Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rare update braziliaanse buren - wat moet ik ermee?

Het WK was afgelopen, de rust was weergekeerd in de straat, ik ben lekker met vakantie geweest, de offertes voor een hekje liggen er, ik had nieuwe oordoppen gekocht voor het geval dat... kortom, ik had heel goede voornemens mij vooral niet meer te ergeren aan onze vandalistische en luidruchtige Braziliaanse buren.
Gisteravond kwam mijn zus, vers van vakantie, bij mij een kopje koffie drinken. Heel erg gezellig! Bij de Brazilanen was een feestje aan de gang, maar niet overdreven luid en er liepen geen kinderen door mijn tuin, dus zover alles goed. Toen mijn zus op de fiets wegging, reed ze langs hun huis (het is een paar huizen verder) en is ze vanuit het raam op de eerste verdieping bekogeld met waterballonnen. Ze kreeg er eentje tegen haar hoofd en is daar zo van geschrokken dat ze van haar fiets is gevallen, voor een auto. Gelukkig niets ernstigs gebeurd, alleen een schaafwond en een kras op de fiets. De Brazilaanse moeder stond bij de voordeur een gast uit te laten en zag het gebeuren maar deed niets. Mijn zus heeft haar fiets naar de stoep getrokken en heeft haar aangesproken. De vrouw reageerde net zoals ze altijd naar mij doet: ach het zijn kinderen, die doen wel eens wat stouts, ze kunnen het beter nu doen dan later, er gaat wel eens wat stuk, nou en? Hoezo schade betalen, wie zegt dat die kras niet allang op die fiets zat? Mijn zus is nog even naar de vader toegelopen maar werd ook daar hartelijk uitgelachen. Ach ja, die kwajongens, maar er steekt geen kwaad in hoor!
Ik heb het zelf allemaal niet meegemaakt, ik hoorde het pas vanochtend van mijn zus. Ze vertelde dat ze zo was geschrokken en daarna zo boos was geweest dat ze de halve nacht niet had geslapen. Ze overweegt een melding te doen bij de politie. Zou dat zin hebben? Die kinderen mogen gewoon maar alles doen. Daar kan de politie toch ook niks aan veranderen? Of moet ze het juist wel doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sassie

sassie

09-08-2010 om 14:35

Tja....

Ik zou als ik jouw zus was, wel aangifte doen; zeker als de ouders niet reageren. Ze is notabene voor een auto gevallen....(er hadden dus ernstige ongelukken kunnen gebeuren). Enne, kras op de fiets....wat als het nu een kras op de auto was? Ik zou gewoon aangifte doen. De fiets is beschadigd en als je zus niets doet dan hebben ze ook niets zwart op wit staan over dit gezin. Ik zou het dus doen!

Mary-Jane

Mary-Jane

09-08-2010 om 15:54

Doen

En vraag de politie een zorgmelding te doen bij Bureau jeugdzorg (doen ze niet overal vanzelf), het gaat niet goed met die kinderen zo te lezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2010 om 16:05

Mooie gelegenheid

om inderdaad melding te doen. Maar dan moet je zus het doen, niet jij. Ook al doet de politie er nu niets mee, dan staat er toch een klacht zwart op wit. Jammer dat ze het niet gelijk gedaan heeft.
Ik zou Jeugdzorg er buiten laten. Laconieke ouders met stoute kinderen zijn niet automatisch rijp voor jeugdzorg.

Maxime.M

Maxime.M

09-08-2010 om 19:55

Doen ja

Ik zou het in dit geval wel doen ja, het is niet het eerste akkefietje en als er nooit iemand wat zegt kan dit maar blijven doorgaan natuurlijk.

Maxime

Pennetje

Pennetje

10-08-2010 om 09:49 Topicstarter

Inderdaad

Mijn zus gaat even langs de politie en gaat daar overleggen wat het verstandigst is. Het schijnt dat je aangifte kunt doen of melding kunt maken.
Ik snap de reactie van de buren ook niet zo goed. Moet er eerst iemand dood voordat het niet meer grappig is?

Pennetje

Pennetje

10-08-2010 om 15:03 Topicstarter

Geweest

Mijn zus is geweest en heeft melding gedaan. Het is opgeschreven en wordt in de computer gezet. Als er nog meer van die meldingen binnenkomen, gaat de wijkagent met de buren praten.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2010 om 00:52

Dat zou mooi zijn

Ook omdat het dan niet alleen van jou afkomt, maar het een buurtprobleem is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.