Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Femke:-)

Femke:-)

15-07-2010 om 10:47

Ronduit schandalig! [toegezegde miljarden euro's aan hulp komen niet aan]

Van de bijna 8 miljard euro aan hulp die de internationale gemeenschap heeft toegezegd voor de wederopbouw van Haïti is tot dusver minder dan 2 procent in het Caraïbische land terechtgekomen.

http://www.nu.nl/algemeen/2293054/2-procent-van-toegezegd-geld-bereikt-haiti.html

Hier word ik toch een beetje veel onpasselijk van....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juanna

Juanna

15-07-2010 om 12:02

Echt belachelijk

Dat was toen met de tsunami ook al zo.

Daarom heb ik dit keer gezocht naar een kleine organisatie die het geld echt rechtstreeks bij de mensen breng. www.hulpaanhaiti.org zodat ik zeker weet dat mijn geld ook echt daar terecht komt. Misschien een tip voor mensen die nog willen helpen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2010 om 12:08

Slechte zaak natuurlijk

maar er wordt niet bijgezegd wat precies de afspraken zijn en in wat voor vorm de hulp wordt gegeven. Een land kan ook in materiaal geld geven, huizenbouw, wegen aanleggen, ik noem maar wat. Ik hoop eigenlijk dat dat zo is.

Het is heel simpel hoor

landen hebben geld en materiaal en andere hulp toegezegd en deze zijn niet volgens afspraak geleverd.

Dat is ontoelaatbaar.

Bekend

was met die Tsunami ook al. Ik snap niet dat er nog zo veel mensen zijn die geven aan deze zgn goede doelen. Dit weet je toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2010 om 16:39

Sharon

Dit bericht heeft niets met goede doelen te maken maar met toezeggingen van lánden.

Maakt niet uit

dat maakt mij niet wie de schuldige is. Feit is dat het geld weer niet terecht, om wat voor reden dan ook. Voor mij een reden om niet aan goede doelen te geven ook al hebben zij zelf wél het beste voor ogen (waar ik ook soms aan twijfel).

Jemig sharon

dit heeft niet met goede doelen te maken maar jij vat dat wel weer op om niets meer te geven aan goede doelen.

niet echt logisch.

Ja wel logisch

En vat het niet op alsof ik niet wil geven. Dat wil ik best. Maar als keer op keer blijkt dat het geld niet terecht komt dan pas ik er voor. Is dat zo raar dat ik geen geld wil geven aan iets als het niet aan komt? Ik ga niet geven om het geven.

Maar sharon

dan moet je van te voren dus wel even uitzoeken wat je berichten waren rondom dat specifieke doel.

Meerendeel van de grote campagnes van de grotere doelen gaat op aan de campagne zelf, niets strijkstok, gewoon die zendtijd en reclame kosten gewoon veel. Maar als ze dat niet doen dan komt er nog minder binnen.

Er zijn overigens veel kleinere organisaties, wellicht is dat meer voor jou om aan te doneren. Ik zelf geef regelmatig aan verschillende kleine en soms particuliere goede doelen, mensen die ter plekke iets doen spreken mij erg aan maar dan moet het ook wel efficient zijn. Verder geef ik ook regelmatig aan onbekende goede doelen, dan doneer ik via internet met mijn creditcard, meestal nav een documentaire die ik gezien heb en waar ik dan een avondje op internet dingen over lees, meestal vind ik dan ook een organisatie die geld goed kan gebruiken.

Manda

Ik zeg niet dat ik nooit doneer. Ik geef zwervers ed wel eens wat, ik geef mijn baby en kinderkleren weg enz. Maar grote klopacties zoals deze geef ik niet want je kan van te voren natellen dat het (of een groot gedeelte)niet aan komt.
Sowieso grotere organisaties niet. Ik heb ooit gelezen dat maar 10% van het gedoneerde geld aankomt. je kan mij niet wijsmaken dat 90 % opgaat aan campagnes ed. Zolang daar directeuren zitten met topsalarissen is het voor mij geen goed doel meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2010 om 19:18

Helemaal eens

Je moet helemaal zelf weten óf je wilt doneren en aan wat voor organisatie, maar laat je niet weerhouden door dit soort berichten. Alles is welkom, dus ook wat er overblijft van iedere euro die jij geeft. Ik weet toevallig net iets meer van het Rode Kruis, maar daar kun je zien wat de inkomsten en uitgaven zijn. Misschien eens interessant om te kijken.

