Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tinus_p

Tinus_p

16-08-2010 om 10:20

Pvc

Wat mis ik in OT; een formatie-topic. Kortom, ik gooi Van Jole er in, die zegt dat Verhagen het niet serieus meent:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/het_schaakspel_van_verhagen/

wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? of is wens vader van gedachte. Of schaakt Verhagen gewoon op 2 borden met de kans dat hioj op eentje wint (onder het motto, het CDA aan de macht, met PVV of PvdA, dat dondert niet).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

16-08-2010 om 10:41

Nou...

Ik ben eerder een draad begonnen hierover,maar die is inmiddels weg helaas.En over Van Jole: als iemand hier toe in staat is,is het Verhagen wel.
Bastet

Tinus_p

Tinus_p

16-08-2010 om 11:19

Dichterbij oo issues

Misschien wordt de discussie leuekr als we iets uitkiezen dat dichterbij typische OOk issues ligt. Privacy etc komt hier vaak langs, en juist het CDA knabbelt graag aan de rechten van burgers op dit punt. het geklaag van CDA prominenten (zoals nu weer van agt http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/oud_premier_van_agt_slaat_alarm_over_pvc_coalitie/) is dus hypocriet. Nadat ik me daraz elf over had verbaasd, bleke ik niet de enige te zijn: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/cdaers_hirsch_ballin_rot_op.html

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2010 om 12:39

Jammie (licht ot)

Terug van vakantie, Tinus? Lekkerrrrrrr!!!!! Een formatie-topic!

Tirza (geen mening) heh heh heh.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2010 om 12:50

Grappig 'pvc'

zo klinkt het helemaal als moeilijk verteerbare combi!
Ik hóóp eigenlijk al een poosje dat Verhagen op een dag komt met 'ja, na alles bekeken te hebben, we hebben écht ons best gedaan!, zien bij samenwerken met de PVV als totaal onmogelijk.' Ik betwijfel met de dag meer dat dit zal gebeuren. Ik las vanmorgen dat steeds meer CDA'ers de samenwerking met de PVV steunen.

Alsof...

Hm, ik begrijp niet zo goed de vanzelfsprekendheid van dat middenkabinet. Alsof Verhagen het nu voor het zeggen heeft. Als PVC faalt, dan is de VVD uitgespeeld en mag de PvdA gaan formeren (2e partij). Dan komt er een centrum links kabinet dat wat minder gaat bezuinigen dan die 18 miljard (kan ook, want er zijn meevallers), maar meer dan de eerder gevonden 15 (cda krijgt een beetje de zin).
Maar ik zie PVC helemaal niet falen. Er mag wel een clubje CDA-ers (en VVD-ers trouwens) zijn die niet zoveel zien in dat PVC, maar de grootste horde is niet voor niets van CDA naar VVD/PVV gegaan bij de laatste verkiezingen.
Bij het restant is de hekel aan de Pvda volgens mij groter dan de aversie tegen PVV.
Merk bovendien op dat dit model met gedoogsteun PVV al ver voor de verkiezingen door CDA werd genoemd als optie.
Ik denk dat de wens de vader van Joles gedachte is.
Groet,
Miriam Lavell

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-08-2010 om 16:46

Dit is serieus

Dit is de beste optie voor 't CDA, voor de VVD en de enige voor de PVV. Kortom, ze willen dit echt.
Er wordt wat gemekkerd in de achterban van 't CDA, d.w.z. wat fossielen doen moeilijk en er zijn wat leden een petitie gestart die niet al te hard loopt, maar het merendeel van de CDA'ers staat achter deze onderhandelingen. Mooi in ieder geval dat er nu serieus onderhandeld wordt na de schijnvertoning van Paars+, nu maar hopen dat er iets moois uit komt rollen.

Wat van Jole betreft; wat een zure, nare man is dat, prototype linksche Gutmensch.

