Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Reisadvies morgen (vr 3)

Jongens, ik kom er niet uit. Moet morgen de reis van oost NL naar Randstad maken en terug. Wat kan ik bij de weersomstandigheden het beste doen, auto, trein of niet gaan? Ik moet, als ik ga, helaas in de spitsen reizen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

03-02-2012 om 16:43

Ja maddie

wat heb je nu uiteindelijk besloten??

Noord-Oost Brabant

Noord-Oost Brabant

03-02-2012 om 17:09

Bijna 10 cm

Ik vind er geen bal aan...

Fiorucci

Fiorucci

03-02-2012 om 17:49

Wilma ot

Zijn groepsgenoten trakteren zometeen op een etentje, omdat ze te laat die sms stuurden..
En bedankt alvast!!
xx

neteret mut

neteret mut

03-02-2012 om 18:43

Vanuit belgie

Vanaf 15.00 is het begonnen te sneeuwen ( bij ons dan, noorden van B al iets eerder), hoorde net op het journaal iets van ruim 1100 km files. Schoonvader is keurig op tijd vanmiddag hier aangekomen per trein, geen vertraging gehad vanuit het noorden van NL. Oudste dochter is vandaag naar Lille met school, is nog niet thuis. Zwager is van plan vandaag nog vanuit A,dam te komen per trein. En de jongste kat in huis is toch maar naar buiten gegaan, zeer voorzichtig en wantrouwend.

ayla

ayla

03-02-2012 om 20:00

Vond het vies tegenvallen

Nog een keer zuid limburg, een half uurtje zijn er wat vlokjes gevallen en toen hield het weer op, het meeste ging weer langs ons

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Viel tegen

Ben met de auto gegaan vanavond, was maar 10 kilometer maar heb er wel een uur over gedaan. Viel vies tegen. Heb geen winterbanden (nu toch maar eens aanschaffen) en onder mijn auto zitten van de platte, brede banden ("sportuitvoering"), dat is normaal al lastig wanneer het droog is en er is "spoorvormig" laat staan nu....Ik ben glibberend en glijdend heen en weer gegaan, kon maar nauwelijks wegkomen bij de stoplichten en ik hield mijn hart vast bij ieder heuveltje..Pfff ben blij dat ik weer op de bank zit.

Chippie

Chippie

03-02-2012 om 22:58

Pelle

Als je een autorit van vandaag makkelijk kunt uitstellen, dan ga je een andere keer. Als je vind dat je vandaag 'moet' dan houdt je rekening mee met weersomstandigheden. Ja, je kunt dan flinke files verwachten, maar wat is dan het ergste wat er kan gebeuren? Wat is het worstcasescenario? Dat je een uur, maximaal twee uur later thuis bent? Tja, dat vind ik dus meevallen. Het is erg vervelend, maar er zijn ergere dingen. En met die ingeschatte twee uur file kun je dus een prima afweging maken. Is het bezoek die file waard? Niet, dan zou ik niet gaan.

Als je het te gevaarlijk vindt om te rijden, dan moet je de weg niet op gaan. Dan ga je niet of met de trein, maar dan moet je rekening houden met lange wachttijden en chaos bij NS. Dan zit ik liever warmpjes in mijn eigen auto te luisteren naar een muziekje, iets te drinken,...

Jij denkt dat ik nog nooit heb gehoord van mensen die uren hebben moeten wachten in een auto. Zeker wel, en daar houd ik dus ook rekening mee. Ik heb altijd een deken, een extra warme jas en drinken en iets te eten in de auto liggen. En volgens mij ook nog twee aluminium warmhouddekens.

Chippie

Chippie

03-02-2012 om 23:14

Manda

Zie mijn reactie aan Pelle.

Niemand hoeft van mij vandaag dapper in die auto te stappen. Maar als je het wel doet, dan moet je rekening houden met de consequentie van een flinke file. So be it.

Het is een beetje flauw om niet te veronderstellen dat ik nou net diegene ben die tegen die vangrail aanschuif. Tuurlijk het kan, maar als ik niet hoef, niet durf, niet goed voorbereid bent, dan ga ik niet. En ten aanzien van voorbereiding: we rijden een gloednieuwe Volvo met alle veiligheidsopties, winterbanden en ik ben een hele rustige rijder.

En ik kan er toch niets aan doen dat jij in slaap valt achter het stuur. Ik snap niet 123 wat dat met de weersomstandigheden van vandaag te maken heeft.

