Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Reisadvies morgen (vr 3)

Jongens, ik kom er niet uit. Moet morgen de reis van oost NL naar Randstad maken en terug. Wat kan ik bij de weersomstandigheden het beste doen, auto, trein of niet gaan? Ik moet, als ik ga, helaas in de spitsen reizen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

03-02-2012 om 11:46

Hier ook niks nieuws qua sneeuw

De oude sneeuw van een paar dagen terug ligt er nog wel grotendeels. Goed aangevroren dus spékglad.

Enneh, Fio, als je buienradar mag geloven zou 't wel eens zo kunnen zijn dat er geen sneeuw komt bij jullie. En bij ons, maar ik vind 't niet zo erg .

sinas

sinas

03-02-2012 om 11:55

Hier ook nog niks

en het mag ook wegblijven hoor van mij. Maar volgens de berichten zou Zuid-Holland ook een flinke hoeveelheid moeten krijgen, al zag ik op buienradar weer dat de wolken zo net na Noord-Holland langzaam oplossen. Ik moet het nog zien dus.

krin

krin

03-02-2012 om 12:12

Sinas

In mijn stukje Zuid-Holland sneeuwt het al heel Anton-Pieckig, hoor! NOg geen 10 cm. zelfs geen 5, maar het is ook nog maar net begonnen. Liever dit dan bevroren regen, zoals ze hadden voorspeld. Dat komt vast later nog

Puck

Puck

03-02-2012 om 12:14

Dik pak

flevoland calling.....
Ondertussen ook al een centimetertje of 10. Het verschil tussen de stoep en de straat is niet meer te zien. Voor ik net jongste van school ging halen heb ik mijn straatje de eerste veegbeurt gegeven, maar 10 minuten later was dat al weer nauwelijks zichtbaar.

Zuid-Oost Brabant

Zuid-Oost Brabant

03-02-2012 om 12:23

Begint net

Er dwarrelen wat vlokjes. Maar het gras is nog gewoon groen. En ik hoop dat dat zo blijft.

ilsepilse

ilsepilse

03-02-2012 om 12:29

Flevopolders onder

ff mijn auto zoeken op de parkeerplaats een weekend vieren ! dit is mooie fotos maken op de oostervaarders!

sinas

sinas

03-02-2012 om 12:53

Nu ook hier

langzaam wat sneeuw. Helaas.

Extreem weer

Hmm P, ik snap best dat Ingrid bij 3cm sneeuw niet direct denkt aan extreem weer. Die uitdrukking zou ik zelf ook meer voor echt Siberische toestanden en metershoge sneeuwduinen reserveren.

Het ontwrichtende effect van dat kleine laagje sneeuw op ons overvolle spoor- en wegennet kan wel extreem zijn en dat zullen ze dan wel bedoelen met 'extreem weer'. Echt treffend vind ik de term niet.

Chris

Fronnie

Fronnie

03-02-2012 om 13:03

Hier

Hier Zuid-Limburg. Erg koud buiten, vooral vanochtend (arme kinderen, met -14 bijna een half uur op de fiets naar school) maar wel zonnig. Nu begint het ietsje te betrekken. Ik ben eens benieuwd. We hebben maandag al een flink pak gehad (hele dag motsneeuw) en onze straat is een grote ijsplaat waar iedereen onderuit gaat. Hopen dat er niet teveel gaat vallen.

Spekkie

nou neem er nog een.

Dat was naTUURLIJK bij wijze van spreken, wat zijn sommige mensen toch ergelijk humorloos.

Hier

ligt er toch wel minsten 10 cm, ik moet even kijken wat we vanavond gaan eten, als er niets in de vriezer ligt zal ik toch naar de supermarkt moeten. Hm misschien doe ik dat nu wel even, kan de oudste even oppassen op de jongste die net in slaap is gevallen.

Spekkie

Spekkie

03-02-2012 om 13:29

Manda...

bij die laatste woorden van je sluit ik me graag aan
En on-subtopic: hier in het midden van het land is het flink aan het sneeuwen, er ligt nu ruim 5 cm.

Amsterdam

Hier een cm of 5, schat ik. En het houdt nu zo'n beetje op, geheel conform de verwachting van Buienradar. Als het hier bij blijft is dat goed nieuws voor mijn partner want tegen de tijd dat hij naar huis gaat zijn de autowegen wel weer schoongereden.

Maar ik ga met de tram naar huis vanavond, want terug naar Nieuw West op de fiets wordt waarschijnlijk geen lolletje.

Ik hoop dat er morgenochtend nog genoeg van over is om de kinderen op de slee te zetten.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

03-02-2012 om 13:44

Wilma!