Sharon* (ot)

Hoe ging je rij-examen deze week? Hoop dat de betablokkers werkten?

Petal (ot)

Ik had gisteren rijexamen. Ik heb maar een kwart van de betablokkers genomen. Ik was helemaal niet zo heel erg zenuwachtig, het ging waanzinnig goed. De examinator zei: je kan erg goed rijden, je rijdt met flair en je bent brutaal (wat hij goed vond), alleen de koppeling, dat ging af en toe mis (auot was af en toe afgeslagen, toch een beetje zenuwen). Volgens hem: als je de koppeling goed beheerst rijd je met 2 vingers in je neus. Gezakt dus....
Ik baal joh!!!!!

Maareh

Leuk dat je er naar vroeg! toevallig wilde ik net een draadje starten om te laten weten hoe het gegaan was.
23 augustus herexamen.

Sharon* (ot)

Oh balen joh! Toen de auto afsloeg zat je dan ook in een "gevaarlijke situatie" of hield je mensen op? Zo nee dan vind ik het heel sneu. Mijn instructeur zei dat als zoiets gebeurt maar je er niemand mee hindert dat je er niet op zou zakken.

Wel mooi dat je zenuwen onder controle waren en je op zich goed reed.

Moet je nou weer ruim een maand wachten? Drie keer scheepsrecht hoop ik.

Nee

absoluut niet, het was met file parkeren en een keer keren en in 30 km zone. Geen kip te bekennen. Ik dacht ook echt dat ik geslaagd was! Was wel een tegenvaller. Maar goed, volgens mijn instructeur moet ik wel heel blij zijn met die complimenten. Maar ja, dat geld hè, ik loop leeg.
en dan hoor ik gisteren van iemand die geslaagd is met 2 ingrepen!
Inderdaad: 3rd time lucky!

En jij (ot)

Hoe bevalt het om je rijbewijs te hebben? Lijkt me heeeeerlijk!

Sharon* (ot)

Het is heerlijk, echt heerlijk. Ik heb zoveel vrijheid nou. Nog 1 snelweg les genomen en tijdens onze vakantie vorige week ook al flink op de snelweg gereden.

Op zich gaat het rijden goed en heb ik er alle vertrouwen in maar als ik de route niet ken en op de tomtom moet vertrouwen dan rij ik nog wel eens verkeerd en maak ik wat fouten. Maar goed, practice makes perfect.

Sterkte voor volgende maand.

Nogmaals voor didi

het gaat hier niet om particuliere giften. Het gaat om de landen die allerlei dingen hebben beloofd maar niet zijn nagekomen, hier was Haiti al bang voor en het is dus uitgekomen, de internationale hulp die beloofd is is niet geleverd. Ik heb er nog niet naar gekeken maar ik ga nog uitzoeken wat de Nederlandse overheid heeft gedaan en mocht Nl ook Haiti hebben laten stikken dan zal ik een reactie sturen naar desbetreffende overheidsinstantie of minister (Koenders en nu Maxime Verhagen) en tevens 'mijn partij' Groenlinks mijn ongezouten mening laten weten.

Manda

Kunnen we niet gewoon een mailtje naar de fractie sturen, of ze dat ff uitzoeken?

Rodebeuk

ja zoiets inderdaad. Misschien ook wel goed om een standaard brief te maken en dat met de contactgegevens hier op het net te plempen, zal ik het ook op mijn linkdin zetten

maar ik moet zo geld gaan harken voor mijn nieuwe baantje en dan de boel in de auto krijgen want we gaan morgen vroeg richting Frankrijk dus geen tijd, geen tijd, alleen maar stressssss.

Misschien kan jij de tijd en energie vinden om dit uit te zoeken, dan wil ik hem vanavond laat graag ondertekeken en doorsturen. En anders wordt het iets voor begin augustus als ik weer terug ben.

In de zin van

dat ik denk dat de je op een verzoek bij een fractie volgens mij nu geen reactie gaat krijgen.

Zoals je weet ik ben nogal van de woede en de uitingen die daarbij horen, dus ik ga wel straks als ik volledig zen terug komen ACTIE ACTIE roepen !

ok ik moet de auto in.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2010 om 19:58

Beemer

Ik kan niet anders zeggen dan dat je vandaag prima op dreef bent
Mensen willen resultaat zien en wel nu meteen. Maar terwijl de aandacht weer verflauwt werken de hulporganisaties door. Dat zien mensen niet.

Aha beemer

gelukkig hebben we Bill nog !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.