Ach, ik erger me ook wel eens aan jou. Waar ik meer een 'niet klagen, wat is het ergste wat je kan gebeuren typje ben', schiet jij iets vaker in de stress van (in mijn ogen) onbenulligheidjes. En ja, dat botst maar maakt het ook wel interessanter.

Chippie, die nieuwe volvo met winterbanden

Die haalde mij gewoon in met 70 km per uur, terwijl ik 20 reed, max 40 op een weg waar je 80 mag. Ik glibberde en gleed alle kanten op op mijn sportieve velgjes en snelle bandjes. Ik kan mij voorstellen dat jij je niet druk maakt in een nieuwe dikke volvo met winterbanden. Ik zat niet zo comfortabel in mijn bijna 20 jaar oude, hippe cabriootje

Chippie

Chippie

03-02-2012 om 23:30

Shanti: die volvo

Die Volvo stond gewoon hier op het oprit. Ik was het niet!
Hardstikke leuk, zo'n hip cabriootje, maar in mijn afweging om wel of niet de weg op te gaan neem ik dat dus wel mee (lees: ik zou het niet doen).

Onverstandig

Ja,onverstandig was het zeker om met mijn auto de weg op te gaan. Het moest, want het openbaar vervoer reed ook niet goed, maar happy was ik er zeker niet mee.
En over naast de vangrail staan: vorig jaar gehad. Eerste sneeuw in november en wij waren onderweg naar het vliegveld (weer eens) om een kind op het vliegtuig te zetten naar warmer oorden. Ik kon ineens(ik reed 135 vlak voor Antwerpen) geen gas meer geven. Langs de kant, met kinderen en hond, uit de auto in de sneeuw, wachten op de takelwagen. Nou, dat was echt niet leuk. En de deken, die hielp niet echt voor 4 personen en een hond.....(dit was trouwens niet de bijna 20 jaar oude cabrio, die rijdt nog ))

neteret mut

neteret mut

04-02-2012 om 00:13

Dochter

had 6 uur in de bus gezeten ipv 2, was dan ook pas rond half 10 thuis. Ze was niet echt blij en fleurig meer, maar ze hadden zelfs tijd gehad om te shoppen en een paar leuke dingen gevonden. Zwager had net iets meer dan een uur vertraging, viel wel mee voor hem.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2012 om 01:17

Boven alkmaar

Viel het eigenlijk heel erg mee vergeleken met wat ik op tv zag. Toen ik vanmorgen naar mijn werk moest was er wat geharrewar met het omroepen en ik moet halverwege van trein wisselen, maar ik was slechts een kwartier later op mijn werk dan normaal. Op dat moment lag er nog niet overal sneeuw. Mijn man ruim een half uur (tussen de middag was dat). Terug naar huis was de trein gewoon op schema mijn kant op, maar de andere kant op had flink vertraging. Morgenochtend mag ik weer, ben benieuwd wat ik dan weer mag beleven.

Puck

Puck

04-02-2012 om 10:33

Bijna -23 graden hier vanmorgen

brrrr, de flevopolder is het Siberie van Nederland blijkt. Vanmorgen was het hier om half 9 22.9 graden onder nul. Op dit moment is het iets van -18.5. Brrrrr, moet zo boodsvhappen doen. Gistermiddag ben ik de weg nog op geweest en de provinciale wegen waren halverwege de middag redelijk beijdbaar, je kon 50 rijden. De polderwegen waren volkomen onbegaanbaar, ik kwam het erf bij de stallen af en toen zag ik niet waar de weg was. Eerste 25 meter vond ik de weg zo hobbelig, tot ik dooorhad dat ik nog volledig in de berm reed.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-02-2012 om 11:07

Overwerken en uit eten

Toen het gistermiddag zo'n ellende werd op de weg en met het OV, hebben een collega en ik besloten om maar eens stevig over te werken (we hadden een deadline, dus het was eigenlijk ook hard nodig) en daarna lekker uit eten te gaan in het restaurant naast ons kantoor.
Rond 22 uur ben ik richting huis gegaan: de bussen en treinen reden toen inmiddels weer keurig. Ben blij dat ik het zo heb kunnen organiseren!

sinas

sinas

04-02-2012 om 14:59

Vanmorgen op tijd vertrokken

maar ik vond het toch niet fijn hoor! Had liever niet de weg opgegaan, ook al heb ik dan winterbanden!

sinas

sinas

04-02-2012 om 14:59

Maddie al boven "water"?

Hoe is het afgelopen?

maddie

maddie

04-02-2012 om 23:02 Topicstarter

Boven water... eh ijs

Uiteindelijk had ik besloten wel te gaan. Op de heen weg geen problemen, terug heb ik er 4 uur over gedaan per trein. Veel wachten, gedrang, stilstaan met de trein en weinig info krijgen. De dag was lang, maar ik was allang blij dat ik in mijn eigen bed sliep...

