Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

29-08-2010 om 07:39

Saldo ov chip te laag?

Ik heb gister een Ov chip gekocht voor 7,50 en daar 1 ritje met de tram meegemaakt. Op de terugweg kon ik niet meer met de tram omdat mijn saldo te laag zou zijn. Vanmiddag moet ik met date weer met de tram... en dan wil ik het wel voor elkaar hebben. Hoeveel zou ik hem moeten opladen? Voor de trein moet er minimaal 20 euro op staan maar voor de tram kon ik geen minimum bedrag vinden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uitgechecked?

Heb je wel uitgechecked?
Groet,
Miriam Lavell

Lynna

Lynna

29-08-2010 om 08:42

Uitgechecked

Ja, ik heb uitgechecked. Maar als ik dat nou niet goed gedaan heb? Kan ik dat nog ergens oplossen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hiero

http://vergetenuittechecken.nl/
Ik weet niet welk ritje je precies gemaakt hebt en wat dat zou moeten kosten.
Groet,
Miriam Lavell

maan.

maan.

29-08-2010 om 10:45

Minimum 4 euro maar..

Weet niet of het landelijk is maar hier wordt bij inchecken vier euro van je saldo afgehaald; bij uitchecken krijg je dan het teveelbetaalde weer terug op je saldo.

Voor een enkel ritje moet je dus minimaal vier euro saldo hebben.

Maar er zit een addertje onder het gras, mocht je een overstap maken! Je eerste ritje wordt dan gewoon weer vier euro minus je teveelbetaalde stukje. Tweede stukje rit wordt wederom weer vier euro afgeschreven, aan het einde van de rit volgt weer een correctie hier wordt dan ook rekening mee gehouden dat je bij je eerste stukje rit al je basistarief hebt betaald dat hoef je niet twee keer te betalen -tweede stukje rit dus alleen de kilometers. Maar je moet dus wel meer buffer hebben op je kaart.

Of jouw eerste ritje gisteren is duurder geweest dan drieenhalve euro, of het uitchecken is niet helemaal goed gegaan (misschien ook weer ingecheckt? zou theoretisch niet kunnen gebeuren maar helaas in de praktijk kan dat dus wel).

cqcq

cqcq

29-08-2010 om 12:22

Wel saldo opzetten

7,50 is volgens mij de prijs van een lege ov chip knip. Dan heb je dus nog helemaal geen saldo. Dus je moet er eerst saldo opzetten, dan kun je reizen. (dus nu heb je een negatief saldo).

Lynna

Lynna

29-08-2010 om 12:49

Negatief saldo

Ik ben vanmorgen even langs het station gegaan. Hier in het dorp hadden ze op het station nog wel ooit gehoord van de ov-chip geloof ik, maar enige uitleg konden ze me helemaal niet geven. Toen ik ging opladen zag ik dat ik een negatief saldo van 1,01 had. Ik heb een ritje gemaakt van 14 minuten, keurig in- en uitgechecked, dat kon ik zien. Ik heb er nu maar geld op gezet en ga morgen eens nakijken hoeveel er dan weer afgeschreven is. Ik vind het wel een dure bedoening!!

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2010 om 14:34

Geen saldo

Je hebt een kaart van 7,50 gekocht, maar daar staat nog geen reissaldo op. Dat had je er dus nog op moeten zetten. Je kan 4 euro in de min staat, en dat is bij jou gebeurt. Bij het uitchecken berekent hij dan de juiste prijs en dat was die 1,01. Maar als je nu weer incheckt kan hij niet naar die 4 euro min gaan, omdat je al een negatief saldo hebt. Vandaar dus, te weinig saldo als melding. Waarschijnlijk zal het nu wel goed gaan, nu je er saldo op gezet hebt.

(bron: man die bij het OV werkt)

Lynna

Lynna

30-08-2010 om 00:47

Ging goed

Vanavond ging het gelukkig wel goed! Toch wel een praktisch ding, als ie werkt...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

30-08-2010 om 12:08

Dus.....

Dus ik kan met een chipcard reizen waar nog geen saldo opstaat? Want, ik moet eerst de bus pakken om mijn reisproduct op de chipcard te zetten. Dichtstbijzijnde oplaadpunt is 9 km verderop. Dat moeten ze dus ook nog eens uitbreiden. Ik vind het maar lastig hoor.

Vic

Vic

30-08-2010 om 12:24

Automatisch opladen

Ik heb nog geen chipkaart, maar heb van collega's begrepen dat je ook kunt kiezen voor automatisch opladen. Dan wordt er saldo bijgeschreven als je onder een bepaald minimumbedrag komt.

Hanne.

Hanne.

30-08-2010 om 14:18

Automatisch opladen

Ja, automatisch opladen kan je zelfs online 'bestellen'.

Helaas moet je daarna wel naar een oplaadpunt om het automatisch opladen te activeren....

Brianna F

Brianna F

30-08-2010 om 15:45

Hanne

dat bedoel ik dus, ik kan wel van alles op die kaart zetten, maar moet vervolgens het openbaar vervoer in om het te activeren bij een oplaadpunt. handig (NOT)

Tirza G.

Tirza G.

30-08-2010 om 17:09

Och

Er is hier op het hele eiland geen oplaadpunt. Ik moet gewoon eerst met de bus naar het eiland verderop om daar op het treinstation mijn dinges op te laden. Het leven is mooi. Het leven is prachtig.

Tirza

Brianna F

Brianna F

30-08-2010 om 18:55

Tirza ot

Welja, laten we er maar vrolijk van worden, er is al genoeg ellende in de wereld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.