Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mamvantwee

Mamvantwee

20-06-2012 om 22:44

Rare verjaardag

Voor wie het wil lezen, ik wil mijn gevoel gewoon even delen. Ik ben vandaag jarig, maar het was een gewone en ook ongewone woensdag. Druk met kinderen, school, verbouwing. Ik ren van hot naar her. Ben moe, maar toch jarig. Maar ik voel me nu verdrietig. Geen feestje (want stoffig huis door verbouwing), wel kadootjes van man en kinderen. Maar dat was het. En nu is de dag voorbij en voel ik me rot. Zelfs mijn ouders hebben niet gebeld, dat snap ik niet.

Nou ja, geen wereldprobleem. Bedankt voor het lezen...

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-06-2012 om 22:52

Gefeliciteerd!

Ik herken het wel, heb ook wel eens een verjaardag niet gevierd waar ik op de dag zelf helemaal niet blij van werd. Daarom vier ik het nu altijd wel, de ene keer uitgebreider dan de andere. Maar ik hang altijd slingers op (ok meer omdat dat leuk is voor de kinderen) en trakteer op het werk en zorg ervoor dat in elk geval mijn ouders komen borrelen en eten, maar als het even kan ook mijn vrienden. Dan is het toch een speciale dag. Wel raar dat je ouders niet hebben gebeld, daar zou ik ook van balen. Maar goed, volgend jaar vieren dus!

Vic

Vic

20-06-2012 om 23:07

Gefeliciteerd!

Ik herken het ook. Ik roep altijd om het hardst dat ik mijn verjaardag niet vier, maar in de week ervoor laat ik altijd even her en der subtiel vallen dat ik bijna jarig ben. Gewoon voor de felicitaties.

He bah

Ongezellige dag zeg. Heb je in het weekend misschien verjaardagsvisite, waarbij je ouders ook komen?

In elk geval ook van mij van harte gefeliciteerd!

skik

Ook jarig

Ook jarig

21-06-2012 om 07:51

ja heel herkenbaar! Ik ben zo'n type dat ongeveer tot op t laatst niet weet wat ik met m'n verjaardag ga doen. Vaak heb ik zo tegen de tijd dat ik jarig ben genoeg van alle verjaardagen en heb ik behoefte aan rust. Dan vind ik t ook niet naar ofzo, hooguit voelt t wat vreemd. Van de week besloot ik op t laatste moment er toch wat aan te doen en heb ik mensen uitgenodigd. Mijn man was daar niet op voorbereid (hij en de kinderen hadden overigens wel cadeautjes) want 'jij viert t toch nooit' en dat maakte me wel even verdrietig. Maar ik heb t wel gedaan en had n leuke dag gisteren! Echt jammer voor je dat jij met zo'n kater zit.
Maar hoe dan ook: gefeliciteerd, hoop dat je je ondertussen beter voelt. En een goed year to come

Bellefleur

Bellefleur

21-06-2012 om 09:14

Mamvantwee,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag van gisteren! En dat je volgende verjaardag maar een feestelijke mag zijn. Je zou nu al plannen kunnen maken voor volgend jaar, om er een speciale verjaardag van te maken. En om de kater van gisteren weg te werken. Wanneer is de verbouwing klaar? Is het dan een goed moment om een feestje te maken? Met kadootjes voor de nieuwe plek, champagne en taart?

Mamvantwee

Mamvantwee

21-06-2012 om 11:21

Dank jullie wel!

Heerlijk om via dit forum zoveel felicitaties te krijgen! Inmiddels heb ik op mijn werk getrakteerd en voel ik me wat beter: alle collega's komen langslopen. Van mijn ouders had ik - bleek bij inloggen op een pc ipv mijn iphone - een mooie en persoonlijke e-card gekregen. Dus ze waren me niet vergeten, alleen was dat mailtje in de spam terechtgekomen.