Niet zo moeilijk

Tja Liedwientje, ik vind dat niet zo moeilijk. PVV zegt wat de goegemeente aan conservatieven denkt. Uiteindelijk wijkt wat de PVV wil nauwelijks af van wat CDA en VVD willen. Het verschil is dat die laatste twee, vooral het CDA, liever niet hardop zeggen dat ze dat allemaal willen (denk aan de goede naam en vooral ook de oportunistische handelskansen). Ze doen het liever stiekem. In achterkamertjes.
Winsemius (VVD) verwoordde zijn reserves tegen pvc heel duidelijk. Hij kiest VVD vanuit een diep geloof in de vrije markt. Maar ook vanuit de vooronderstelling dat die markt het nooit alleen voor het zeggen krijgt omdat er altijd een stevige linkse poot is die voor de zwakkeren opkomt.
Nu twijfelt hij of dat laatste wel zal gebeuren met een PVC kabinet. Een rechts rakker die zichzelf gepast relativeert. Maar hoeveel zijn dat er nu helemaal?
"Wat bedoel je trouwens met de wens die de vader is van de gedachte Tinus?"
Volgens mij was ik dat.
Jole doet alsof Verhagen met een stiekem plan bezig is dat alsnog aanstuurt op een middenkabinet waar de Pvda niet onderuit kan. Ik denk dat hij dat droomt (wenst). Ik geloof dat niet. Ten eerste geloof ik helemaal niet dat Verhagen (noch het CDA congres) onder pvc uit zou willen. Ten tweede is een volgende formatie na eventueel mislukken van pvc, helemaal niet aan Verhagen (CDA) maar aan de Pvda. En het CDA kan daar dan weer niet onderuit (ze kunnen dan niet opnieuw gaan roepen dat ze niet willen regeren).
CDA en VVD hopen met pvc hun kiezers weer van de PVV terug te winnen. Als zij het met de PVV eens kunnen worden en kunnen regeren, dan verdwijnt de noodzaak/het bestaansrecht van de PVV.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

26-08-2010 om 10:13

Ff up

ER schijnt bijna een regeeracoord te zijn. Is iedereen nu al Wilders/PVC/Bruin-1 moe? Of zijn er nog mensen met meningen?
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/pvc_onderhandelaars_toe_aan_laatste_hobbels_van_guur_akkoord/

Mijn mening iig: Iedreen die denkt dat dit kabinet er niet komt doet aan wensdenken.

Wensdenken

Nou, aan wensdenken doe ik nog steeds, namelijk hevig wensen dat het PVC-kabinet er niet komt, maar ik vrees met groten vreze dat het er wel komt. Ik ben er zó verschrikkelijk tegen, deze constructie. Als Wilders dan met alle geweld moet meedoen, dan wel volwaardig. Dus echt in het kabinet, ministers leveren en voor de volle mep de verantwoordelijkheid. Dan zie ik het verder nog wel verlopen volgens het andere Mickey-Mouse-scenario, zoals bij de LPF-deelname het geval was. Dan zijn er weliswaar vervroegde verkiezingen, maar dan is er tenminste eens duidelijk geworden wat Wilders nu eigenlijk wel en vooral niet kan wáármaken van alles wat hij zo in het wilde weg roept. Met deze constructie wordt dat niet duidelijk en dat speelt hem alleen maar in de kaart.

Pluk53

Pluk53

26-08-2010 om 11:29

Opportunistisch, maar werkzaam

PVV/VVD/CDA denken er alle drie garen bij te spinnen. PVV laat zien dat ze directe invloed hebben op het beleid. Ze kunnen geen bewindslieden leveren: waarschijnlik niet voldoende kwaliteit binnen de leden, en dan zou Wilders twee "teams" in het gareel moeten houden, de regeringsploeg, en de kamerfractie. PVV is tenslotte 'n een-lid-partij, en er is er maar een die alles moet controleren en sturen.
CDA kan bewindslieden leveren, en daarmee meer partij-leden aan een functie helpen. Regeren is nu eenmaal de meest directe manier om je eigen programma deels vorm te geven. Grote vraag voor mij is hoe ze dit gaan verkopen aan de achterban, en hoe ze denken de verloren zetels terug te winnen. Als ze zich gaandeweg meer als een VVD/CDA kabinet gaan presenteren kunnen ze er nog best mee weg komen. Zijn ze toch nog het meest sociale gezicht in de regering. En Wilders kan het kabinet niet zomaar laten vallen zonder gezichtsverlies.
Voor de VVD is het nog wat makkelijker. Voor hen is dit een goede optie.
Ik denk dus dat dit kabinet er wel gaat komen, en dat het een goede kans maakt om de rit uit te zitten. Cohen af door de zijdeur (weer een PvdA burgemeester die via de Den Haag route verdwijnt).

