Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Praten over het forum

Hebben jullie weleens dat je nergens je ei kwijt kan over wat hier gebeurt?

Kijk, in het dagelijks spraakgebruik zeg ik weleens dat ik iets ergens gehoord heb of van een kennis of van een forum, daar kom ik wel uit.

Maar nu lig ik echt helemaal dubbel om het geen-discussie-over-buffer-draadje. Echt, je kan me opvegen over de reacties die er de laatste twee uur bijgekomen zijn. Hilarisch. En die geruststelling dat je alle posts kunt openen zonder dat er iets staat wat je stoort of waar je over na moet denken of waar je op wilt reageren. Zo'n lekker contrast opeens met de normale discussiedraadjes. Echt een ontdekking.

Maar dat kan ik dus met niemand delen. Het is een soort meta-forum-humor..

Whaaaahhhaa.. ik kan het aan niemand hierbuiten uitleggen! Ik knap bijna uit mijn vel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 20:51

Ik ook

Aangezien ik volslagen anoniem hier zit (denk ik), kan ik bij niemand mijn ervaringen kwijt! Snik! Er zit inderdaad niets anders op dan ze hier te delen....

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2010 om 21:25

Een forum

Als ik al iets bespreek is het over ´een forum´. En als ik met man in de trein zit zeg ik hét forum. Je weet maar nooit wie er naast ons zit.

Tihama

Tihama

22-01-2010 om 22:47

ik klets wel hoor. Ik refereer regelmatig aan Het Forum of Een forum of gewoon OudersOnline. En als iemand het dan niet kent, dan zeg ik stomverbaasd:'Ken je dat niet?'.

Ik ben ook niet te beroerd om mijn man uit te leggen waarom een bepaalde discussie (zoals dat bufferdraadje) zo grappig is. Het lijkt erop dat hij dan ook wel moet glimlachen.

Zo las ik laatst het boek Leven op Stand. Hij vroeg verbaasd waarom ik opeens gegrepen was door dat boek. Dus ik legde uit dat iemand dat boek getipt had op OO. Dat is dan ruimschoots voldoende uitleg.

Hij vroeg vorige week:'Kun je op OO even navragen hoe je een granieten aanrechtblad schoon moet maken". Zoon en dochter beschouwen het forum ook als een soort Extended Family.

Via het forum zijn er diverse mensen ook van een onlineleven verhuisd naar mijn real life. Dus als mijn kinderen een nieuw gezicht zien en ze vragen waar ik die persoon van ken, dan is het antwoord: Van OO. Ah.

Tihama

rodebeuk

rodebeuk

23-01-2010 om 08:42 Topicstarter

Tihama

Ja, ik heb het wel verteld aan mijn man. Misschien is het omdat we het hele weekend naar zijn familie moeten, hij was al wat gepreoccupeerd, maar hmmmm... of het leek op een glimlach? Het was inderdaad een nonverbale reactie waarbij de gezichtsmimiek niet geheel onaangedaan bleef en die een graad van verandering liet zien waar een geoefende echtgenote bij een wat techneutische partner al zeker met haar geoefende oog een reactie in ziet.

Maar meer ook niet.

Had ik dan toch bij relatie moeten zijn met deze vraag?

Trouwens, verder gaat het hier ook zoals jij beschrijft. Gezin kijkt idd nergens meer van op. Ik ga nu wel twee accounts aanmaken in de woonkamer zodat ik de computer ook zo kan instellen dat ik níet mijn draadjes kan checken, maar alleen maar muziek kan opzetten of de mail checken. Zodat ik wat minder met mijn rug naar ze toe zit.

margje van dijk

margje van dijk

23-01-2010 om 13:18

Allebei een forum

Mijn man heeft sinds een paar jaar zijn eigen forum "waar hij op zit", over muziek. Dat scheelt toch zo enorm! Vroeger snapte hij mij ook nooit, hoewel hij heus welwillend was. Maar tegenwoordig begrijpt hij helemaal hoe het werkt. Onze communicatie is dus een heel stuk makkelijker geworden. We hebben wel de ongeschreven regel dat we niet op elkaars forum gaan zitten kijken wat de ander heeft geschreven, die mate van afstand vinden we allebei prettig. Maar verder betekent het dat we nu elkaar hilarische dingen heel makkelijk kunnen vertellen. Er is trouwens een enorm verschil tussen de stijl en de toon en de inhoud enzovoorts, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Hij ontmoet ook regelmatig mensen van zijn forum, op een concert meestal. Dus ineens is er helemaal niets geks meer aan als ik naar een meeting ga, waar dat de eerste keer nog wel een beetje vreemd was.

Maar goed, met de rest van de wereld heb ik nog steeds dat onbegrip er tussen zitten. Ook al staan mensen er open voor, je ziet gewoon dat ze niet snappen wat je bedoelt, of hoe het kan dat je daar tijd aan besteedt. Of zo.

