Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Skaten; was het echt te ver?

Ik ben in de winter een fanatiek schaatster, tenminste ga zo'n 3x in de week naar de ijsbaan en rij rustig mijn rondjes. Nu heb ik afgelopen maandag skeelers (skates) gekocht en ben met de vrijdagavond-skate mee geweest. De rit zou 25.8 km duren, en volgens mijn schaatsmaatjes zou ik dat makkelijk kunnen doen. Nu heb ik sinds dat de ijsbaan dicht is, 1 maart, niet meer geschaatst of zo. Ik heb voor ik aan de tocht begon nog maar één keer op skates gestaan, dus remmen, bochten en drempels waren nog wat onwennig (die heb je niet op de ijsbaan haha).
Maar, toen de tocht, na 17 km. was ik helemaal op! Ik heb mijn man gebeld dat ie me kon komen ophalen (was gelukkig in de stad), maar ik was de enige die afviel. Ben ik te hard van stapel gelopen, of ben ik een kluns? Ik voelde me wel trots dat ik zover ben gekomen en wil volgende week weer mee. Maar of ik het dan haal?

Drry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

14-05-2011 om 14:32

Geen idee, maar

Ik heb totaal geen ervaring met skaten, dus ik zou het niet weten. Ik ben wel benieuwd hoe veel je op een avond schaatsen rijdt.
Maar je moet eens googelen op skaten in R., die grote vinex-wijk aan de westkant van de stad. Daar is elke woensdagavond een skate en die schrijven op hun site dat ze aan het begin van het seizoen beginnen met tochten van ongeveer 15 km en dat opbouwen naar 25 a 30 km. Dan klinkt beginnen met 28 km als best veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.