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2012 om 00:20

Vandaag

Ook vandaag weer gewoon op schema kunnen reizen. Het stuk waar ik langs moet is misschien niet zo wisselprobleemgevoelig. De trein naar Hoorn weer wel blijkbaar. Daar moesten mensen met de bus naar toe. Onder Alkmaar waren wel wisselproblemen. Men kon niet rechtstreeks naar Amsterdam, maar via Haarlem. Wat ben ik dan blij dat ik die kant niet op hoef.
Het was vanmorgen wel koud hoor, jemig. Gelukkig hadden ze in afwijking op normaal de deur van het wachthok opengelaten. Daarbinnen is het ook koud, maar je hebt er geen last van koude wind, dat scheelt. Die deur is in het weekend normaal op slot in verband met overlast van het een of ander 'tuig'. Handig hoor, die dichte deur als je als 'brave burger' gewoon even in de luwte op je trein wilt wachten.
Ik had me voorgenomen om eens een mooi kiekje van het winterlandschap te maken achter het raam van de trein vandaan. Een lastig karwei omdat ik de weerkaatsing van het interieur en de verlichting van de trein er niet bij wilde hebben, dus lensje dicht bij het raam. Ik wist dat ik in de buurt van een molen reed, met dit soort winterweer altijd zo'n mooi typisch Hollands plaatje. Maar wat ik ook zag... geen molen. Alleen maar wit en nog eens wit door sneeuw en potdichte mist. Lensje dus maar weer van het raam gehaald, wanten aangedaan, Labello op de lippen en de puntjes van mijn oren voor een loopje van 5 minuten naar mijn werk.

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 03:27

Ja, vanzelfsprekend. Maar als je daar bang voor bent dan moet je de weg niet gaan.

Groet, Chippie (rijdt Volvo na 2 achter-op-rij-ongelukken, beide ongelukken bij stralend weer)

Vic

Vic

05-02-2012 om 10:14

Langzaam

Zo lang ik binnen de bebouwde kom blijf vind ik het allemaal niet zo'n probleem. Gewoon langzaam rijden en hopen dat er niet een of andere voetganger op het laatste moment oversteekt (want remmen lukt niet zo goed). Zo lang je geen mensen of dieren raakt, kun je met 30 km/u niet heel veel schade veroorzaken. De snelweg vind ik vervelender. Tenminste, afgelopen vrijdag was het echt glad en dan heb je altijd van die audirijders die denken dat ze met hun winterbanden wel 80 kunnen rijden. Ook vervelend zijn de andere uitersten, die met 15 doodsbenauwd over de weg sukkelen. Ga dan lopen.

Vic

Ik reed in de stad 20 km per uur, maar er waren er ook die mij driftig voorbij gingen (ik denk dat ze winterbanden hadden ). Ik kan écht niet sneller. Gisteren zie iemand dat als je winterbanden hebt, je met Meindl (heten ze zo, die hele dure wandelschoenen) aan op weg bent, met gewone banden ben je onderweg met gympen en mijn mijn banden ben je met leren zolen dansschoentjes met hakjes onderweg...dat vond ik wel een mooie. Ik moet echt neit meer gaan rijden.

Tirza G.

Tirza G.

05-02-2012 om 16:38

Zeeland calling - en dekentje

Dochter was vrijdagmiddag onderweg vanuit de Randstad. Dáár liep ze uren vertraging op, maar ach, als je Rotterdam eenmaal voorbij bent komt het allemaal vanzel goed. Dan sneeuwt het amper en dooit het zelfs een beetje, eventjes maar.
En niks dekentje. Een lege pindakaaspot met een waxinelichtje en een doosje lucifers. Tip van dit onvolprezen forum.

Tirza

Guinevere

Guinevere

05-02-2012 om 18:16

Tirza, toch dekentje

Tirza, dat waxinelichtje helpt wel om het IN je auto warm te houden, maar als je achter de vangrail staat te kleumen, dan verkies ik toch dat dekentje...

Snuggle's

Snuggle's

05-02-2012 om 22:05

Dekentje tip

Misschien is het al voorbijgekomen, maar ik heb in mijn handtas altijd een folie ehbo deken. Het is een dun plat zakje, weegt niks. Hiermee kan je ook voorkomen dat iemand die een ongeluk heeft gehad onderkoeld raakt. Kost maar een paar euro bij de drogist!