O ja, met mijn man kan ik tegenwoordig ook heel gezellig 'forumverslaving' bespreken. "Ik ben er vandaag tot 3 uur afgebleven", zegt hij dan olijk tijdens het avondeten.

Kortom, ik herken het onbegrip, en ik kan iedereen aanbevelen hun partner ook het internet op te sturen, maakt niet uit waar ze hun hart aan verslingeren. Hebben hyvers dit trouwens niet ook gewoon? (Ik heb wel hyves maar ik ben niet zo'n hyver).

Margje

Inderdaad

Als je man/partner/huisgenoot/iemand anders ook actief is op een forum heeft hij/zij vaak dezelfde soort ervaringen en kun je veel meer lachen als een van beiden iets vertelt over wat er speelt. Overigens zeg ik in het fysieke leven ook gewoon "Ouders Online". Veel mensen weten al welke nick ik hier heb.
*zwaait even naar de buuf, de moeder van school, de juf die me vast al herkend heeft, mijn nichtje, mijn neef...*

Sancy-OOQ1

Sancy-OOQ1

23-01-2010 om 15:44

Welnee!

Ik vertel echt never-nooit iemand over het forum! Ik kijk wel lekker uit! Ik doe gewoon alsof ik al die wijsheid die ik hier oppik gewoon van mezelf heb
In werkelijkheid heb ik het gewoon over 'het forum (waar ik op zit)'. Ik vertel ook welk forum, als ernaar gevraagd wordt. Sancyman weet het en begrijpt het, hoewel hij zelf geen internet-forum-hobbyist is. Heel soms leest hij een draadje mee als ik dat vraag (Sancyman heeft zo af en toe zeer zinnige bijdragen die ik geheel in lijn met mijn eerste alinea van deze posting hier serveer als mijn ideeën maar het is niet zijn 'ding'. Gelukkig heeft hij wel gevoel voor humor

Forum

ik vertel af en toe weleens dat ik op dit forum zit, maar eigenlijk niet vaak. Als ik eens wat wil vertellen of zeggen wat ik hier opgedaan heb aan kennis, dan noem ik jullie vaak een kennis of ik heb eens gehoord dat iemand zus of zo....

Afgelopen zomer had ik trouwens een grappige gewaarwording. Op de camping stond ik te praten met een moeder van een campingvriendinnetje van mijn zoons. al pratend vertelde ze dat ze weleens op een forum kwam, waar je allerlei vragen kan stellen. Ik kreeg het al lichtelijk warm....oh, zal ze míjn forum bedoelen. Mijn vertrouwde OO waar ik zo heerlijk anoniem meebabbel. Dus geheel onschuldig vroeg ik met bonzend hart...hoe heet dat forum dan waar je op zit? En ja hoor.....Ouders Online.
Tja, en toen kwam het dilemma onthul je je nick of niet ?

groetjes van Purk

margje van dijk

margje van dijk

23-01-2010 om 19:25

En? purk?

Heb je je nick onthuld of niet?

Dat soort situaties zit ik eigenlijk op te wachten. Dat moet zich toch een keer voordoen? Het is me nog nooit gebeurd. Ik weet ook niet precies wat ik dan zou doen.

Margje

tonny

tonny

23-01-2010 om 19:46

Praat er wel eens over

dochter vindt het irritant, verhalen over mensen die je niet kent (hm) of nou ja, die zij niet kent.

Vriendinnen vertel ik het soms, maar ik geloof niet dat iemand ooit aangestoken is.

Mijn nick vertel ik nooit, nee. Daar komen ze al doende vanzelf achter, denk ik.

Ik wel

Ik noem het gewoon ouders online hoor, dan zeg ik wel meteen erachteraan: het forum waar ik op zit. Ter verduidelijking.
Sinds Enzo* heeft mijn man een diep respect en zeer grote bewondering voor OOL. Daarvóór denk ik dat hij het gewoon niet wist, dat het zo waardevol zou kunnen blijken.
Zou het niet meer kunnen missen *zwijmel* nee echt waar hoor.

Margje

spannend moment, maar ik heb mijn nick onthuld. Grappige is dat het daarna een erg grappig gespreksonderwerp was. We konden daarna alles wel alles wat we bespraken in een draadjesonderwerp gieten. Was soms echt hilarisch en natuurlijk hebben we OO uitgebreid besproken

groetjes van Purk

Margriet*

Margriet*

24-01-2010 om 20:38

Ook open

Een vriend heeft hetzelf ooit eens genoemd in een rapport van de Onderwijsraad, jaren terug. Vond het erg grappig om te horen. Maar ik kom hier al zo'n 8 jaar dus dat is minstens 6 jaar geleden.
Meestal noem ik het het forum, maar soms OOl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.