Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


Temet schreef op 21-04-2021 om 13:46:

Maar Pief heeft volgens mij gewoon gelijk. 

Nee, er is onvoldoende bewijs voor de stelling dat vaccins minder goed werken bij andere varianten, dat wil niet zeggen dat de stelling onwaar is. Een degelijk onderzoek duurt een paar maanden. Waar we echter rekening mee moeten houden is dat op een zeker moment de huidige vaccins niet meer werken. Op het moment dat er een vaccinindustrie is opgetuigd die binnen zes weken een vaccin tegen de volgende variant van de lopende band kan laten rollen is dat geen groot probleem. Alleen nu lopen we nog steeds achter met vaccinaties en hebben we ook nog eens het probleem dat bij de groep van 60-64 er relatief veel mensen de vaccinatie hebben geweigerd. Een reden om toch wat voorzichtiger te zijn met versoepelen en wat meer aandacht te besteden aan informeren van de bevolking. Al weet ik niet in hoeverre dat laatste helpt.

"dat bij de groep van 60-64 er relatief veel mensen de vaccinatie hebben geweigerd."

Of, ondanks het beleid, nog niet uitgenodigd zijn. Waarvan akte!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/vraag-en-antwoord/wanneer-uitnodiging-geboren-1956-1957-1958-1959-1960

OmaVan2 schreef op 21-04-2021 om 15:01:

[..]

Nee, er is onvoldoende bewijs voor de stelling dat vaccins minder goed werken bij andere varianten, dat wil niet zeggen dat de stelling onwaar is. Een degelijk onderzoek duurt een paar maanden. Waar we echter rekening mee moeten houden is dat op een zeker moment de huidige vaccins niet meer werken. Op het moment dat er een vaccinindustrie is opgetuigd die binnen zes weken een vaccin tegen de volgende variant van de lopende band kan laten rollen is dat geen groot probleem. Alleen nu lopen we nog steeds achter met vaccinaties en hebben we ook nog eens het probleem dat bij de groep van 60-64 er relatief veel mensen de vaccinatie hebben geweigerd. Een reden om toch wat voorzichtiger te zijn met versoepelen en wat meer aandacht te besteden aan informeren van de bevolking. Al weet ik niet in hoeverre dat laatste helpt.

Er is al in onderzoeken vastgesteld dat de vaccins werken tegen de varianten die we nu kennen. En er is geen enkele aanwijzing dat dat voor de Indiase variant niet geldt. 

Voor de risicogroepen krijg je mogelijk een soort van griepprik tegen nieuwe varianten. Voor andere groepen zal dat hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn. Wat betreft mensen die zich niet laten vaccineren: die hebben nog wel de kans om dat alsnog te doen  dus dat komt wel goed. Zo niet dan is het hun eigen verantwoordelijkheid lijkt me. 

Hmmm, ik ben toch niet heel blij met alle smaken niet-vaccineerders. Bij mensen met een verminderd immuunsysteem zijn er al aanwijzingen dat de vaccins veel minder werken. Dus de weigeraars kunnen er wel degelijk een ander mee schaden, zoals mij bijvoorbeeld.

Overigens is een griepvaccinatie bij mensen als ik ook minder effectief.

For the record er is volgens amerikaans onderzoek na 1 prik aangetoond dat tussen de 6 en 17% antilichamen had gevormd. Dit ging om transplantatiepatienten. Meer onderzoek loopt nog.

Hier een overzichtsartikel met COVID research updates:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-00502-w

Wisselende verhalen dus.

https://nos.nl/l/2377647

besmettingen toch weer gestegen vandaag. Versoepelingen maar weer terugdraaien voordat ze zijn ingegaan? 

Haaknaald schreef op 21-04-2021 om 16:41:

https://nos.nl/l/2377647

besmettingen toch weer gestegen vandaag. Versoepelingen maar weer terugdraaien voordat ze zijn ingegaan?

Vooruitlopen op de afname van besmettingen alvast de maatregelen gaan versoepelen met het idee dat dat het aantal besmettingen/opnames dan gaat afnemen klinkt inderdaad niet erg logisch. We gaan zien waar dit op uitdraait. 

