Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

23-09-2011 om 21:43

Raar kledingetiket

Knip ik zojuist de etiketjes uit een onderbroekje van mijn dochter, zie ik staan: "do not use as sleep wear". Wat zou hier de gedachte achter zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

23-09-2011 om 21:47

Hahahah

lachen zeg. nou, dan maar nakend in bed haha. ik zou het ook niet weten!

bertje1

bertje1

23-09-2011 om 21:47

Hoewel

wat wel kan is dat het geen katoen is en dat je dan na een nacht gaat 'broeien', maarja, dat kan ook overdag..

Tijgeroog

Tijgeroog

23-09-2011 om 23:04

Preuts?

Bedoelen ze soms dat je er echt nog een pyjama overheen moet doen, omdat alleen zo'n onderbroekje niet zedig genoeg is om in te slapen?

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2011 om 11:58

Hmmm

Dat betekend dat het niet behandeld is met vlamvertragers. Hetgeen een risico kan zijn bij brand 'snachts.

Hanne.

Hanne.

24-09-2011 om 21:51

Inderdaad en nog een raadselachtige aanwijzing

Klopt, nachtkleding moet behandeld zijn, kleding voor overdag niet...

Kan iemand ook de volgende raadselachtige aanwijzing uitleggen:

Op de zak marshmallows: niet geschikt voor kinderen onder de 8 (acht) jaar.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2011 om 23:41

Stikken

Als marshmellow nat wordt, wordt het zacht en plakkerig. Als dit in één plakkaat tegen je gehemelte aankomt, krijg je het er niet zo makkelijk meer af. Een jong kind kan dan verstikkingsverschijnselen krijgen.
Zo is het bijv. ook gevaarlijk om een lik pindakaas aan een kind onder een jaar te geven (als je dat al zou moeten geven). Zelfde principe, een 'sticky' plakkaat tegen je gehemelte.

Tirza

+ Brunette +

+ Brunette +

25-09-2011 om 00:28

Fiorucci

Oh, dus een onderbroek van katoen is gevaarlijk en een katoenen pyama niet? Ik heb nog nooit op pyama's zien staan dat de stof een brandvertragend middel bevat. Of is dat standaard en weet iedereen dat pyama's daar tegenwoordig mee behandeld zijn en heb ik weer eens iets gemist?

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2011 om 07:23

Brunette

Ik vermoed dat het te maken heeft met de land van herkomst. In Amerika is men er veel feller op dan hier, vergeet de claim cultuur aldaar niet..)

Tijgeroog

Tijgeroog

25-09-2011 om 11:30

Pyjama's

Maar op pyjama's (voor kinderen iig) staat ook vrijwel altijd dat je ze bij vlammen vandaan moet houden (duh, dat kon ik zelf ook wel bedenken). Koop ik dan altijd pyjama's die niet behandeld zijn ofzo?
We hadden in Frankrijk trouwens een pak met cocktailworstjes gekocht, daar stond op dat het niet geschikt was voor kinderen onder de 4. Dat heb ik vol verbazing voorgelezen, maar zoon van 6 wilde graag alle worstjes van z'n bijna 4-jarige zus opeten.

Keep away from open fire

Stond vaak op de kleertjes van mijn kinderen. Als jonge moeder volg je alle regeltjes en raad, dus heb ik mijn babietjes maar in hun blootje voor de open haard gezet.... Zeker is zeker.

kaatje1972

kaatje1972

25-09-2011 om 19:32

Kniebeschermers

Wij kochten eens kniebeschermers en daarin stond iets als "biedt geen bescherming indien niet gedragen" maar dan in het Engels. Alsof je zelf niet snapt dat ze je knieën niet beschermen als ze in de kast liggen??

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.