Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sint-inspiratie voor surprise/kado

Nu de beste man weer in het land is, mag het weer, toch? Paar weken geleden hebben we al lootje getrokken en ik heb weer dat ene familielid dat ik al jaren achter elkaar heb (ondanks dat we met z'n twaalven zijn!). En hoewel ik vaak best leuke ideeën heb en aardig kan dichten, weet ik het echt niet meer. We doen in elk geval een gedicht en wie eventueel een surprise of een leuke manier van inpakken. Wie heeft er ideeën ter inspiratie?
Familielid (v) is oud en heeft geen leuk jaar achter de rug (ziekenhuis e.d.), daar wil ik niks mee doen, want is niet leuk. Verder een leven dat vrij beperkt is geworden, eigenlijk alleen nog de dagelijkse dingetjes, weinig bijzonders om iets mee te doen. Op het lootje staan theedoeken en jam, ik zou ook niet weten wat ik daarmee kan (vorig vroeg ze wat beauty-dingen, daar was vrij makkelijk wat omheen te verzinnen). Ze snapt dingen niet altijd meer even goed (dacht vorig jaar dat de surprise echt was) en ik denk dat ik me beperk tot een gedicht van een regel of zes omdat voorlezen en tegelijk begrijpen ook moeilijk zijn.
Wie heeft er een idee om het toch een beetje op te leuken, het toch op een beetje leuke manier te brengen. En wat voor gedicht past erbij? Als ik eenmaal een idee/inspiratie heb, lukt het wel om wat te schrijven, maar ik ben echt helemaal blanco.
Als anderen inspiratie nodig heb, post ook gerust, vind het best leuk om mee te denken (en ben voor andere familieleden al lekker bezig, maar ja, moet ook wat met mijn lootje!),

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

12-11-2011 om 16:32

Solo brainstorm

Theedoeken en jam. Hm, eens denken. Fleurige theedoeken om kleur aan het leven te geven en jam om het leven zoeter te maken. Weet je wat je erbij kunt doen? Een pak crackers, dat rijmt op lekkers. Misschien een luxe jampot met zo'n geruit stoffen doekje over het deksel en daar passende theedoeken bij zoeken? Misschien dat de kleur van jam plus theedoeken (rood, paars, groen, oranje) je tot een gedicht kan inspireren?

Chippie

Chippie

12-11-2011 om 19:13

Beetje oubollig

Bij de VVV heb ik wel in leuk in elkaar gedraaide theedoeken gezien zodat het een figuurtje wordt. En een mandje met een paar theedoeken, paar potjes jam, een chocolatier, etc ziet er leuk uit. Tja, van jam en theedoeken kun je niet een megaspannend cadeau maken. Hoeft ook niet, volgens mij. Bloembollen vind ik altijd leuk om wat fleur en kleur aan het leven te geven, iets om naar uit te zien, etc...

Minna

Minna

12-11-2011 om 21:04 Topicstarter

Wow

Dames, bedankt! Precies het zetje dat ik even nodig had! Met al jullie ideeën kan ik wel iets, super.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-11-2011 om 13:29

Graag gedaan.

Waarom is meedenken met een ander altijd makkelijker dan voor jezelf originele ideeën te moeten ophoesten?

Chippie

Chippie

13-11-2011 om 15:52

Chocolatier...

Ik weet niet of je een mandje kunt vinden waar een chocolatier in past, anders stop je er gewoon wat van chocolade in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.