Off-topic discussies
Sasvangent
10-06-2009 om 19:36
Post pakket weg?
Ik bestel ook eens wat via internet, voor de eerste keer... . Ik plaats mijn bestelling, ik kreeg onmiddellijk bevestiging, pakket werd samengesteld en was onderweg. Levering verloopt via DPD (privé dienst). Verloop pakket kon opgevolgd worden via internet. So far, so good.
Tot ik gisteren online zie staan dat ik mijn pakket ontvangen heb. Ik bel, ja hoor zeggen ze. Ze sturen mij het document op met uur en datum levering, en met mijn zogezegde handtekening.
Ik moet dus nu een klacht indienen en zo voort en zo verder. Buiten het feit dat ik dus met al die administratieve rompslomp zit, dat mijn dochter dus nu zonder haar verjaardagscadeau zit, dat het geld natuurlijk wel van mijn rekening gaat, dat ik een nieuwe bestelling moet plaatsen (in Duitsland), dat ik maar moet zien mijn geld terug te krijgen voor de niet geleverde goederen: ik begrijp het niet.
Die 'postman' belt dus aan en er is niemand thuis. En dan komt daar plotseling uit het niets iemand aan die beweert Mevr. X te zijn, tekent met valse handtekening, en postman vol vertrouwen(?) pakje afgeeft, terwijl de valse hand-ondertekenaar niet eens weet wat er in dat pakje zit? Nu ja ,dat is zowat het enige dat ik mij erbij kan voorstellen.
Heeft iemand al gelijke ervaringen gehad? Het bedrijf waar ik besteld heb moet ik nu morgen contacteren (want zij moeten voor mij de klacht neerleggen??). Ik kan dat niet rechtstreeks, zo blijkt.
Ik baal hier echt van: vorige maand jas dochter gestolen en nu dit. Wie doet nu zo'n dingen?
Nely
12-06-2009 om 14:29
Zulke briefjes
met de tekst: bij afwezigheid afgeven bij de buren op nr .... zie ik ook wel eens als ik de post aan het bezorgen ben.
Zelf probeer ik een pakje (dat toch niet door de brievenbus blijkt te passen) aan de naaste buren af te geven. Ik vraag wel netjes of ik het bij hen mag afgeven omdat er bij de buren niemand opendoet na het aanbellen en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Zeg er dan uiteraard ook bij dat er bij die buren een briefje in de bus gaat waarop staat bij welke buren ze het kunnen afhalen. Dan hebben ze het idd sneller in huis dan wanneer ze eerst naar het postkantoor moeten (en dat intussen al gesloten kan zijn ofzo).
postbezorger
12-06-2009 om 14:41
Pakjes
Pakjes die net niet door de brievenbus passen, ja hoor. Hier ook. Moet je ze boven in een flat gaan brengen. Ook dat kost tijd.
Millenia
12-06-2009 om 14:52
Tijd en pelle
Postbezorger: "Moet je ze boven in een flat gaan brengen. Ook dat kost tijd." Hier ben ik het nou zo ontzettend mee eens!! Je werk kost tijd!! Hier is dat ook al zo. En wat doet de regering?????
En Pelle: ik maak me druk om dat aanbellen en niet wachten, omdat ik niet verplicht wil worden om beneden te gaan zitten wachten voor een pakketje. En ik doe er geen twee minuten over om naar beneden te komen, zo oud ben ik nu ook weer niet (2 trappen). Hooguit een minuut.
postbezorger
12-06-2009 om 15:11
Tijd
Tijd kost geld. Pakketjes boven in flats gaan brengen kost geld. Pakketjes s avonds opnieuw aanbieden kost geld. En al die tijd bij elkaar kost allemaal geld bij elkaar. En dan gaan de tarieven weer omhoog. De regering hoeft niks te doen hoor ik wil best wat meer verdienen.
Lieve Milennia er zijn gewoon ook mensen die hun pakket zsm willen hebben. Die alleen maar blij zijn dat de buren het krijgen. Tuurlijk moeten de bezorgdiensten zich wel aan hun eigen regels houden. Daar zeg ik niks van. Ik blijf trouwens wel redelijke tijd wachten. dat iemand ook echt de kans heeft om bij de deur te komen. Kost tijd maar zoveel tijd heb ik wel. Kan ik ff snel lopen..... Wat een pech dat ik jouw postbezorger niet ben.