Buiten dingen mogen van mij. Avondklok mag teruggedraaid en geen gedonder met meer open op school en opvang. Binnen heerst het virus.

Neem de klassen mee naar buiten, doe schrijflesjes in de open lucht. Laat elk kind thuis onderwijs houden waar dat kan zodat de kinderen waar dat niet kan wel naar school gaan.

En anders is het niet anders. Er moet blijkbaar een balans gezocht worden tussen verstand en gevoel, op kosten van de gezondheid.

Pas goed op jezelf denk ik dan maar. Ik heb geluk gehad. Ik heb geen kwetsbaar werk en mijn kinderen zijn consequent hygienisch en houden zich aan voorzorgen. AH bezorgd en ik kan ook nog op stille uren naar nette winkels en op bezoek bij vriendinnen die zich goed houden en luchten en afstand houden en soms al gevaccineerd zijn

Langer dan een jaar heb ik het al zonder mankeren volgehouden. Gaat lukken, al gaan er 10 miljoen op het vers ingezaaide gras van het museumplein staan, ze doen maar. Als ze met bosjes omvallen is het hun eigen zaak.

Haaknaald schreef op 21-04-2021 om 16:41:

https://nos.nl/l/2377647

besmettingen toch weer gestegen vandaag. Versoepelingen maar weer terugdraaien voordat ze zijn ingegaan?

Waarom? Het lijkt me eerder bewijs dat de maatregelen, die nog steeds van kracht zijn, niet werken. 

Zekerheid krijg je niet Meik. Wel aan zekerheid grenzende zekerheid. De maatregelen hebben een in het verleden en in andere landen bewezen maar niet heel precies te duiden positief gevolg in diverse situaties. Mits men er zich aan houdt.

En je kunt voor hetzelfde geld zeggen dat de maatregelen juist niet genoeg zijn. Ze moeten uitgebreid en stricter gehanteerd.

NOS.nl uit het liveblog: "De branchevereniging wijst op een onderzoek van de Universiteit Maastricht en het Radboudumc in Nijmegen, waaruit blijkt dat zo'n 80 procent van de bewoners inmiddels is ingeënt. Voor medewerkers ligt dat percentage tussen de 60 en 70 procent."

Zelfs de kwetsbaren en hun personeel zijn nog niet helemaal gevaccineerd.

Trossen los gaat ook hier weer nieuwe slachtoffers maken.

Een gedeelte van de inwoners van verpleegtehuizen en dergelijke wil niet ingeënt worden, moeten we dan nooit versoepelen? 
Vanaf volgende week zijn de scholen twee weken dicht in verband met de meivakantie, gaat vast besmettingen schelen.

AnneJ schreef op 21-04-2021 om 17:55:

Zekerheid krijg je niet Meik. Wel aan zekerheid grenzende zekerheid. De maatregelen hebben een in het verleden en in andere landen bewezen maar niet heel precies te duiden positief gevolg in diverse situaties. Mits men er zich aan houdt.

En je kunt voor hetzelfde geld zeggen dat de maatregelen juist niet genoeg zijn. Ze moeten uitgebreid en stricter gehanteerd.

Kijk gerust zelf de grafieken met besmettingen erop na. Dan zie je dat de maatregelen nauwelijks hebben geholpen. The proof is in the pudding.

Liever vraag je je af hoeveel slachtoffers er bij gekomen waren als we niets gedaan hadden.

Dan denk ik aan de Spaanse griep

https://www.gelderlander.nl/home/honderd-jaar-geleden-vielen-er-40-000-doden-en-kwam-het-virus-in-twee-golven~a7107c3d/

Het inwoneraantal was toen ongeveer ruim 6,5 miljoen. Vergeleken met 17 miljoen.

Dan zou je in twee golven 104.000 mensen overleden hebben en geen, ik dacht kan het even niet vinden, totaal 10.00-15.000 inmiddels in de derde golf. Mogelijk iets meer ondergerapporteerden. Ja, op 17 miljoen.

Sammy70

Sammy70

21-04-2021 om 21:51

Annej, jij hebt blijkbaar al weken gemist dat de huisartsen 60-64 vaccineren. Corona (19/4): het laatste nieuws voor huisartsen | LHV

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.