Soap

ach met enig leedvermaak zie ik de uitspraak van Lubbers voorbij komen, huh wat het is nu 'neen tenzij', dat Bea hem uberhaupt die formatie klus heeft gegeven !

En ook Wilders reactie op Bleker "moet hij niet op vakantie of zo". Ja 'of zo' getwittert.

Ach ja we wachten af. Als dit allemaal zo echt gaat gebeuren dat houdt de 1e kamer elke nieuwe wet tegen want geen meerderheid en het wordt 1 grote zooi met de te verwachte uitspraken van wilders. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen op 11 september daar in NY, naast Hirschi Ali neem ik aan, in slecht Engels, en dan een afgezwakte speech vermoedelijk.

Cda doet mi nu precies het zelfde fout als d66 voor Pechtold, dus geen duidelijke identiteit uitstralen en dus een onduidelijke boodschap uitspreken. Cda zou niet mee moeten en willen doen en een jonge Christelijke echte cda'er als leider moeten kiezen, eentje die het regelmatig dus die christelijke identiteit verwoord, dan zouden de kiezers volgende keer weer cda gaan stemmen en wordt het CDA weer een middenpartij. Dan blijven ze kleiner dan voorheen, maar goed, op rechts is er nu ook meer te kiezen dan vroeger.

Wat blijft het hier stil?

Vinden "wij hier" dan niets van alle ontwikkelingen?

krin

krin

02-09-2010 om 12:00

Jawel hoor

Deze 'wij hier' vindt van alles, maar weinig nuttigs, vrees ik. Ik betrap me de laatste dagen vooral op onkiese reacties als: ik neem nu zelfs de PVV voor lief, als er maar weer eens geregeerd ipv geruzied wordt. Offe... Zo'n gescheurd CDA, daar kan ik best aan wennen. Offe... 'Go Klink, go Klink, go Klink', terwijl ik Abje eigenlijk nooit zo zag zitten. En je van tevoren weet dat Verhagen Klinken zo voor zijn ontbijt lust.
Ik vind er te weinig ontwikkeling in de ontwikkelingen zitten. En de rest (GL, PvdA enz.) staat erbij en kijkt ernaar en wacht gelaten af, heb ik het idee.

Tirza G.

Tirza G.

02-09-2010 om 14:35

En zo gaat het ons nooit lukken

om Vlaanderen over te nemen. Snik.

Tirza

Miepje

Miepje

02-09-2010 om 15:00

En ik maar denken

dat het draadje over regenpijpen ging....
Ik heb de brief van Ab Klink gelezen en ik vind dat hij het probleem goed verwoordt: ook al zijn de partijen het straks eens over een regeerakkoord, de redenen om bepaald maatregelen uit te voeren zal door de partijen op hun eigen verschillende manier gebracht worden. Dus Geert op zijn Wilders-manier en de rest van de coalitie mag dan even met een rood hoofd de andere kant opkijken.
Heb geen direkte link naar de brief, maar is wel te vinden op internet.

Link naar die brief

http://content2c4a.omroep.nl/0c494e62bb0f6886ca928861fcd2940c/4c7fb476/nos/docs/010910_klink.pdf
Ik vraag me af hoe bewust deze uitgelekt is, moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, de formatie kraakt voort.

Bastet

Bastet

03-09-2010 om 17:54

Vers van de pers

De rechtse coalitie zal niet doorgaan,lees ik net op NU.nl.Ik ben er niet rouwig om.
http://www.nu.nl/politiek/2326023/rechtse-coalitie-van-baan.html
Ik ben heel,heel benieuwd wat er nu zal gebeuren.
Bastet

Vermoeden waargemaakt

Tja, heeft Wilders nog eerder dan al werd gefluisterd precies dat waargemaakt waar de meest angstigen bang voor waren: de PVV is een bedreiging voor de democratie.
Wat nou bindend contract voor kamerleden? Nee, natuurlijk kan dat niet.
Groet,
Miriam Lavell

Contract voor de dissident

"Wat nou bindend contract voor kamerleden? Nee, natuurlijk kan dat niet. "

Inderdaad. Zoals Maxime ook uitlegde. Maar een paar dagen eerder heb ik wel gehoord dat CDA-kamerleden een verklaring moeten tekenen (ik weet niet wanneer, maar dat terzijde) dat zij, als zij de fractie verlaten, hun zetel opgeven. Dus zo rotsvast in de grondwettelijke leer is meneer Verhage kennelijk ook niet.
Al ga ik ervan uit dat een dergelijke afspraak niet afdwingbaar is, maar waarschijnlijk wel zal leiden tot interne sancties (royement?)

