Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

liora

liora

16-05-2009 om 12:23

Rara wat vroeg de serveerster bij het afrekenen?

Even in de context van rara wat vroeg de doktersassistente.

Rara, wat vroeg de serveerster toen een vriendin en ik laatst een lunch wilde afrekenen? De vriendin zei: kan ik de helft contant betalen?

Liora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

18-05-2009 om 21:53

Domme vragen bestaan niet

Nikus:
"Als iemand doodziek met een flink abces op zijn oog komt in het weekend dan heeft hij vast niet meer op zijn lever. Daarbij moet je in het weekend natuurlijk aangeven waarom je komt dus als de man in zijn pc had gekeken had hij het geweten."
Assumption is the mother of all fuckups. Er zijn diverse redenen om WEL te vragen wat er is, ook in het weekend. Naast banale (zoals gewoonte), is er een zeer dringende: Het is de beste manier om te controleren of je wel de juiste patiënt voor je hebt, en om te controleren of de assistente het verhaal wel goed heeft begrepen.

Nikus:
"Overigens is de domste vraag die ik ooit kreeg de vraag: "Kruipt hij al" Dit ging over onze meervoudig complex gehandicapte zoon die onderzocht werd door een AIO/co assistent. Onze zoon was zeer enrstig hypotoon (slap) en had de hoofdbalans van een pasgeboren babietje."
Dit klinkt ook deels als machtdergewoonte, maar tegelijk kan het verstandig zijn om zogenaamd domme dingen toch even te controleren. Domme vragen voorkomen misverstanden en vliegrampen ('Is hij er niet af, die Pan American?').

Nivea

Nivea

18-05-2009 om 23:26

Liora

Jij vindt het OERdom? Tja, ik vind het nogal een gedoe om de één de helft contant te laten betalen en de ander de helft te laten pinnen. Kon de een niet gewoon die paar euro contant betalen aan vriendin én dat de andere persoon het hele bedrag pint. Wie is er nu dom?

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 10:00

Pelle

Pelle:
'Ach ik had toch niks te doen en heb maar even opgezocht waar jij het weer over had: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_Tenerife (vooral die trivia zijn altijd erg interessant ...)"
Nix trivia. Nouja, beetje dan
Er zit een serieus punt onder, namelijk dat de luchtvaart een goed voorbeeld is van hoe je veilig werkt met ingewikkelde technologie en toch geld kunt verdienen. Dat roep ik al een paar jaar, en ik was dus bijzonder in mijn nopjes met dit artikel:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1833149

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2009 om 10:02

Opwinden

Nikus:
"Doe je ogen open en kijk naar het kind zou ik zeggen."
Om over na te denken; stel dat je had gezegd 'niet meer' ipv 'nee'?
Je kunt je opwinden over dit soort details, maar het zijn echt maar details. je kunt je beterd ruk maken om belangrijke zaken.

Marianne

Marianne

19-05-2009 om 11:56

Ra ra wat zei

De mevrouw van de indoorspeeltuin toen ik met 120 kleuters bij de kassa stond?

Guinevere

Guinevere

19-05-2009 om 12:29

Marianne

Hoe heeft u die in uw auto gekregen?

weet u niet wanneer u moet stoppen?

ishtar

ishtar

19-05-2009 om 13:33

ging u door tot u een meisje/jongen had?
Had u niet beter een afspraak kunnen maken?

Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

19-05-2009 om 16:21

Mag ik

hun namen en geboortedata en thuistelefoonnummer? Hier invullen alstublieft, voordat ze naar binnen mogen.

Wilt u die kinderen wel eens ogenblikkelijk terugbrengen naar hun ouders?! Die worden hartstikke ongerust!

Waar is uw fluit? Oh, u bent NIET de rattenvanger van Hamelen?

Mamba

Mamba

19-05-2009 om 19:08

Antwoord:

Bent u hier privé of bent u van het schoolreisje?

Ayanna

Ayanna

19-05-2009 om 19:56

Euh...

Wanneer bent u uitgeteld???

bent u nu alweer zwanger?

Guinevere

Guinevere

19-05-2009 om 21:00

Berber

Kunt u nú alweer zelf lopen? Da's snel zeg....

Polly Shearman

Polly Shearman

20-05-2009 om 07:28

Ho wacht ik ben nog bij de kleuters

welke is van u?

waar heeft u die vandaan?

wilt u groepskorting?

Polly Shearman

Polly Shearman

20-05-2009 om 07:29

Berber

heeft u wel kraamverband in,

wanneer bent u uitgerekent

bent u al zenuwachtig voor de bevalling

Nog een domme vraag....