Ik ben inderdaad nu vastbesloten om na de verbouwing en na onze vakantie een feest te geven. Ik wil dit jaar (ook nog eens een kroonjaar) toch echt wel gaan vieren. Weer een levensles erbij: elke mogelijkheid om een feestje te geven moet je pakken! Hoera, het is donderdag!

@Ook jarig: jij ook nog gefeliciteerd!

Bedankt voor jullie lieve reacties,
Mamvantwee

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2012 om 13:07

Beter laat

... Nog van harte! Ja, ik herken wel wat je zegt. Ik ben nog een beetje kinderlijk met dit soort dingen en wil me ook écht jarig voelen. Alleen lukt dat eigenlijk niet vaak. Sorry, geen opbeurende woorden dus, maar begrip

Arawen

Arawen

22-06-2012 om 09:55

Ook raar

Ook namens mij gefeliciteerd Mam van twee! En inderdaad, elke mogelijkheid aangrijpen voor een feestje... Het leven is al kort genoeg!
Ik ben over een dikke week jarig en krijg ook een 'rare' verjaardag, ik ga namelijk op die dag trouwen.. Onze planning kwam toevallig uit in die week en ik vond het wel handig voor mijn aanstaande; hoeft ie maar 1 dag te onthouden haha!

Arawen

En als hij het dan vergeet is het dubbel zo erg...

Fijne verjaardag en mooie trouwdag gewenst alvast!

skik

krin

krin

22-06-2012 om 11:48

Arawen

Veel plezier op je rare verjaardag annex trouwdag, en de felicitaties.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-06-2012 om 13:31

Daar is nou facebook voor.

Ook al doe je niets op je verjaardag, je krijgt dan altijd wel felicitaties, dankzij de birthday alert is het tegenwoordig heel gemakkelijk om attent te zijn.

Ja maar brunette

Daardoor is er ook geen kunst meer aan om attent of jarig te zijn op fb
Ik doende dag ervoor dan almde beste wensen (als ik vergeet dat mensen me ook aardig vinden zonder dat). Stuur liefst een echte kaart trouwens.

tonny

tonny

23-06-2012 om 12:06

De ouderwetse verjaardagskalender op het toilet

doet het nog prima. En wat er ook verzonnen wordt op het gebied van electronica, ik denk niet dat gebruik van het kleinste kamertje ooit overbodig wordt.

Dus even FB erbij, alle verjaardagen op je traditionele kalender schrijven, lekker met een pen, en je kunt er tegenaan.
Of laten printen, na je inventarisatie van attent-momenten.

Tonny (ot)

Ja, hier functioneert deze ook prima, maar weet je dat het heel Nederlands is, ik krijg vaak leuke reacties op mijn kalender. Ik heb met Sinterklaas eentje aan zoon gegeven die, nu hij uit huis is (en we niet samen Facebooken) onze verjaardagen vergat, ook goed voor een mooi gedicht. Maar............nu vergeet hij de bladzijden om te slaan, haha.
Daar komt bij dat verjaardagen hier in Scotland heeeelemaal niet belangrijk zijn ( alleen kroonjaren) en deze kalenders zijn hier ook niet te koop. Ben eigenlijk wel benieuwd of nog meer landen deze toilet-kalender- gewoonte hebben.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-06-2012 om 22:32

Is typisch nederlands hoor.

Een wc's-boek zeg maar.

+brunette+

Dacht het al en 'k was al een nieuw draadje gestart in "opvoeden in het buitenland " nou ja, opvoeden ?!?!?

Tonny

Tonny

24-06-2012 om 14:28

Ah leuk

Dus het is typisch Nederlands wat grappig.

Mijn man zette altijd als soort ritueel alle verjaardagen in zijn nieuwe agenda, niet dat hij kaartjes stuurt, maar hij denkt wel aan iedereen zegt hij. Nou ja als positieve gedachten effect hebben dan is dat ook mooi haha. Nu heeft hij iets electronisch ik weet niet hoe het nu zit. Ambachtelijk met een groene pen iedereen noteren in elk geval niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.