Groeten,

Temet

Fout geformuleerd

die laatste zin rammelt, ik bedoel natuurlijk dat het niet nakomen van die niet-afdwingbare toezegging leidt tot sancties.

Donner

Toch wel even pijnlijk, dat Donner eerder aan de drie dissidenten een soortgelijke verklaring heeft gevraagd, namelijk dat zij zich zouden binden aan de uitspraken van het congres. die verklaring is er overigens gekomen, zoals Donner bij herhaling gisteren meldde. Maar Wilders wilde meer. Ja, dat gaat ver over de grenzen van de democratie heen.
Overigens begrijp ik na het lezen van de brief van Ab Klink niet, dat de drie dissidenten toch weer mee wilden doen en dat de CDA-fractie ook verder wilde. het sterke van de brief van Ab Klink is, dat hij duidelijk maakt dat het niet eens gaat om wat voor maatregelen dan ook, maar dat Wilders bij elke maatregel een eigen motivatie zal geven in zijn straatje. CDA/VVD zullen dan steeds moeten roepen dat de maatregel wel doorgaat, maar niet zo bedoeld is. Dat houdt toch geen enkele burger vol om daarin te blijven geloven. Het CDA had Klink moeten volgen. Onbegrijpelijk dat de partij verder wilde met de PVV, en met de VVD die trots was op een akkoord waarbij rechts de vingers zou aflikken. Nog meer onbegrijpelijk. En dat liever dan een akkoord met de PvdA en Groen Links? Het CDA is wel heel erg de weg kwijt geraakt.

Tsjor

Peilingen

En dan stijgt de PVV en zakken zowel CDA als VVD weg. Zouden zoveel mensen het leuk vinden om Wilders te keer te horen gaan op televisie? Als een soort volksvermaak of zo, de nar van de koning of iets dergelijks? Gewoon voor het spektakel en het vermaak? Ik kan me geen zinnig denkend mens voorstellen die graag heeft dat we de komende vier jaren alleen maar gaan schreeuwen tegen het spook van de islamisering. Of het moet een platheid hebben die historisch gezien wel bekend is (als we het probleem van de islam hebben aangepakt zijn we uit de economische crisis, heb ik een goede baan, goed salaris, wordt mijn huis goed verkocht en kan ik met mijn zwitserleven beginnen), maar nog nooit enig zichtbaar resultaat heeft opgeleverd. Wat je op voorhand al kunt weten is dat de problemen blijven en de oplossing alleen maar ernstige ontwrichting en crisis met zich meebrengt, waardoor er nog meer problemen komen. Uiteindelijk wordt de visie hooguit nog ideologisch gedragen, door één die de ideologie bepaalt en mensenmassa's die moeten zwijgen of die niet durven praten, en daaronder schuilend dan immense problemen.

Hoe is het mogelijk dat de PVV blijft winnen?

Tsjor

Tinus_p

Tinus_p

05-09-2010 om 13:53

Regeerakkoord

Miriam:
"Wat nou bindend contract voor kamerleden? Nee, natuurlijk kan dat niet."
Heet zo'n ding niet 'regeerakkoord'?

Tinus_p

Tinus_p

05-09-2010 om 13:59

Populariteit pvv

Tsjor:
"Hoe is het mogelijk dat de PVV blijft winnen?"
Omdat in de ogen van 1454493+ kiezers de andere partijen nog erger zijn. Dat is waar het kortgezegd op neerkomt.

Het is daarbij goed om te bedenken, dat een deel van die kiezers daadwerkelijk bang is voor islamisering (een angst die met name voor het cda moeilijk te bestrijden is omdat die partij nog wat issue'tjes heeft met de scheiding van kerk en staat), terwijl een ander deel onverschillig is mbt de anti-islam boodschap, zolang Wilders maar doorgaat met zijn anti-establishment anti-migratie anti-overlast law-and-order boodschap.

