Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Schoonvader en relatie

Hallo, mijn naam is jennifer 26 jaar oud.

helaas heb ik al en flinke rugzak achter de rug en ben ik zeker ook niet de liefste en makkelijkste geweest.

nu helaas al na 4 relaties en de pech die ik elke keer had tref ik het weer dat het dreigt te mislukken en ik erweer onder door gaat…

mijn vriend is geweldig en een fijne man waar ik eindelijk op kan bouwen en ja ik ben zijn eerste relatie dus alles was nieuw en ja hij heeft helaas ook nare uitspraken tegen me gemaakt uit frustratie en boosheid waarvan ik soms al dacht van oke wat moet ik hiermee…

gelukkig is hij wel veel gegroeid en is die meer voor ons gaan spreken en doen want hij komt uit en huishouden waar die eigenlijk snel onderdrukt werd of niet begrepen door hoofdzakelijk zijn vader waar ik tuurlijk als schoondochter ook zwaar tegen aan loop en onze relatie beïnvloed het begon eigenlijk al omdat hij zwaar verwend is thuis en werden er wel is grapjes gemaakt over van zo dan kan je zijn brood smeren of zijn teennagels knippen en ja weetje logisch dat ik daar even boos op reageerde of niet leuk vond omdat ik daarin en klote verleden heb gehad dat ik letterlijk als slaaf werd gebruikt dus ik stelde die grapjes ook niet prijs en daarbij ik wis ook nogeens dat het grapjes waren…

Nu na en jaar samen te zijn met me vriend had ik gisteren zoiets van we gaan je vader aanspreken omdat die denkt dat die alles mag zeggen en doen en dat is niet vol te houden want mijn vriend liep er ook tegen aan met zijn vader.

dus ook gedaan en zoals verwacht totaal geen begrip of inlevingsvermogen me vriend werd keihard tegen gesproken dat als hij wat voelt dat gewoon zo uit en geen spijt van heeft want is zijn huis en als het ons niet aanstaat dan was daar de gat van de deur ik stond er echt van te kijken en dacht ook van sorry maar hoe moeten wij ooit dit gaan doen als je zo ego hebt.

Eindstand hielden wij ook gewoon voet aan stuk van luister wij lopen hier tegen aan dus deal er ook maar mee en prima en soort van uitgesproken en zelfs zijn moeder nam het voor ons op dat hij inderdaad afentoe op zijn uitspraken moet letten en ook grenzen van andere moet begrijpen maar zelfs tegen zijn vrouw kan die zeggen van ja weetje dan ga je er ook maar uit.

dusja voor mij is die niet meer me schoonvader meer maar de vader van me vriend en ik weet ook niet hoe die vent en rol gaat spelen in de verre toekomst en of ik geestelijk dit aankan ben ook echt ziek hier van geweest en beroerd door zijn gedrag en ook niet wetende hoe me vriend hier in de toekomst mee omgaat want ja die wilt tuurlijk ook niks liever dat alles gewoon opgelost is en gewoon goed gaat maarja als hij zo blijft schiet het niet op en kan dat ook in onze relatie in de weg zitten.

Ik weet dan zelf ook niet wat ik hiermee wil ofüberhaupt moet doen omdat dit ook je sloopt en niet gelukkig van wordt…

graag hoor ik jullie mening.

Ik begrijp er niks van.  Zeg je nu dat je je schoonvader samen met je vriend hebt aangesproken op grapjes die je niet leuk vindt, schoonvader had daar geen oren naar en nu zie je hem niet meer als schoonvader?

Je kunt niet van anderen verwachten ( of dat nu zijn vader is of zomaar iemand) dat zij alleen op een manier reageren die jou bevalt.

Zo zit de wereld niet in elkaar. Jij zal jouw verleden "een plekje moeten gaan geven" ( klinkt heel cliche maar zo werkt het wel) zodat jij met opgeheven hoofd en neutraal kan reageren op opmerkingen van zijn vader.

Bedenk dat dit jou pijn is uit het verleden wat aangeraakt word door een ander maar het is aan jou om je daar tegen te wapenen door jouw pijn te gaan verwerken.  

Probeer als eerste wat minder sterke bewoordingen te gaan gebruiken, dus niet " het sloopt je en of je niet weet of je het geestelijk aankan,beroerd en ziek ervan worden"........

In plaats daarvan haal je diep adem en zeg tegen jezelf " ik zal mijn eigen pijn onder ogen moeten zien te komen en daar ga ik als eerste mee aan de slag. Wat die man allemaal zegt kan wel wachten tot ik me sterker in mijn schoenen voel staan. 

Zo breng je ook wat rust terug in je eigen relatie met je vriend. 

Kimdekim schreef op 29-07-2025 om 14:16:

Ik begrijp er niks van. Zeg je nu dat je je schoonvader samen met je vriend hebt aangesproken op grapjes die je niet leuk vindt, schoonvader had daar geen oren naar en nu zie je hem niet meer als schoonvader?

Dit ja!

Dus je vriend woont nog bij zijn ouders, begrijp ik dat goed?

ben jij serieus 26? Dit bedoel ik niet negatief, maar ik vind het allemaal nogal infantiel klinken eerlijk gezegd. Misschien val je wel gewoon op de verkeerde types?! Vanwaar deze kapsones, je kent hem net 1 jaartje?

De vader van je vriend heeft absoluut een punt. Hun huis en als het je niet aanstaat dan is daar inderdaad het gat van de deur.

Ga alsjeblieft aan jezelf werken. Je klinkt labiel en in je gedrag onaangepast. Dat gaat je niet verder brengen in het leven. 

ik begrijp je opmerking niet dat hij nu niet meer je schoonvader is maar alleen de vader van je vriend l. Dat is hij toch ook?. Ik denk dat je veel te hoge verwachtingen hebt van je schoonouders. Ze zijn de ouders van je vriend met al hun eigenaardigheden. Een van die eigenaardigheden zijn bijzondere opmerkingen van je wchoonvader. Gewoon negeren. Zolang je vriend zich maar normaal naar he blijft gedragen is het niet van belang wat je schoonvader allemaal zegt en denkt. 

Mijn schoonmoeder had vroeger ook altijd van die bijzondere verwachtingen. Maar zij kon dan wel vinden dat ik dingen op x of y moest doen ik deed dat simpelweg niet op die manier. Inmiddels zijn wij meercdan 25 jaar getrouwd en is mijn schoonmoeder 87 jaar en weet ze inmiddels echt wel dat ik niet zo raar ben en kunnen wij prima met elkaar omgaan. Ze is nooit een tweede moeder geworden. Ze is de moeder van mijn man en dat is toch prima. Ik denk dat dat bij bijna iedereen zo is. 

heel verhaal heb je geschreven, de kern onderin denk ik je schoonvader zegt ongepaste dingen, jij neemt de voortouw zet je vriend tot het respecteren van jou grens. Ik zou je vriend serieus nemen, hij kwam voor je op.
is dat niet genoeg? Tja zijn vader, heeft ook ergens gelijk is zijn huis, voor dat uurtje bezoek kan je toch gewoon niet reageren of doen/afsluiten van z’n commentaar, grapjes. Ik zou niet verder wroeten tussen hen, bloed blijft bloed. Kom je niet tussen en als het erop aan komt ligt het aan jou en was jij de meesterbrein achter alles. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.