Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

14-06-2010 om 16:52

Postcodeloterijfietsen

Leuk woord voor galgje Maar waar het om gaat is: zien jullie ook opeens zoveel van deze fietsen? Ze zijn wit met groen en oranje en met zo'n rekje aan de voorkant. Er staat postcodeloterij op, dus vermoedelijk hebben de mensen die erop rijden ze gewonnen.
Het lijkt mij eerlijk gezegd maar niets om op zo'n fiets te rijden waar zoveel mensen op rijden en bovendien vind ik ze ook niet echt mooi.
Wat vinden jullie ervan? Beetje onzinvraag natuurlijk, maar het viel me gewoon op, heb er vandaag al wel 5 zien rijden hier in de buurt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

14-06-2010 om 16:58

Wijkprijs

Volgens mij is het een of andere wijkprijs, ik denk dat als ik met de postcodeloterij mee had gedaan ik sinds een maand of wat ook zo'n fiets gehad zou hebben. Ik heb ze ook in grote getale op een parkeerterrein met een halfords-vlag erbij zien staan, en ik geloof dat ze hier erg geliefd zijn onder de middelbare school jeugd.

Jup

hier in Amsterdam zie ik ze ook regelmatig. Maar hier zie je alle soorten fietsen regelmatig, dus eventuele bezwaren tegen "fietsen waar iedereen op rijdt" hebben hier weinig zin.

Groeten,

Temet

reina

reina

14-06-2010 om 18:06

Ach

Ik weet dat een poosje geleden ook hier in de buurt zo'n wijkprijs was, dus ook hier zie je veel postcodeloterijfietsen. Maar wat maakt het uit als je op een fiets rijdt waar veel mensen op fietsen? Zeker als extra fiets erbij lijkt het me best handig

lizaa

lizaa

14-06-2010 om 20:29

Hier ook

Een tijdje geleden viel de 'fietsenprijs' in onze wijk, nu zie je werkelijk overal die lelijke (vind ik) fietsen rijden. Ik ken verschillende mensen die wel 12 of meer fietsen hebben gewonnen, de hele tuin staat ermee vol. Ik verbaas me er dan over dat die mensen dus kennelijk ook zoveel loten hadden. Ik doe ook wel eens mee aan een loterij, maar zoveel loten? En ik ben blij dat ik niet zo'n fiets heb gewonnen, doe mij maar een geldprijs (het liefst natuurlijk de hoofdprijs!)

Tango

Tango

14-06-2010 om 23:27

Lastig

Lijkt me lastig zoeken naar je eigen fiets als er zoveel dezelfde in de fietsenkelder staan. Dat is dus de reden dat het me niet prettig lijkt een zelfde fiets te hebben als vele anderen, haal je eigen fiets er maar eens tussenuit.
En verder naast dat ik hem lelijk vind, heb ik ook geen extra fiets nodig. Ik heb een prima fiets en een extra fiets zou niet eens in de schuur passen. Gelukkig doen we niet mee aan de postcodeloterij.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2010 om 01:25

Hollands antwoord:

hij is gratis, dus het zou mij niet uitmaken of het 'design' wat minder fraai is, zolang hij maar doet waarvoor hij gemaakt is. Hij zou mooi dienst kunnen doen als reservefiets bij ons, zodat ze eens van de mijne afblijven

Maxime.M

Maxime.M

15-06-2010 om 11:49

Wel leuk

Ik vind 'm wel leuk, en met slordige tieners in huis komt een extra fiets altijd van pas. We hebben hier maar een postcode lot en onlangs een bak ben en jerry's ijs gewonnen (net als het halve dorp hier)

Maxime

Bakken ijs

best leuk als je meerdere loten hebt en de wijkprijs is bakken ijs van Ben & Jerry's. We hebben die al twee keer gehad....lekker hoor.
En laatst ook entreekaarten voor Slagharen.....wij hebben er zestien!!

groetjes vna Purk

Nasha 1st

Nasha 1st

15-06-2010 om 20:26

Toch nog

10,25 per lot!

viva

viva

20-06-2010 om 19:04

Heb zelf ook .....

.... 4 loten, dus 4 fietsen gewonnen. En wat maakt het uit of het nou mooi is of niet. Ik was er best wel blij mee. Niet dat ik op al mijn 4 fietsen fiets. Kijk een gegeven paard niet in de bek, nou ja gegeven ..., ik heb er eigenlijk wel voor betaald, want ik heb toch 4 loten.
Ik heb trouwens 3 fietsen weggegeven. Iedereen vertelde mij dat ik de fietsen op marktplaats moest zetten, maar ik kende mensen die echt een fiets nodig hebben. Een moedertje, die ik kende, had zelf geen fiets. Zij vond het belangrijker, dat haar dochtertje een fiets had. Voor een eigen fiets had zij geen geld. Zij was er heel blij mee. Zij vond het trouwens te kleurig en haar broer heeft de fiets direct helemaal wit gespoten. Ziet er prachtig uit.Een andere alleenstaande moeder die ik ken, heeft een tweeling van 13, die op de middelbare school zitten. Zelf heeft zij helaas een part time baan, waardoor zij nergens voor in aanmerking komt. De sociale dienst zegt doodleuk, dat juist omdat zij een inkomen heeft, zij buiten alle voordelen valt, die iemand die geen baan heeft wel heeft. Ik vind dat echt absurd, maar goed zij was dolgelukkig met de twee fietsen en de vierde, die heeft mijn zoon ingepikt. Hij vond de fiets echt cool, al rijden er hier heel veel van die fietsen in allerlei kleuren, want als je het niet mooi vind dan spuit je het toch over.

Viva ot

lief van je om die fietsen weg te geven aan mensen die ze nodig hadden. Goed idee!

Deed me denken aan vrienden van mijn ouders, hij was huisarts. Zij werkte mee in de praktijk en had voor haar verjaardag een nieuwe fiets gekregen. aan het eind van de werkdag wil zij naar huis fietsen en fiets weg, in paniek naar haar man, want ze had 'm wel op slot gezet. Zegt'ie doodleuk: oh, mevrouw zo en zo was hier vandaag, en je weet het, ze heeft geen geld en ze heeft echt een fiets nodig, dus ik heb de jouwe gegeven.
Da's meer dan 30 jaar geleden en zij kijkt nog altijd met spijt terug, want het was zo'n fijne fiets! (ze nam het hem niet kwalijk dat hij die mevrouw een fiets gaf, maar dat het nou net de hare moest zijn...)

ilsepilse

ilsepilse

24-06-2010 om 23:10

Marktplaats

ik zag ze idd op marktplaats staan,
als iemand een fiets te veel heeft graag !!!
zoon zijn achterwiel is naar de filistijnen had net repararties voor 73 eu laten doen nu eigenlijk geen geld voor een nieuwe fiets en geen prijs op onze loten helaas ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.