Inhoudsloos

Het zal eerder in iets als dat anti-establishment zijn, want ik geloof niet dat mensen echt serieuze afwegingen maken tussen de partijen en dan voor iemand kiezen die zo haaks staat op het democratische bestel, waardoor hij eigenlijk kan bestaan.
Ik geloof ook niet dat er echt veel inhoud zit achter die toegenomen populariteit, dat het ook niet om Wilders gaat, maar dat er wel een behoorlijk groot deel van de bevolking , 20-25% inmiddels, snakt naar een populist, maakt niet uit wie het is of wat die wil. En dan doe ik maar even de wikipedia-definitie van populist: 'Populisme is eerder een politieke stijl dan een ideologie. Het is een discours waar het volk centraal staat; een communicatiewijze die door eender welke ideologische stroming gebruikt kan worden om haar boodschap over te brengen. Ze gaat uit van de onderdrukking van de bevolking door een elite die de staat beheerst, en wil aldus naar een samenleving waar het volk de staat beheert en de staat zo geen instrument van onderdrukking meer kan zijn. Hierbij refereert ze constant aan de economische en sociale status van de "gewone man".
Bij de volgende verkiezingen zal een populistische stroming (maakt niet uit met wie) waarschijnlijk nog groter worden en dan kan men er misschien helemaal niet meer omheen om iemand te laten regeren met zo'n partij.
ik vind darom dat de huidige niet-populistische partijen de handen ineen moeten slaan en de komende vier jaren moeten zorgen dat het democratische bestel 'wilders-proof' is. Een duidelijk voorbeeld zijn de registratiesystemen die overal opgezet zijn. Met goede bedoelingen. Maar kijk er nog eens naar vanuit het perspectief, dat over vier jaar iemand als Wilders datzelfde systeem kan gebruiken voor andere zaken. Om ons hele systeem daarop dor te lichten en waar nodig te veranderen, daar hebben we de komende vier jaar heel hard voor nodig. Dat vraagt een inspanning van alle partijen die over de eigen partijgrenzen heen gaat. Juist om de ruimte voor het eigen ideologische debat te bewaken. Ik hoop er zoiets gebeurt.

Tsjor

Tinus_p

Tinus_p

07-09-2010 om 09:44

Tsjor

Tsjor:
"ik vind darom dat de huidige niet-populistische partijen de handen ineen moeten slaan en de komende vier jaren moeten zorgen dat het democratische bestel 'wilders-proof' is."
Wat bedoel je precies met Wilders-proof? Welk gevaar zie je precies?

Pluk53

Pluk53

07-09-2010 om 10:34

Tsjor

ik las vanmorgen een duidelijke uitspraak: je moet de thermometer geen verwijten maken, maar je afvragen waar de koorts vandaan komt.

Ontwikkeling

Natuurlijk kunnen we afwachten in hoeverre bepaalde otnwikkelingen 'gevaarlijk' zijn. Maar ik maak me zorgen om een aantal punten:
- Een steeds groter aantal stemmers (en kamerzetels) komt in handen van de populist. Ideologisch gezien is deze nergens op aanspreekbaar. Zie Wilders: nog voordat er onderhandeld werd had hij al zijn economische punten al ingeleverd. Wel op een beweging, waarin gesuggereerd wordt dat een bepaalde bevolkingsgroep verantwoordelijk is voor problemen in het land. Het toenemende aantal zetels zal het noodzakelijk maken dat andere partijen met deze beweging gaan samenwerken. En dus ook meewerken met het creëren van een zondebok-groep. Het wordt dan een gedeeld probleem, waarover salon-fähig wordt gesproken. Nu zijn het de moslims, maar het kunnen ook andere groepen zijn. Kies maar wat uit, maakt niet uit, het gaat om de sentimenten die opgeroepen worden en die niet meer gekeerd worden.
wij hebben ondertussen een uitgebreid systeem opgebouwd, waarin alle kenmerken van de bevolking terug te vinden zijn. Tot en met het BMI, straks, als de ziektekostenverzekeraars dat willen. Daarmee ligt het informatiepakket klaar, waarmee willekeurig welke bevolkingsgroep al naar gelang aangepakt kan worden. Daar maak ik me zorgen over. Die informatie-voorziening moet 'wilders-proof' worden, dus beschermd tegen gebruik om te kunnen discrimineren.
- het democratische bestel zelf. Wilders heeft geen partij.als alle onderhandelaars gaan overleggen binnen de fractie gaat hij nadenken. Maar er zitten wel heel veel meer mensen op die kamerzetel. Van die mensen weet je dus absoluut niet wat zij denken, waar ze voor staan, hoe zij zullen stemmen. Wilders gokt erop dat ze altijd ja-en-amen zeggen op alles wat hij zegt. Daarmee heeft het democratische bestel een dictatoriaal element ge-incorporeerd. Krijgen we daar last van? Wie weet, misschien schiet een van de ja-knikkers wel eens uit zijn slof, of heeft hij/zij ook een eigen mening. Herrie in de tent, die niet via overleggen etc. opgevangen kan worden. Smullen voor de pers dus. Maar wil je dat? Of moet je het kiesrecht gaan beperken tot partijen die een bepaalde structuur hebben (leden, bestuur etc.)? Is dan dan niet weer tegenstrijdig met de democratie?
- vandaag wees iemand erop dat het ontbreken van enige zetel in de eerste kamer voor de PVV een handicap is voor een regering met de PVV of met gedoogsteun. De eerste kamer zijn getrapte verkiezingen. Volgend jaar is dit moment voorbij, want Wilders wil in alle provincies mee gaan doen. Op zich biedt dat nu vreemd genoeg wel enige bescherming, want een partij zal dan toch in elke provincie mensen moeten vinden en de kans dat het bij een een-mans-partij met klapvee blijft is dan kleiner geworden. Over dergelijke systematieken zou je opnieuw en vanuit een ander perspectief kunnen gaan nadenken.
Er hoeft dan misschien niet eens veel te veranderen, maar als je nog iets wil veranderen heb je nu nog een hele korte periode om dat te doen. Fundamenteel daaronder is eigenlijk het debat over het democratische bestel en de draagkracht daarvan onder invloed van een sterk toegenomen populisme.