Ja, hier ligt inmiddels een paar cm. Zoon baalt, die moet nog naar Leiden alleen om iets in te leveren op school.....dochterlief is zielsgelukkig met de sneeuw.

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 13:45

400 km file

Huppa, er staat al 400 km file. Nu begrijpen mijn collega's misschien wel waarom ik niet ben gekomen.

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 13:51

500

500 bijna nu

Hoe lang blijft het liggen?

ik moet dinsdag aanstaande van zwolle naar groningen en weer terug naar Haarlem. MIsschien zeg ik de afspraak in groningen af zodat ik na zwolle weer naar huis kan.

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 13:58

644

644...
Manda, ik denk dat de wegen dinsdag wel weer schoon zijn hoor. Het wordt weer helder vriesweer.

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 14:12

760

lalala, 760

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 14:21

764

764 en het treinverkeer ligt ook deels plat in NH...
Ik hoop dat het in de spits beter gaat, maar ik vrees voor verergering.

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 14:51

Update uit 't zuiden

NOg niks hoor. Geen idee waar Fronnie woont in ZuidLimburg, maar hier ligt nog niks nieuws. Volgens buienradar zou dat ook niet zo zijn en zeker niet voor half drie, maar een meester op school (jaja, 'k mocht overblijven in deze kou ) beweerde dat op ZIJN buienradar wel sneeuw zou zijn rond half drie.
'k Ga dus zo naar school een lange neus maken naar die meester .

Fio, fijn dat er sneeuw ligt bij je, althans, fijn voor je dochter. En je zoon naar Leiden, zouden ze daar geen begrip voor hebben nu bij deze "extreme" weersomstandigheden ???

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 14:52

Oh ja en 800

km file zeiden ze net op de radio. En dat staat op vijf van de langste file ooit in Nederland.

sinas

sinas

03-02-2012 om 15:05

Nu een cm of 5

hier denk ik. Bah. Hoop dat het morgen wel in orde is, want ik moet naar Utrecht.

Fronnie

Fronnie

03-02-2012 om 15:18

Wilma

Hier (het noorden van Zuid-Limburg) sneeuwt het (nog steeds) niet. Volgens de buienradar had het al een tijdje moeten sneeuwen. Gelukkig zijn al 2 kinderen thuis. Een had vanochtend erge hoofdpijn gehad van de kou. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Guinevere

Guinevere

03-02-2012 om 15:25

4511

De Telegraaf (tomtom) zegt trouwens dat er 4511 km file staat. Daar nemen ze zeker ook binnenweggetjes mee?

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 15:35

Tuurlijk

Alle sluiproutes en rond drie uur ook de binnenwegen van en naar school.
En als ze nog lang erover praten, wil iedereen snel naar huis en wordt 't nóg drukker.

Fronnie, ah oké, geen sneeuw dus. Wel fijn dat alle kinderen binnen zijn. Hier kwam laatste ook een paar minuten geleden binnen. Lekker al 't grut weer op 't honk.

Er valt hier trouwens héél erg minimotsneeuw. Echt niet te hard met je ogen knipperen, want dan zie je 't niet. Toen ik net hier had gepost en dochter van school ging halen begon 't, dacht al even dat ik te vroeg had gezegd van die lange neus tegen de meester .

Fiorucci

Fiorucci

03-02-2012 om 15:36

Wilma

Met de trein zou nauwelijks zijn gelukt, met de bus naar Leiden ging prima. Op de terugweg kreeg hij een sms, ze kregen uitstel...zucht.

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 15:56

Fio

Grmbl, zoiets hoor je altijd op de terugweg ...

(en heel erg ot, 'k stuur volgende keer wat muppetzegels mee!)

Vic

Vic

03-02-2012 om 16:19

Pffff

Het valt hier echt niet mee. Ik had vanmorgen een afspraak in Amsterdam. Moest vervolgens eerst nog naar kantoor, normaal een stukje van 10 minuten, 1,5 uur over gedaan. Vervolgens 2 uur erover gedaan om thuis te komen. Ben net thuis. Wat een ellende ;-( Mijn collega smste dat hij er een uur over had gedaan om van Amsterdam Sloterdijk naar Centraal te komen, en hij moet nog naar Utrecht.

Voor de laconieken onder ons

Even knippen en plakken van nu.nl
Door het hele land staan vrijdagmiddag bijzonder lange files, bovendien rijden er bijna geen treinen van en naar Utrecht Centraal.

Er viel vrijdag op sommige plaatsen 14 centimeter sneeuw. Dat zorgde voor 831 kilometer file. Daarmee staat 3 februari op de vierde plek in de file top 10. Het filerecord stamt uit 1999, toen stond er in de ochtendspits vanwege sneeuwval 975 kilometer file.

Och, arme Maddie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.