ik uw fiets". Fiets???? Dat kon niet waar zijn. Bleek de bezorger ook de verkeerde straat te hebben.
Laatste mogelijkheid: woont er iemand in de buurt met dezelfde achternaam?
Ik weet hoe vervelend het voelt, vooral als het iets duurs is, dus ik hoop dat het nog boven water komt.

Rafelkap

Rafelkap

11-06-2009 om 18:34

Sas van gent

Toch heeft dat niets te maken met kinderen. Mijn kinderen spelen niet met buurkinderen (zijn er niet). Ik plaag je maar een beetje met "eigen schuld dikke bult" , ik bedoelde dat je er tegenop zag bij iedereen aan te moeten bellen, bij mensen die je niet kent, omdat jij en je buren "langs elkaar heen leven". Meer niet.
Jouw logica ontgaat mij compleet, behalve dat je lange tenen hebt. Logisch hoor, als je je pakje op zo'n manier niet krijgt. Ik zou ook flink woedend zijn.

Pakketje voor de deur

Ik heb niet al het hier bovenstaande gelezen,maar ikheb nog een optie; die is mij overkomen.
Ik zat hier al een paar dagen te wachten op een pakketje besteld bij Outletplanet. Vanavond kwam er hier toevallig een vriendinetje van dochter aan de deur waarvoor ik de deur open deed: raad eens: MIJN PAKKETJE STOND BUITEN NAAST DE VOORDEUR!!!!!!!!!!!!!!!!nou jaaaaa! laten wij hier nu altijd de achterdeur gebruiken...dus eer dat ik zo'n pakketje vind..
zo kan je pakketje dus ook verdwijnen: als iemand het ziet staan en meeneemt.
Het pakket was ok nog eens zeer professorisch ingepakt. Het is een doos lego: hier zat een stuk ribkarton met plakband omheen geplakt...dus..doos geschadigd.
Ik weet zeker dat ik noooit meer iets bestel bij outletplanet!! ( ik mag die naam hier vast niet noemen??)

Dpd

en o ja, ook verstuurd door DPD.

Anna

Anna

11-06-2009 om 21:00

Ook gehad

Veel besteld bij Mail en female en aangegeven dat het NIET bij de buren afgegeven mocht worden. Ik kreeg een briefje in de bus met een onleesbare krabbel waar het bezorgd was. Huisnummer zo onleesbaar dat ik niet wist waar het was gebleven. Uiteindelijk bleek het te zijn bezorgd bij mensen ongeveer 10 huizen verderop, de enige mensen met wie we minder goed zijn . Gelukkig was de doos niet opengemaakt.
Toch vind ik het erg slordig omdat ik had aangegeven dat het nergens anders bezorgd mocht worden.

Anna

Anna

11-06-2009 om 21:22

Ik dacht

gewoon de TNT.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2009 om 00:22

Maar...

ik ben niet negatief over de postbezorgers die hun werk goed doen!
Misschien heb je gelijk dat ik te veel wil van tnt en zo.
Persoonlijk, heel persoonlijk dus, vind ik dat de standaardprocedure moet zijn dat de post 2 x zelf aanbiedt, liefst in de avond die tweede keer, en als het dan persé moet zouden ze bij de tweede keer de buren kunnen inschakelen.
Ik zal er wel een beetje dwars mee zijn, maar in principe betaal je de post of de pakketdienst om je brief of pakje naar het huisnummer te brengen wat op de envelop of etiket staat. Stel dat ik een duur pakket bezorgd krijg en een buurman zoals Miriam heeft gehad mag het aannemen...? Buurman kan altijd zeggen dat hij het nooit aangenomen heeft. Ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat het makkelijk is als je dat soort klusjes voor je buren kunt opknappen, zit er ook een rare kant aan.