Tsjor

Koorts

Pluk53, voor een deel heb je gelijk, natuurlijk moet je je afvragen waar die enorme behoefte vandaan komt. Maar je mag je er ook over verbazen en achter de oren krabben. Er zullen veel sentimenten meespelen, het Limburgse sentiment dat het gevoel van achterstelling koestert alsof het nog het zwarte goud is bijvoorbeeld. Er zit niet altijd enige redelijkheid in die sentimenten.
De vraag welke koorts er achter zit is lastig te beantwoorden, omdat de vele stemmers en hun afgevaardigden zelf geen enkel gremium hebben waarin zij hun klachten en oplossingen kunnen bespreken. Je kunt er dus eigenlijk niks mee, alleen maar gokken of een onderzoek op los laten en dan op die wijze proberen te achterhalen wat de problemen en oplossingen zijn waar men verder mee wil.
Wat er tegelijkertijd echter gebeurt is iets wat -als je het abstraheert- niemand echt zou willen. Bijvoorbeeld: Klink stapt op. Dat is CDA. wilders geeft aan dat hij niet zomaar verder wil met het CDA, omdat er nog twee fractieleden in het CDA zijn die Klink steunden. Daarmee legt Wilders dus vergaande eisen op aan een andere partij, waar hij niets mee te maken heeft. Stel dat de VVD en het CDA zo de gastenlijst van de PVV gaan uitpluizen. Met andere worden: het is een beweging die je helemaal niet wil, niet naar links, niet naar rechts en ook niet recht door zee. Maar het gebeurt wel en er zijn eigenlijk ook geen effectieve middelen om dat te stoppen.
Gisteren bij Nova vond ik dat o.a. de voorzitter van het CDA wel heel erg veel vertrouwen had in de mogelijkheden om redelijke afspraken te maken met de PVV over de presentatie van het akkoord om zo de plannen van Wilders af te snijden. Ik deel dat vertrouwen niet. Ik denk dat Wilders precies gaat doen wat hij heeft gezegd: alles op eigen wijze uitleggen, ook al weet hij dat die motivatie niet door de regeringspartijen gedeeld wordt. Met 'gedogen' heeft hij wat dat betreft een ideale out-cast-met-macht-positie, die vooral mag roepen en niets hoeft te doen.

Een andere oplossing zou zijn om de PVV regeringsdeelname af te dwingen. Verhagen slikt op dit moment alles, als hij maar niet met de PvdA hoeft te regeren.

Tsjor

Puberruil kro

Nu een programma op de tv, puberruil, Antje en Afra. Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk voor mij, maar het verduidelijkt wel de pvv-stemmer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.