Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Flavel

Flavel

10-10-2011 om 20:56

Rare gedachtegang politie

In het Parool staat bij een stukje over dat vermoo0rde meisje van tien: Het stoffelijk overschot dat is gevonden in de zaak van de vermiste Jennefer uit Rotterdam is Jennefer. Het meisje Jennefer noch haar familie was bekend bij jeugdzorg.

Zouden politie en/of journalisten denken dat alleen kinderen die bij Jeugdzorg bekend zijn vermoord kunnen worden? Waarom wordt die link gelegd? Snappen jullie dat?

Flavel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

10-10-2011 om 21:05

Ze roepen gewoon

nu al heel hard: "Zie! Wij konden er niks aan doen! Onze schuld is het niet!".

Snuggle's

Snuggle's

10-10-2011 om 21:35

Familie

Ik denk dat dit gezegd wordt omdat de (vermoedelijke) dader familie is/was. Maar beetje vreemd is het wel inderdaad.

Snuggle's

Rollenspel

Journalist vraagt aan woordvoerder politie: "Is dit gezin bekend bij jeugdzorg?"
Woordvoerder politie antwoord: "Nee".
Waarop de journalist in zijn stuk over deze zaak schrijft: "Het meisje Jennefer noch haar familie was bekend bij jeugdzorg".

Gr. Poezie.

Hombre

Hombre

11-10-2011 om 14:56

Logisch

Het is toch logisch dat iedereen zich na zo'n drama afvraagt of en hoe het voorkomen had kunnen worden?

cqcq

cqcq

11-10-2011 om 16:54

Logisch

Zoals in dat andere draadje: het is een beetje een blackbox wanneer jeugdzorg betrokken raakt. Maar ik kan toch wel een aantal 'risicofactoren' noemen.

- gebroken gezin
- speciaal onderwijs
- een oudere zus van 20 met kinderen van 5 en 3 (dus op haar vijftiende zwanger?). Die met de kinderen bij haar moeder in huis woont.

Quin van der Veer

Quin van der Veer

11-10-2011 om 17:08

Tjee

Tjee, ik ben ook allergisch voor zulke opmerkingen. Namelijk, ze kennen ons bij BJZ ook. Dat wil nou niet bepaald zeggen dat wij een probleemgezin zijn, dacht ik zo.
Wat denk je trouwens van het te pas en te onpas vermelden van een "psychiatrisch verleden"? Het kan wel betekenen dat iemand een beetje ADHD heeft. Maar "men" zal die term al snel vertalen als "gevaarlijke gek, had al lang opgesloten moeten worden".

Belle Époque

Belle Époque

11-10-2011 om 17:43

Cqcq, aiaiaiaiiiii...

Onze beide kinderen voldoen beiden aan twee van de drie voorwaarden. Wat nu? Ben ik een potentieel kindermoordenaartje?

cqcq

cqcq

11-10-2011 om 18:54

Niet vanuit mij..

Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar lees de discussie over AMK meldingen, en eerdere discussies hier op het forum over de 'jeugdhulpverlening. Het is genoeg om in dat vermaledijde electronisch kinddossier een aantal kruisjes achter je naam te hebben staan en dus 'recht' te hebben op 'bemoeizorg'.

Belle Époque

Belle Époque

11-10-2011 om 22:49

Weet ik, cqcq

Ik ben er ooit op een heel akelige manier bij betrokken geweest. Het is net domino: als je een kruisje hebt weten ze er allerlei kruisjes bij te halen (als je een slechte, te overijverige medewerker treft).

En geloof mij, mijn dossier was destijds net een kruisstekenwerkje nadat ik zo'n medewerker had getroffen.

Vandaar mijn cynische reactie want ik weet precies wat je bedoelt

Het is ook wel lastig

willen we als samenleving dat er extra zorg en aandacht is voor mensen die iets moeilijks aan bagage meedragen in het dagelijks leven of niet?
Zo ja, dan moet dat op een of andere manier ergens geregistreerd staan.
Zo nee, dan moeten we ook nooit meer roepen 'niemand doet iets!!'

Hulpeloze wezentjes.

Ben ik geheel met je eens. Iedereen in dit land mag kinderen krijgen, (en terecht!)Maar niet iedereen is een geschikte ouder.

Adoptiehuizen voor blindengeleidehonden worden gescreend. Wil je voetbaltrainer worden dan moet je al een VOG overhandigen.

Maar als het om biologisch ouderschap gaat, leveren we een hulpeloos wezentje over aan een of twee in principe onbekenden. Gewoon, omdat dat de ouders zijn.

Dan vind ik het niet gek dat er een beetje een systeem is dat in de gaten houdt waar die kinderen terecht komen.

En dat er dan dossiers bijgehouden worden met vragen die bedoel zijn om gevaar voor hulpeloze wezentjes vroeg op te sporen, dat moet dan maar. Ook als sommige ouders beledigd zijn door overijverige bemoeienis. Kinderen gaan bij mij voor.

Screening

In deze situatie wordt het ex-vriendje van een zus verdacht. Als je kinderen op deze manier wil beschermen moet je dus ook vriendjes van zusjes gaan screenen, en van moeders, buurmannen, bestuurders van busjes, sociale mediagebruikers.
Ik ben ervoor hoor Henk. Echt waar, ik ben er echt voor. Ik vind het een geweldig plan.

Tsjor

Gaat niet over deze zaak..

Ik heb het niet over deze specifieke zaak, maar over vragenlijsten en dossiers in het algemeen.

Dat is makkelijk

Henk 82, makkelijk om je zo terug te trekken. Ik vond het net zo'n goed voorstel.
Dochter komt met vriendje: eerst een VOG-verklaring vragen. Moeder trouwt voor de tweede keer: eerst een VOG. Ouder worden? Eerst een VOG. Nieuwe buren? Eerst een VOG.

Dat zou echt wel helpen. Ik snap niet waarom je nu ineens over 'het algemeen' wil beginnen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.