Puck2
12-06-2009 om 15:32
En hier is tnt pakketdienst liever lui dan moe
Als ik in Pelles posting lees dat het standaard is dat bij afwezigheid bij de buren afgegeven kan worden: dat doet TNT pakket hier dus nooit. Mijn buurvrouw bestelt veel online en vindt het prima als ik bij haar afwezigheid haar pakketjes in ontvangst neem (en omgekeerd is het ook alleen maar handig als ik bij haar mijn pakket kan afhalen) maar als zij niet thuis is en ik wel dan zie ik die pakketbezorger altijd weer onverrichter zake terug naar de besetelbus lopen. Bij mij wordt het niet aangegeven terwijl het GEEN pakjes zijn die NIET bij anderen afgeven mogen worden. DHL levert gelukkig wel bij de buren af. Verder staat er altijd op het eerste briefje bij afwezigheid dat ze geen tijdsindicatie kunnen geven hoe laat ze het opnieuw aanbieden. JA hallo zeg... ik wil best moeite doen om thuis te blijven, maar niet als dat van 's morgens 8 tot 's avonds 9 moet zijn. Toen ik het vorige week aankaartte zei de bezorger dat dat niet kon omdat hij de route van de volgende dag nog niet weet. Tja, waarom kon he vroeger wel en waarom staan die opties dan nog op het papiertje? Bij anderen kan het blijkbaar wel. En ook al eens meegemaakt: pakketje dat voor de 2e keer aangeboden zou worden. Toevallig ben in de hele dag thuis geweest, maar geen bezorger gezien. Via track&trace lees ik dat ik ook bij de 2e keer aanbieden niet thuis was en dat het pakketje met de bon afgehaald kon worden bij het servicepunt. Alleen... die 2e bon lag niet bij mij in de brievenbus. Gelukkig woon ik in een klein dorp met een groot ons-kent-ons gehalte en kreeg ik het na uitleg wel mee bij het servicepunt. Maar toch... Ik vermoed dat het gewoon laksigheid is. Over de postbezorgers ben ik wel tevreden m.u.v. de zaterdagbezorger: die kent ondertussen de hele straat persoonlijk omdat hij iedere week weer verkeerde post bezorgd en halverwege de straat daar achter komt en het dan weer terug gaat halen.
Millenia
12-06-2009 om 17:57
Postbezorger
Het is inderdaad erg jammer dat je mijn postbezorger niet bent. Snif. Ik zou wel willen. Wel een redelijke tijd wachten bij de deur, humor en incasseringsvermogen, wat wil een klant nog meer (ik meen het!).
En die tijd is geld kwestie kun je, zoals ik al tegen Pelle zei, ook vervangen door: zorgvuldiger werken is ietsie minder winst voor hogerop....Nou ja, maar duimen dat Sas van Gent haar pakje echt alsnog aankomt.
postbezorger
13-06-2009 om 11:42
Millenia
Het genoegen is geheel wederzijds. Ik hou van klanten die het kunnen appreciëren.
Sasvangnet is je pakje nog aangekomen?
Monique D*
16-06-2009 om 00:01
Postbezorgers soms heel onzorgvuldig
Toen mijn zoon in de brugklas zat werden de schoolboeken per post bezorgd. Ik ontving een bon van de winkel met de melding dat de boeken onderweg waren. Na een week verwachtte ik wel een bon van de postbode. Ik belde met de winkel, die meldde dat de bestelling al verzonden was. Prompt kwam mijn benedenbuurvrouw aan de deur met de doos met schoolboeken die zij in het portiek had gevonden. In het portiek, nu vraag ik je! De kostbare schoolboeken hadden meegenomen, c.q. natgeregend kunnen worden, etc. Ik heb gelijk bij het postbedrijf een klacht ingediend. Blijkbaar was het een postbezorger zonder verantwoordelijkheidsgevoel die geen zin had om het pakket mee te nemen voor de volgende ronde of naar het postkantoor. Leg het maar in het portiek en is er gelijk vanaf!
Sasvangent
18-06-2009 om 09:47
En...
nieuwe postpakket is netjes afgeleverd op het werk. Er worden hier blijkbaar regelmatig prive-pakketen geleverd. Hebben de mensen dan toch niet zo'n vertrouwen in de diensten die de bezorgers beloven; of is de reden dat op het werk altijd iemand is?
Zelf zal ik voortaan nog enkel levering op het werk kiezen.
Dochter heeft gisteren haar cadeautjes gekregen en was er erg blij mee.
Maar waar het eerste pakket naartoe is?