Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Roddelbladen

Jaja, als je die al leest dan is dat bij de kapper of in een wachtkamer. Of staande bij het lectuurrek van de supermarkt.

Wie durft er weleens een roddelblad te kopen en komt daar hier ruimhartig voor uit? Was er een speciale aanleiding?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen cent

Ik heb nog nooit een roddelblad gekocht. Dat heeft niet met wel of niet durven te maken maar omdat de inhoud me niet interesseert en bijkomend omdat ik papperazzipraktijken niet mede wil financieren. Ik ben dus zo iemand die hem hoogstens eens uit verveling doorbladert bij de kapper als ik de rest van de leesmap al uit heb.

skik

Ja, ik

vaste prik, in het winkeltje van de ferry als ik van Newcastle naar IJmuiden vaar ( 1 a 2 x per jaar).
's Avonds in de hut even lezen, het geeft me zo'n echt Nederlands gevoel :o)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-06-2012 om 14:50

Niet

Zelfs niet in de wachtkamer. Het kan me echt niet boeien. Ik ben volgens mij ook de enige Nederlander die nog nooit Boer zoekt vrouw heeft gezien
Rosa van der Zanden

Fiorucci

Fiorucci

29-06-2012 om 16:09

En...

Ik sluit me geheel aan bij Rosa, ook wat betreft BZV. Woonbladen zijn mijn zwakte..

Nooit gekocht ,wel gelezen

ik heb een leesmap die ik zelf kon samenstellen,dus alle roddelbladen heb ik er uit laten halen.
Als ik bij mijn moeder op bezoek ben blader ik weleens de prive door ,maar ik vind het totaal niet interresant wat die BN,ers doen .

Vic

Vic

29-06-2012 om 17:12

Favoriete blad

Mijn favoriete blad bij de kapper en tandarts is de Vriendin. Dat is een soort Margriet maar dan wat simpeler. Een nadeel van het verlost zijn van zwemlessen is dat ik niet meer wekelijks drie kwartier mag wachten met allerlei gezellige tijdschriften. Ik heb ruim een jaar zowel de Privé, de Story en de Weekend gelezen. Oh, en Mijn Geheim, dat leest ook zo lekker weg.

mix

mix

29-06-2012 om 17:51

Oh ja hoor

vroeger wel eens gekocht en heerlijk op het strand of in de trein gelezen. De kapper heeft ze hier niet meer.
Wel kreeg ik ze via de buurvrouw die ze weer van haar dochter kreeg en dan gaf ik ze weer door aan vriendinnen

Bouquetreeks vroeger ook gelezen (of is dat wel toegestaan?)

oh en nog een ontboezeming, pak vast een zuurstofmasker: de telegraaf is mijn startpagina van internet

Vic

Vic

29-06-2012 om 17:58

Bouquet

Dat soort boekjes heb ik als tiener van een jaar of 14 veel gelezen. Een paar jaar geleden was ik op vakantie in een hotel waar ook stapels Bouquets en soortgelijke lectuur lagen, maar dat vond ik van een dusdanige simpelheid en voorspelbaarheid met een vrouwonvriendelijk sausje dat er niet doorheen te komen was.

Koop ze niet maar

Als ik me echt verveel, ga ik de rubriek 'achterklap' op nu.nl lezen. Daarna 'opmerkelijk'. Hoe triest hahaha.
Koop wel eens een goedkope bundel met flair en viva maar dat valt meer onder weeiige weetjes denk ik..