Millenia

Millenia

12-06-2009 om 09:15

Idioot argument pelle

"Het staat in de voorwaarden dat het mag en daar ben je mee accoord gegaan." Ja, duh!! Je hebt gewoon geen keus. Dat is het probleem. De pakketbezorgers rekenen een fijne prijs, spiegelen van alles voor en hanteren intussen slechte voorwaarden. Protesteren heeft geen zin, want dan krijg je je pakket gewoon niet bezorgd. Ik heb nog geen internetwinkel gezien waarbij ik kon kiezen uit transporteurs én een transporteur kon kiezen die twee maal bezorgt en dan pas de buren inschakelt.
En dat het zo duur wordt als ze het 's avonds nog een keer aanbieden, waag ik te betwijfelen. Het tarief is nu al heel behoorlijk en de bezorgers worden slecht betaald, dus er wordt gewoon goed op verdiend. Er moet winst ingeleverd worden als de voorwaarden consumentvriendelijker worden. Kan ik niet mee zitten. Het is gewoon onbeschoft om je probleem (geadresseerde is niet thuis) af te wentelen op omwonenden en daarbij die omwonenden onder druk te zetten. Daarbij valt mij hier op dat de bezorgers aanbellen en na drie seconden al besluiten dat je niet thuis bent en naar de buren hollen. Ik zit hier op zolder. Wordt er gebeld, duurt het twee trappen voor ik beneden ben. Dan staan zij dus al bij de buren te bellen. Niet één keer meegemaakt, maar is standaard als er iets bezorgd moet worden.

Sasvangent

Sasvangent

12-06-2009 om 09:43 Topicstarter

Ik ben

blij verrast. Zoals ik hoger heb geschreven, heb ik gisteren het Duitse bedrijf gebeld met de uitleg en de vraag om een klacht neer te leggen.

Het was een hele vriendelijke dame aan de telefoon, die mij onmiddellijk zei dat ze alles voor de klacht zou regelen.

Na wat te typen op haar computer, zei ze dat alle door mij bestelde goederen nog voorradig waren. En het hele pakket gingen gisteren nog opnieuw opgestuurd worden (gratis natuurlijk). Ze vond dat ik niet moet zitten wachten tot alles uitgeklaard is. Echt super, een pluim voor dit bedrijf!

Ik heb trouwens al bericht gekregen; mijn pakje zit nu ergens in Hamburg. Als het eerste pakje alsnog te voorschijn komt, moet ik het gewoon weigeren, en dan moet DPD het naar de haar (verkoper) terugsturen.

Overigens: ik heb nu als afleveradres mijn werkadres opgegeven, ook wel terug door DPD (kan ik niet kiezen. Bovendien blijkt DPD hier elke dag langs te komen. Ik wacht vol ongeduld.

Sasvangent

Sasvangent

12-06-2009 om 09:47 Topicstarter

Rafelkap

Hm, ik had je bericht fout geïnterpreerd. Ja, het is natuurlijk onze eigen schuld dat we onze buren niet kennen, maar het komt door de plaats waar we wonen en de inplanting van de huizen. Overigens wonen wij daar het meest recent, en al die oude buren kennen mekaar ook niet, de trend zet zich gewoon voort.

In mijn oude buurt kende ik mijn buren wel, daar werden vaak buurtfeestjes georganiseerd, hier dus niets van buurtvriendschappen.

Tineke

Tineke

12-06-2009 om 13:46

Hmz

Ik heb nogal wat ervaring met pakketjes ontvangen ). Als we niet thuis waren, dat werd het pakket altijd in de schuur gezet...eh ja, die stond dus gewoon open.
Bij buren maak ik alleen met Wehkamp mee, en dan krijg je ook geen briefje in de bus.
Onlangs een verkeerd bezorgd pakketje bij ons, en dat was een lastige. Hulp had het aangepakt en ervoor getekend. Er stond wel een andere naam op, maar ons adres. Die naam kwam in het telefoonboek niet voor. Pakje opengemaakt, er stond nergens een afzender of geadresseerde, geen pakbon. Toen zijn de kinderen deur aan deur gaan aanbellen, dat kostte veel tijd, maar ze hadden de juiste persoon gevonden. Ik kan me voorstellen dat mensen die moeite niet nemen, en dan heb je inderdaad pech met je pakket.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.