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 22:06

Dekentje

Hier ook drie IKEA fleecedekentjes van 2 euro per stuk. Nog nooit gebruikt tegen de kou wel als spuug-hier-maar-in-doek, luiermatje, picknickkleed, zonnescherm, broek-nat-doe-maar-een-dekentje-om, kussentje, dekentje over een slapend kind, etc.

Snap er niks van

Oudste ging vrijdag met vriendin naar Rotterdam, naar vrieden van Amstel in Ahoy. Van de zomer al geboekt (voor een prikkie) en toen dachten we natuurlijk nog helemaal niet aan sneeuw of glad.
Ik hield mijn hart vast vrijdag hoe dat zou moeten, die treinreis. Vriendin en zij waren vrijdag vroeg uit school en zouden meteen door reizen. Maar rond het middaguur was al bekend dat het bij Utrecht compleet vast zat (en daar moet ze langs dan). We hebben een intensief sms contact onderhouden. Ikke thuis achter p.c. kijken waar de stremmingen waren en zij online op foon. Ze hebben welgeteld een half uurtje langer moeten wachten op Utrecht centraal...maar de trein kwam keurig en ze bereikten dus Rotterdam ook op tijd. (om in te checken bij B.B. en voor concert dus). Ik snapte er niets van half ned. kan niet naar huis en 2 van die jonge meiden die toch bepaald niet dagelijks zo ver treinen zijn keurig op tijd? Later aangekomen op adres deed dochter telefonisch haar relaas uit de doeken...ze hadden het gewoon aan de conducteur gevraagd en die zei te wachten op een ander perron dan gebruikelijk. Vrijwel de hele coupe moest door naar R. maar toen ze aankwamen liep niemand naar dat perron dat conducteur had gezegd. Zij wel en na dat half uurtje kwam dus de trein. Eigenlijk net op het moment dat ze zelf er ook geen vertrouwen meer in hadden. Overigens was het volgens hun een drama in de stationshal, dus sloegen ze die maar over en restte niks anders dan het advies van conducteur. Omdat ze al klaar stonden waren ze de eersten om in te stappen...dat was ook wel nodig want trein zat al/nog behoorlijk vol. En toen het meteen erna werd omgeroepen kwam er een enorme chaos. Trein vertrok ook snel met achterlating van nog een heleboel mensen.
Gisteren retour. En wederom op tijd. Er waren weer stremmingen dus het smsgedoe van vrijdag herhaalde zich.
Maar de stremmingen die er volgens de ns online waren, waren er in werkelijkheid niet. Volgens site moesten ze helemaal terug naar schiphol om hier te geraken. Dames hebben gewoon de standaard route gevolgd en die reed dus wel.
Snap er niks van....Maar afijn ze zijn terug
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

06-02-2012 om 19:58

Da's normaal albana

De intercity's die uitvallen of dreigen uit te vallen en de reizigers die daar op rekenen, worden omgeleid om de drukte 'weg' te halen, de boel te ontlasten. Via de website en het omroepen enzo word je naar die omleidingen toe gedirigeerd. Maar er rijden méér treinen dan intercity's. De stoptreinen rijden meestal wél gewoon door, zij het met enige vertraging.
Het omleiden gebeurt op de manier die de NS wil en als ideaal beschouwt, net zo als je bij de filemeldingen hoort dat 'reizigers in de richting ** geadviseerd wordt de A** te nemen'. Er zijn dan in de regel óók meer routes, maar daar willen ze de drukte niet hebben - dus die worden alleen gebruikt door mensen die het weten.

Tirza

Annet

Annet

06-02-2012 om 20:33

Hier ook zoiets

Dochter moest zaterdag in Utrecht Centraal overstappen. De trein kwam te laat aan, toen ze naar het juiste perron liep, kwam daar geen trein. Achteraf bleek de trein aan te komen op een ander perron.
Ze heeft mij gebeld en online werd duidelijk dat ze een half uur moest wachten. Op het grote informatiebord in de hal stond maar één trein, niet de hare. De info via internet was stukken beter dan de info ter plaatse, hoewel ik niet uitsluit dat er wel omgeroepen werd waar haar trein zou vertrekken. Pubers vinden niet altijd dat de omroep ook voor hen bedoeld is.

Nou

ik moet dus morgen om 7 uur sóchtends de auto in vanuit Haarlem naar Zwolle en in de middag van Zwolle naar Groningen en dan weer helemaal terug naar Haarlem.

Ik zie er zo tegen op, ook als het stralend weer is is het een rot eind rijden op 1 dag maar helemaal als er overal sneeuw en ijs ligt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.