Rieke

Rieke

29-06-2012 om 22:34

Ja hoor

Ik lees ze graag, waar dan ook. In het tehuis waar ik werk liggen er her en der op.de kamers. Heerlijk. En als ik iets leuks te zien is, bijvoorbeeld het huwelijk van William en Kate, mer een uitgebreide reportage foto' s koop ik die. Of het huwelijk WA en Màxima, die ligt nog in de boekenkast.
Waarom zou je je daarvoor schamen?
En als ik geld teveel heb koop ik een eigen huis en interieur of een Linda.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2012 om 22:43

Kopen niet, lezen wel

Ik zal niet actief een roddelblad kopen, maar ik gêneer mij er niet voor om zo'n blad door te lezen als ik ergens zit te wachten, of zoals nu toevallig 2 van die bladen in huis heb. Voor mij is het ook meer plaatjes kijken en in volle bewustzijn van het onzingehalte van de teksten het een en ander te lezen. Het taalgebruik werkt vooral op mijn lachspieren en dat is toch ook weer een gezond bij-effect, nietwaar?
Ik heb vroeger bouquetreeksboekjes verslonden. Over stoere mannen met vierkante kaken en een kuiltje in de kin. Uiteraard onuitstaanbaar.

Jade

Jade

30-06-2012 om 10:12

Niet een kwestie van niet durven,

maar een kwestie geen geld willen uitgeven aan dat soort bladen.

Bij de kapper lees ik ze wel eens, maar voor de rest komen ze hier er niet in

Kijke kijke niet kope

Ik lees ze wel eens bij de kapper maar liever lees ik daar de Linda of de Margriet. Mijn schoonmoeder heeft er wel vaak eentje (leest verder nooit iets) en omdat we daar vaak op zondag heen gaan en dan lekker rond de tafel zitten met nog meer thuis komende broers en zus van Vondaman (met nog diverse aanhangen) mag ik graag even roddelbladlezen. Wat op mij altijd een vreemd bij-effect heeft: door zo'n roddelblad denk ik altijd: dat staat er wel maar het is natuurlijk niet echt zo maar er wordt een breder verhaal van gemaakt. Als ik daarna gewoon een krant lees of een boek denk ik dat nog steeds, leest wat lastig... soort na-ijleffect!
Verder ben ik al een paar jaar verslaafd aan chicklit, ook vluchtgedrag denk ik.
PS ik beken: ik kook ook wel eens uit pakjes.
Vonda

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

30-06-2012 om 11:47 Topicstarter

Wat een schitterend verhaal cobi!

en wat weet je dat allemaal weer fantastisch onder woorden te brengen. Het wordt tijd dat je een rubriek in een of ander blad krijgt!

Ik heb vooral roddelbladen gelezen tijdens een verregende vakantie (en tijdens dat lezen zat ik in de wasserette). Van meer dan een blad word je trouwens wel wat wee in de maag.

Heb er ook weleens eentje gekocht bij een Speciaal Huwelijk, ook een keer na een meet&greet met sterren uit een serie die ik destijds fantastisch vond.

Bij de kapper krijg ik geen kans meer nu ik niet meer verf, maar in de supermarkt weet de cover mij soms te verleiden. En ja, als ik mij op mijn werk erg verveel kijk ik bij nu.nl ook naar achterklap en heb dan meestal geen flauw idee wie die beroemdheden zijn.

marinade

marinade

30-06-2012 om 15:47

Cobi witteman

Wat een geweldige blije-doos column ) je maakt mijn huishoudelijke zaterdag goed!
On topic: mijn kapper, type hippe stadskapper heeft alleen uiteraard hippe modebladen. Dus alleen bij de buurtchinees, die ik twee keer per jaar bezoek, lees ik al jaren dezelfde story.

Brianna F

Brianna F

30-06-2012 om 16:44

Nee!

Nog nooit gekocht en Roza, ik heb ook nog nooit boer zoekt vrouw gezien, en gtst ook niet en onm niet en wat al niet aan nederlandse programma's.

Primavera

Primavera

30-06-2012 om 17:07

Siberisch koud

Het laat me werkelijk siberisch koud wat beroemdheden of wanna-be-beroemdheden, waar niemand nooit van gehoord zou hebben als ze niet als bladvulling in dit soort bladen zouden worden gebruikt, al of niet in hun privéleven doen. Ik lees ze dus niet en koop ze zeker niet.
Tv-programma's over dit soort mensen interesseren me ook al niet.