Achter ons huis is een scherpe bocht, érg scherp en je ziet 'm niet aankomen (is beetje om de hoek) dus gewoon een 'rotbocht'. Wij hebben al heel wat mensen uit het weiland waar ze in vlogen kunnen plukken.
Nu is er een oudere mevrouw uit de bocht gevlogen, naast haar een oude oma die helemaal van de kaart is. Het ging vrij hard en de oma zit zo vast als een huis in de auto (w.s. door de klap aan de onderkant). De deuren staan open dus ik praat met de oma om d'r gerust te stellen terwijl de mevrouw door een buurman wordt opgevangen. We wachten op hulp. Daar komt de politie....eerst weet de wagen niet goed waar te parkeren, draai, draai stukje terug, andere weg in en Ja! hij heeft 'm stilstaan. En dan weet de agent niet hoe die in het weiland moet komen...Ik gebaar vanaf m'n plek waar hij heen moet (daar is een hek!!!). Agent komt, op z'n gemakje, hij bekijkt een beetje wat onderdelen die her en der liggen...en rara wat zegt hij tegen de mevrouw die in tranen ergens op een grote steen zit??
Na het weekend de oplossing! (heb even geen internet, denk ik, i.v.m. verbouwing).
groeten albana

ishtar

ishtar

20-05-2009 om 09:23

Albana

eh, zat u ook in die auto?
zag u die bocht nou echt niet?
heeft u een ongeluk gehad?

Polly Shearman

Polly Shearman

20-05-2009 om 09:30

Albana

hoe bent u in het weiland gekomen?

Albana

Waarom huilt u nou?

Weet u niet dat dit privé terrein is?
of: is die auto wel APK gekeurd?

Albana

(op strenge toon): "Zijn wij een koe?"

Kunt u echt niet beter uit uw ogen kijken? (dit in het licht van hoeveel moeite hij zelf had om ter plaatse te komen...)

Vic

Vic

20-05-2009 om 18:56

Auto

Bent u de bestuurder van deze auto? Wilt u dan even meewerken aan een blaastest?
(Dat zijn ook de vragen die ik kreeg toen ik, al stilstaand in een file, met 70 km per uur was aangereden.)

De kleuters...

Zijn ze geteld? Neemt u ze allemaal weer mee terug?

Of (auto)

Dochter - die ook dol is op dit soort raadsels - zegt: U mag hier niet parkeren!

Tijgeroog

Tijgeroog

24-05-2009 om 22:17

Albana

Nou mevrouwtje, dat valt niet mee he, om hier te komen.

Of: Je moet toch goed kunnen sturen, om hier te komen.

Ohnee, dat is geen vraag. Dan: Kostte het veel moeite, om hier te komen?

En hij vroeg..................

Oke nu het vervolg...(joehoe ben weer on-line!!!) de agent kijkt naar de onderdelen en loopt op z'n gemakje richting ons...als hij langs de mevrouw komt vraagt hij: "Hebt u al die rommel rondgestrooid?" "En wie moet het weer opruimen? mopper de mopper en dát op zo'n rotplek!" en ook nog (weer op moppertoon...) "En dat op zo'n rotplek, je kan hier niet eens fatsoenlijk parkeren.."
Ik ,die nog steeds bij de oma in de auto stond, die ondertussen dacht dat ze nóóit geholpen zou worden, zeker niet met zo'n agent die komt 'helpen' , werd er op een gegeven moment pissig van. En heb iets geroepen in de geest van...(weet het even zelf niet meer)"Als je je nu eens druk maakt om die mensen i.p.v. om de rotzooi..."en iets als "Kom 's hier, en bel de brandweer om te helpen.." De mevrouw op de steen was ondertussen helemaal hoteldebotel en de buurman die bij d'r stond maakte gebaren in de ála "hellup, wat moet ik hier mee?"
Toen de agent bij mij stond hield ie wat in...(denk dat mijn ogen vuur spuugden...) maar hij mopperde nog steeds door, wel zachtjes dan, zodat de bestuurster dit dan niet hoorde...dingen als: "mmmm, gaat daar een beetje zielig zitten huilen en kijk's wat ze allemaal veroorzaakt!" (dit was tegen mij dus) De oma in de auto was ondertussen half van de wereld...de agent kreeg het te druk om te mopperen, de ambulance kwam (razendsnel want ziekenhuis is de straat uit om de hoek), de brandweer kwam en toen kwam er nog een politie en dit keer met 2 man. Van deze politie (ik moest van de ambulancebroeders erbij blijven omdat de oma op mij reageerde en op hun niet) begreep ik uit hun houding en opmerkingen dat ze boos waren dat de bewuste agent was gestuurd. Dat had nooit mogen gebeuren, en ze stuurden de agent zonder tegenspraak weg...
Blijkbaar was er geen wagen beschikbaar geweest met 'normale politie' en hadden ze toen uit nood de bewuste agent gestuurd (of was die op eigen initatief gekomen?).....
Misschien een of andere melkertbaner? Of een stagair? Of een receptionist, centralist? Iemand die is afgekeurt wegens weet ik veel wat voor problemen?
Nou ja, het doet er niet zoveel toe. De afwikkeling erna ging precies zoals het hoort.
En ondertussen hebben we nog ik weet niet hoeveel mensen aldaar uit het weiland kunnen plukken...(afgelopen weekend nog een motor), meestal is de afloop gelukkig minder erg...ze kunnen toch nergens anders heen dan dat weiland in en relatief maak je dan een zachte landing...
Verbazinwekkend dat ze daar nog steeds uit de bocht vliegen...en je mag op die weg maar 30! Maar schijnbaar vinden veel mensen dat dat er voor niks staat en crossen zo met 60 door...en stja dan komt die bocht hé...
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.