Tink

Tink

30-06-2012 om 17:20

Wel lezen, niet kopen

Nouja de titel zegt het al. Kopen doe ik ze niet. Lezen wel, tijdens het wachten in het zwembad, bij de kapper of de huisarts. Meestal zijn het heel oude bladen, alleen het zwembad heeft een lekker recente leesmap.

Gewoon drie kwartier niet nadenken, me soms verbazen over hoe je 6 bladzijden kunt volschrijven over een probleempje wat je ook in 3 regels afkunt, en mijn favoriet: de bladzij met dames in galajurken, die dan al dan niet worden afgekraakt door de societydeskundige van dienst. Altijd weer lachen

Viooltje

Viooltje

30-06-2012 om 21:23

Zondigen

Nee nooit kopen, maar altijd lezen. Vanochtend nog bij de kapper. Ik ben weer helemaal bijgelezen over Estelle en Gullit (helaas hadden ze niet de nieuwste roddels) en soms doe ik wat langer over het boodschappen doen op zaterdag want dan blijf ik even 'hangen' bij de bladen...

+ Brunette +

+ Brunette +

30-06-2012 om 22:20

Alleen mijn geheim

Daar heb ik weleens geld aan uitgegeven. Al die andere bladen interesseren me geen klap. Soms krijg ik weleens een stapeltje tijdschrijften waar bladen als Vriendin, Story en Privé bij zitten. De Vriendin vind ik dan nog wel aardig maar pas als ik echt helemaal niets Nederlandstaligs heb te lezen, en ook geen leuk Spaans boek heb liggen, wil ik weleens aan de echte roddelbladen beginnen. De meeste BN'ers ken ik niet eens, zo lang ben ik al uit Nederland weg. Degenen die ik wel ken zijn behoorlijk vergrijsd.
Panorama e.d. koop is soms weleens als er een interessant artikel in staat.

kastanjet

kastanjet

30-06-2012 om 23:23

Heb voor story gewerkt

In een heel heel erg grijs verleden (lees: bijna 30 jaar geleden) heb ik een half jaar voor de redactie van Story gewerkt... Was erg leuk. Hoefde gelukkig niks zelf te verzinnen, maar wel eens de persen moeten stoppen omdat Patty Brard lag te bevallen van haar dochter. Zij woonde toen in Amerika en de sterverslaggever van Story, die er natuurlijk bij was, moest toen met het vliegtuig terug naar Nederland, met foto's van de pasgeboren baby. De dag erna stond Patty met kind dus op de cover.
Ja ja, het predigitale tijdperk dus.
Overigens lees ik die roddelbladen alleen bij de geijkte instanties (kapper, Chinees, ziekenhuis) en heb ze nooit gekocht.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-07-2012 om 08:35

Ha cobi

Dat heb ik me al meermalen afgevraagd, hoe *vinden* ze toch altijd die vrouwen die door hun stiefvader zijn misbruikt, vervolgens de prostitutie inrolden, daarna psychotisch werden en nu volmaakt gelukkig zijn met man, kind en bergen levenservaring? Verzonnen dus. Ik had het kunnen weten.

kastanjet

kastanjet

01-07-2012 om 09:26

Cobi

Als je met bromvlieg mij bedoelt... Nee, ik verwoordde het misschien verkeerd. ik had een functie waarbij ik ZELF niet hoefde te schrijven. Ik was een soort technisch eindtedacteur. Vandaar mijn opmerking. En natuurlijk was niet alles wasrheidsgetrouw. Ik weet wel dat Story ervoor zorgde dat er alleen maar positieve dingen werden heschreven (huwelijken, geboortes).
En Mona bestond echt. Ze kreeg elke week honderden brieven.
Een van de problemen die mij het beste bij is gebleven is dat een blanke vrouw, getrouwd met een blanke man, was vreemdgegaan met een Afrikaanse man. Ze was zwanger, maar wist niet van wie. Ze was dus als de dood voor de bevalling, want stel je voor dat er toch een donker kindje zou worden geboren...
Heeft toen dieoe indruk op mij gemaakt (maar ik was toen nog heel jong).

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

01-07-2012 om 16:05 Topicstarter

Mona

als de info op wikipedia juist is leeft ze nog.

Joh Cobi, hoe wist je die verhalen over haar moeder? Bizar.

Tirza G.

Tirza G.

01-07-2012 om 16:23

Het interesseert me niet?

Ja, dat snap ik wel. Als je er nooit iets over leest, interesseert het je niet ook........Onderzoek heeft allang aangetoond dat het succes van soaps zit in het dagelijks uitzenden. Omdat je die mensen zo vaak ziet, ga je met ze meeleven. Hetzelfde effect bereik je als je dagelijks de gehele handel en wandel van de buurvrouw met je man bespreekt. Het gaat je dan vanzelf interesseren.
Dus. Eérst een jaargang doorspitten en dán pas zeggen dat het (of althans, de mensen die er in optreden) je niet interesseert.
Ik ben te intellectueel en te correct om die bladen mijn huis binnen te laten komen. Ik lees ze achter in de tuin, waar niemand er last van heeft. Sneu hoor, vooral als het regent.

Tirza

+ Brunette +

+ Brunette +

01-07-2012 om 19:27

Waarheidsgehalte

Een van de redenen waarom Privé e.d. me niet interesseert is omdat het meestal om gebakken lucht gaat. Een vaag gerucht wordt tot enorme proporties opgeblazen of aan iets wat bijna is gebeurd wordt een hele bladzijde gewijd en het gaat dus eigenlijk over niets.

Wat de Viva betreft: daar heb ik in de vorige eeuw weleens een interview aan gegeven dat is geplaatst dus ik denk dat op zijn minst een deel van de waar-gebeurdverhalen echt zijn.

Snuggle's

Snuggle's

02-07-2012 om 00:41

Viva

Een kennis heeft ook eens een interview aan Viva gegeven voor een waargebeurd verhaal. Dus ze zijn echt niet allemaal verzonnen.

Bellefleur

Bellefleur

02-07-2012 om 10:10

Viva en mijn 'coming out'

nog nooit gekocht. Maar ik lees ze bij de snackbar. En ik klik (o schande!) dagelijks de achterklaprubriek van Nu.nl aan. Over de Viva, mijn moeder kreeg altijd een stapel bladen van de buurvrouw. Daar zat ook vaak een viva bij. Daar las ik voor het eerst iets over homofilie. Ik stond met de oren te klapperen. Ik weet niet hoe oud ik toen was. Maar ik vraag me nog steeds af onder welke steen mijn ouders mij gevonden hebben...
En ik kook nooit uit pakjes. Zelfs geen voorgesneden boerenkool . Ben ik nou vooruitstrevend, of een hopeloze trien?

ínteresse

Voor het grootste gedeelte heb ik geen idéé wie die mensen zijn, die worden beschreven in de roddelbladen. Dat verklaart ongetwijfeld voor het grootste gedeelte mijn desinteresse Bij de kapper kom ik ook maar zelden, zou dat ermee te maken hebben? Achterklap op nu.nl heb ik ook een paar keer gelezen, maar ook daar herken ik niet zoveel mensen.

Ik houd niet van Story enzo (ik geloof het nooit en vind de mensen ook niet interessant) maar ik HOUD van E! Entertainment onder het strijken. Daar geloof ik ook niet veel van, maar die glamour, I love it, leukt het strijken ook weer wat op.
Heel leeghoofdig, maar ik noem het escapisme en dan lijkt het weer heel wat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.